Hvem skal med til fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2010

CarinaSB

Jeg havde min kæreste og søster med Jeg ville have min søster med da hun havde prøvet det 3 gange .. Så hende ville jeg kunne have som super hjælp hvis jm lige skulle noget .. så er hun god til det med at lave vejrtrækning med en .. Kæresten han hentede kolde klude og nussede mig når jeg havde brug for det .. Og så havde jeg det bedst med at hænge op af ham ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2010

Corn

Vi har alle tre gange været manden og jeg....

Den første gang var der så også en falck-elev, jordmoder stud., sygeplejestud., sosu ass-stud., lægestud og så self. jm og sosu der "hørte" til fødslen.

Anden gang var vi kun jm, for sosu nåede ikke at komme ind, inden det var overstået.

Tredje gang var herhjemme og der havde jm en jm-stud med...

Anmeld

8. september 2010

piadas

merichs skriver:

Der har sikkert været indlæg omkring det før. Men nu spørger jeg altså : Hvem havde I med/skal I have med, når I skal føde? Og hvorfor var det lige den/dem I valgte?

Vh Marlene 36+0

De to første gange har jeg kun haft min mand med. Denne gang skal jeg have min mand og en af mine gode veninder med, som selv kun har ét barn. Hun vil så gerne have et mere, men hendes kæreste vil bare absolut ikke have flere, så der er lukket for det varme vand hos ham!  Hun fødte selv ved kejsersnit, så hun har aldrig oplevet en naturlig fødsel, og det vil hun rigtig gerne. Vi havde før talt om, at det kunne være sjovt at være med på sidelinien ved en fødsel, så vi spurgte hende om hun vil med. Hun blev ellevild - og det er lige før jeg tror, hun glæder sig mere end mig!!  Hun har selv fødselsdag omkring min termin, men hun siger, at det er bare ærgerligt, hvis de har gæster til fødselsdag, og jeg så ringer midt i det hele, at det er ved at være tid....så må de fejre resten af hendes fødselsdag uden hende!!!

Jordemoderen er en af mine gode veninder, så jeg regner med at jeg skal have en rigtig hyggelig fødsel (hvis en fødsel altså kan være hyggelig!!!) omgivet af folk, jeg kender.

Anmeld

9. september 2010

Sakris

Chewy skriver:

Gud hvor er du smuk på dit profilbillede Undskyld, men var lige nødt til at sige det!!

Tusind tak

Anmeld

9. september 2010

betinaaarhus

barn nr 1

faderen fordi han er faderen.

veninde fordi hun er en af mine bedste veninder.

barn nr 2

faderen vi var faktisk gået fra hinanden men han skule selvfølgelig med alligevel det er jo også hans barn.

veninde hun er stadig en af mine bedste veninder så selvfølgelig skulle hun med igen.

veninde faderen bor en time væk og mine veer blev ret kraftige ret hurtigt så jeg ringede og spurte om hun ville køre mig fordi ellers ville de sende en ambulance og det ville jeg gerne undgå. heldigvis kunne hun køre mig og blev da de andre ikke var nået frem. heldigvis blev hun da de andre kom for jeg var ikke istand til at svare hende på om hun måt blive.

næste gang skal jeg uden tvivl havde faderen og begge veninder med igen. + 3-4 andre veninder og min moster. så jeg må heller føde hjemme hvor der er plads til dem alle.

Anmeld

9. september 2010

Sees

Jeg havde kun min mor med, da jeg fik Emil - Var jo ikke sammen med faderen.

Hvis der bliver en næste gang, skal jeg selvfølgelig have Lasse med - Og min mor igen. Hun er en kæmpe støtte, og både Lasse og jeg er enige om at den støtte, ville VI have brug for!

Anmeld

9. september 2010

grube1984

Ved fødslen af Nicklas var der kun min kæreste/faderen der og så helt holdet af fødselslæger, jm osv.. fødte ved ak.. men tiden op til ak var lang, og mig og kæresten havde snakket om at indkalde en veninde som ekstra støtte.. Det fik vi bare aldrig gjort, da jeg gik så meget ind i mig selv at jeg ikke tænkte på noget som helst.. Det fortryder jeg den dag idag.. altså at jeg ikke havde hende ved hånden.. Godt nok var kæresten en god støtte og hjælp, men der er bare forskel på hvordan de hjælper..
Så næste gang skal jeg ha min veninde og kæresten med..
Vi havde også snakket om familiemedlemmer, min bror, søster, mor og far osv, men sys bare ikke det var noget familien sku være med i..

Desuden så var min far "med alligevel", da de vidste at vi var taget på sygehuset.. De sku ha besøgt os senere på dagen, så vi måtte ringe og melde afbud og fortælle hvorfor.. de havde luret den alligevel.. Så han skrev og skrev hele tiden med hvordan det gik.. og det gjorde nogle venner også.. pyh, det var ret træls.. Så næste gang håber jeg at føde hjemme (især efter at have set Zafir's hjemmefødsel) med dem omkring mig som jeg vil dele oplevelsen med..

Anmeld

9. september 2010

isimaven

de 2 første gange har det været mig og min mand plus jordemoder og det har været helt perfekt

denne gang er det en hjemmefødsel vi forbereder os på og da skal svigermor være tilstede for ungernes skyld og min mor er på besøg i 10 dage op til fødslen så hvis det bliver imens hun er her skal hun selvfølgelig med (så kan hun lave kaffe og bage en kage eller lave mad) så skal der selvfølgelig også en jordemoder med (plus stud.)
jeg har også overvejet lidt om jeg mon skulle bede en god veninde at være på kameraet men det har jeg ikke besluttet mig for endnu

knus isimaven 28+3
(som synes det er ved at være en lang liste over deltagere til det store show i novemberhttps://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12368.gi f)

Anmeld

9. september 2010

TbCp

Jeg havde kun min mand med. Havde ikke lyst til at andre skulle se mig i den situation.... selvom min mor dog rigtig gerne ville have været med Og også sagde til min mand at blev det for hårdt kunne han jo ringe efter hende

Anmeld

9. september 2010

wildcats

til min søns fødsel var der: moren,= mig, Terje/barnet = min søn og ellers sygehusets faglige personel JM o.lign. hvad der var behov for, ingen andre, måske ikke det helt tidstypiske men jeg følte altså ikke behov for at dele det med nogen og mente også nok at kunne klare evt panik og stress helt selv, havde da også en fin, 'behagelig', rolig, ukompliceret fødsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.