gode råd til syning efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2010

LISBETH:-)

Altså jeg blev syet med 32 sting ved første fødsel. Jeg brugte også håndbruser når jeg tissede i starten. Det svier MEGET mindre når man samtidig bruser sig. Jeg vil lige sige at de på sygehuset har sagt at de klart anbefaler at man bruger bruser, når man tisser - også denne gang hvor jeg fik pks - dette da det er med til at mindske risikoen for infektion.

Da jeg kom hjem (efter 8 dage) ved første fødsel. Var jeg helt i panik da vores bruser ikke er i nærheden af at nå toilettet, og alle andre ting synes jeg ikke virkede. Så jeg måtte gå i bad hver gang jeg skulle tisse, og så tisse i badet

Jeg havde meget ondt i 3 uger, men jeg blev så også syet meget mere end normalt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2010

Mullemus86

Som mange af de andre også skriver, så er det altså mest behageligt at tisse, mens du bruser forneden, men husk at skrue godt ned for vandtemperaturen..! Normal badevandstemperatur var i hvert fald rigtig skidt for mig, hehe..

Anmeld

4. september 2010

ESV

Ved ikke om der allerede er nogen der har skrevet det men jeg gik rigtig meget i stykker og brugte en meget meget meget våd vaskeklud jeg satte op til så urinen blev fortyndet.

Og husk at lave dine knibe øvelser!! de øger blodgennemstrømningen og der øger helingsprocessen!! De er gode for meget de knibeøvelser!!!

Anmeld

4. september 2010

Ida.

Nu har jeg ikke lige læst de andre svar...men altså, jeg er blevet syet ganske lidt efter begge mine fødsler, og er aldrig blevet informeret om at skulle skylle eller give underlivet anden særbehandling - og jeg har egentlig heller ikke fundet det nødvendigt. Så jeg har gået på toilettet ganske normalt efter begge gange - dog har jeg haft indkøbt blødt toiletpapir og duppet i stedet for at tørre. Det svier som ind i sgu, men der går ikke mange dage før det er helet, så det ikke svier længere. Jeg synes til gengæld det har været slemt at skulle lave nr. 2 efter hver fødsel...pyh det er grænseoverskridende at skulle presse noget ud efter man har født, men kan godt føle lidt, at alt ryger nedenud, men altså så længe man sørger for at drikke masser af vand og spise frugt, så man ikke ender med hård afføring, så går det skam også så helt af sig selv

Når farmand ikke længere er hjemme, så er bebs bare med på toilettet, hvis den da ikke lige sover eller kan ligge på et legetæppe lidt begge mine tøser har da uden at kny måttet stå model til både det ene og det andet

Anmeld

4. september 2010

lululupo

Hmmmm mine " læber " sprang  og det eneste der hjalp var isbind- libress med vand en tur i fryseren.... Arhhhhh det bedøver, evt med en stofble omkring så det ikke bliver med forfrysninger;-9 Jeg gik meget mystisk i hele 4 uger avvvvvvvv

Anmeld

4. september 2010

oo

tak for alle jeres svar! de er noteret og gemt og så håber vi ikke de blir relevante

Anmeld

4. september 2010

Tina2

Tjuhl skriver:

Hvis nu man skulle være så heldig at briste og redde sig en syning efter fødslen, hvad er så jeres bedste råd til den efterfølgende tid i den forbindelse?

jeg kan huske der på et tidspunkt var en der skrev om en pipette ting man kunne bruge til at skylle med, for man kan vel ikke tørre sig med papir? og så duppe sig tør med håndklæde...eller?

ja, i hvert fald. jeg er STORtisser (også når jeg ikke er gravid), så tanken om at skulle hele vejen helt i bad efter hver tissetår er temmelig uoverskuelig!

Hvor lang tid gik der før I begyndte at kunne gå normalt på toilettet efter syning? Jeg tænker, at Søren jo er hjemme i hvert fald de første 14 dage efter, men hvis det strækker sig længere end det, kan toiletbesøg jo blive problematiske hvis de er meget omstændige og man samtidig er alene hjemme med en lille gæsling.

så DEL, de damer

Da jeg fødte Filuca gik jeg ret meget i stykker og blev syet en del, så jeg skyllede med bruseren mens jeg tissede i starten. Toilettet var heldigvis tæt på bruseren så slangen ku godt nå.....

Og så har jeg sværget til Kleenex toiletpapir lige siden,  og ku ikke drømme om at købe billigt toiletpapir mere, for dengang var jeg DYBT afhængig af det blødeste af det blødeste toiletpapir:-) Og nu gider jeg slet ikke ha' andet

Anmeld

4. september 2010

Mira0911

Jeg brugte bruseren som man anbefalede.. Hvis den så bare var i samme rækkevidde så wc'et, ville det være skønt...

Ja så hjemme gik jeg i bad hver gang...

Har desværre ikke lige nogen råd...

Anmeld

4. september 2010

nvm

jeg fik en udemærket flakse med et slaks bruges låg på(et låg med mange huller) fra fødegangen af.. det var skønt med den flaske brugte den enormt meget... havde en del ondt da jeg blev klippet, og fik blære betændelse få dage efter fødslenmen flasken hjalp

Anmeld

5. september 2010

Bayze

Det kan godt være det lyder besværligt at skulle hive håndbruseren frem efter hver tissetår, men det lindrer altså bare sååå dejigt. Lige de første par dage svier det jo lidt (men det er altså ikke så slemt), og derefter syntes jeg mere det begyndte at klø fordi helingen er påbegyndt. Så det er rigtig rart hele tiden at være helt renskyllet, synes jeg:-) Jeg havde nu også sådan en lille flaske med hjem, fra hospitalet, men gik hurtigt over til håndbruseren (dog indtillet til den lidt bløde stråle)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.