7 uger og første nat på sit eget værelse :O)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2010

Mikkel's mor <3

Tanja78 skriver:

Så er Freya 7 uger - og vi har valgt at hun skal sove første nat i eget soveværelse sammen med storesøster på 20 mdr - nu ser vi hvordan det så går

De sidste par dage har hun præsteret at sove fra kl. 21 til kl. ca. 9, hvor hun har ligget uroligt omkring kl. 5, jeg har forsøgt at made der, men hun vil hellere sove... Så vi tænkte, HUN er klar!

Hvordan sover jeres snart 2 måneder gamle babyer? og hvornår kommer i jeres baby på eget værelse?

Første gang kom storesøster på eget værelse da hun var 3 måneder gammel og det gik fint, denne gang er vi hurtigere ude

Vi regner begge med at vores lille dreng komme til at sove på hans værelse helt fra start
men vi kan jo altid nå at ombestemme os 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2010

XXSS

NatasjaL skriver:

vores søn bliver 3 måneder her d. 8, han har sovet på sit eget værelse siden han var 1 måned, da han sov igennem da han var 3 uger

storesøster kom på sit eget værelse da hun var 2 måneder, da hun sov igennem da hun var 1 ½ måned

Fantatisk   Det skal man virkelig værdsætte - gud ved hvor mange der dagligt kæmper en brav kamp bare med at få dem til at sove...

Anmeld

5. september 2010

smokin

Tanja78 skriver:

Nææ det tror jeg ikke søde Zette - jeg tror det er meget forskelligt, havde blot sat mig et "mål" sidste gang om at få hende ud af soveværelset, så jeg kan få "ordentligt" søvn, sover langt bedre når jeg ikke fokusere på babys åndedræt når jeg sover...  Olivia sov aldrig i vores seng, det "turde" jeg ikke/ville ikke have.. Men det har Freya gjort, hun gad ikke sove i liften.. Trængte bare til at få min seng tilbage heheh... og det er hermed gjort, nu ser vi hvordan de sover i nat- indtil videre snorker de begge derud af - så hvorfor ikke

Håber det går bedre med mavsen på den bette.. Freya har også haft en lille uge uden hvor der har været et par afføringer, men hun græder overhovedet ikke heldigvis hun sover bare.

Arrrh jeg misunder dig også dybt! Det håber jeg du ved. Og tror ikke der er udsigt til at Malou skal sove i sin egen seng hele natten endnu, men vi øver. Jeg synes bare det er hårdt at bruge flere timer på at få hende til at sove om natten, når man selv er træt, især når jeg kan bruge 10 minutter på det i sengen med lukket øjne og en babs.

Jeg har store problemer med at finde ud af om proppen er kommet ud, eller om der stadig sidder en deroppe? Hun skider nu hver dag næsten efter hun får alt det afføringsmiddel, men det er så tyndt... og er i tvivl om det er for tyndt... aaarhhh hvordan skal man dog lære det?

Anmeld

5. september 2010

NatasjaL

Tanja78 skriver:

Fantatisk   Det skal man virkelig værdsætte - gud ved hvor mange der dagligt kæmper en brav kamp bare med at få dem til at sove...

ja det bare skønt og når de bliver puttet sover de bare..

aldrig i min vildeste fantasi kunne jeg have forestillet mig det ville blive så nemt. aldrig har vi haft en søvnløs nat! og vores datter er 21 måneder, og vores søn knap 3

Anmeld

5. september 2010

XXSS

Zette skriver:

Arrrh jeg misunder dig også dybt! Det håber jeg du ved. Og tror ikke der er udsigt til at Malou skal sove i sin egen seng hele natten endnu, men vi øver. Jeg synes bare det er hårdt at bruge flere timer på at få hende til at sove om natten, når man selv er træt, især når jeg kan bruge 10 minutter på det i sengen med lukket øjne og en babs.

Jeg har store problemer med at finde ud af om proppen er kommet ud, eller om der stadig sidder en deroppe? Hun skider nu hver dag næsten efter hun får alt det afføringsmiddel, men det er så tyndt... og er i tvivl om det er for tyndt... aaarhhh hvordan skal man dog lære det?

Det er også ret tyndt her - tror det er fordi, at der går nogle dage imellem.. Eller også fordi vi har haft et eller andet virus inden for husets 4 vægge - storesøster slæbte noget med hjem fra vuggeren og ved ikke om Freya bliver smittet igennem babsi, hvis jeg også har noget.. Har været syg i lidt over en uge.

Det er anstrengt når man kæmper med de små om natten og det tager skide hårdt på en.. Derfor nyder jeg virkelig, at hun er så "nem" - det er samme procedure som det var med storesøster - jeg må nok indrømme at vi har været heldige - nu har jeg selvfølgelig ikke så meget andet at sammenligne med, men hvad jeg hører både fra mødregruppe m.m. hvor meget de kan kæmpe med deres børn om natten eller ved puttetid - tja så føler jeg mig heldig. Har to børn der rigtig gerne vil sove, også gerne hele natten.  Da vi havde tigerspring, var der nætter med hulk og brøl og bare det synes jeg var skide hårdt og frustrerende, men det gik jo heldigvis relativt hurtigt over...

Anmeld

5. september 2010

smokin

Tanja78 skriver:

Det er også ret tyndt her - tror det er fordi, at der går nogle dage imellem.. Eller også fordi vi har haft et eller andet virus inden for husets 4 vægge - storesøster slæbte noget med hjem fra vuggeren og ved ikke om Freya bliver smittet igennem babsi, hvis jeg også har noget.. Har været syg i lidt over en uge.

Det er anstrengt når man kæmper med de små om natten og det tager skide hårdt på en.. Derfor nyder jeg virkelig, at hun er så "nem" - det er samme procedure som det var med storesøster - jeg må nok indrømme at vi har været heldige - nu har jeg selvfølgelig ikke så meget andet at sammenligne med, men hvad jeg hører både fra mødregruppe m.m. hvor meget de kan kæmpe med deres børn om natten eller ved puttetid - tja så føler jeg mig heldig. Har to børn der rigtig gerne vil sove, også gerne hele natten.  Da vi havde tigerspring, var der nætter med hulk og brøl og bare det synes jeg var skide hårdt og frustrerende, men det gik jo heldigvis relativt hurtigt over...

Jeg er gået så langt at jeg har taget et billede af lortebleen med min tlf, til næste gang vi skal på hospitalet, for jeg synes simpelthen det er så svært. Viste det til en i min familie som var HELT sikker på at hun havde en virus i maven og at det var FOR tyndt, en anden i min familie sagde det ikke var alarmerende tyndt - så jeg er bare ET stort spørgsmålstegn....

Og hun sover forholdsvis godt om natten, vågner 1-2 gange. men på dårlige dage er vi oppe 4-5 gange.. så er jeg godt nok brugt dagen efter

Anmeld

6. september 2010

XXSS

Zette skriver:

Jeg er gået så langt at jeg har taget et billede af lortebleen med min tlf, til næste gang vi skal på hospitalet, for jeg synes simpelthen det er så svært. Viste det til en i min familie som var HELT sikker på at hun havde en virus i maven og at det var FOR tyndt, en anden i min familie sagde det ikke var alarmerende tyndt - så jeg er bare ET stort spørgsmålstegn....

Og hun sover forholdsvis godt om natten, vågner 1-2 gange. men på dårlige dage er vi oppe 4-5 gange.. så er jeg godt nok brugt dagen efter

Jeg synes da at du skal tage kontakt til din læge og spørge.. ! Det lyder meget underligt...

Stakkels Malou..

Anmeld

6. september 2010

XXSS

Vores forsøg gik heldigvis over al forventning - hun har aldrig sovet så godt som i nat før.. Fra kl. 19.30-06.30 uden pitstop eller suttab noget som helst var lige inde og lytte til dem et par gange fordi hun ikke brokkede sig.. Så sådan bliver det godt nok fra nu af

Anmeld

6. september 2010

dithmer

Tanja78 skriver:

Så er Freya 7 uger - og vi har valgt at hun skal sove første nat i eget soveværelse sammen med storesøster på 20 mdr - nu ser vi hvordan det så går

De sidste par dage har hun præsteret at sove fra kl. 21 til kl. ca. 9, hvor hun har ligget uroligt omkring kl. 5, jeg har forsøgt at made der, men hun vil hellere sove... Så vi tænkte, HUN er klar!

Hvordan sover jeres snart 2 måneder gamle babyer? og hvornår kommer i jeres baby på eget værelse?

Første gang kom storesøster på eget værelse da hun var 3 måneder gammel og det gik fint, denne gang er vi hurtigere ude

vores den store som nu er 8 år var kun 14 dage, men nr. 2 var 4 uger. Jeg kan simpelthen ikke selv sove når der ligger et lille spædbarn ved min side, så derfor. Denne her gang er jeg lidt spændt på hvordan det kommer til at gå !!!

Anmeld

6. september 2010

BinaMor

gabriella var 2 år men pga lillesøsters ankomst er hun nu i soveværelset igen i seng ved siden af. vi putter sammen alle 4

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.