gode råd til syning efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2010

mariamiss6

Tjuhl skriver:

Hvis nu man skulle være så heldig at briste og redde sig en syning efter fødslen, hvad er så jeres bedste råd til den efterfølgende tid i den forbindelse?

jeg kan huske der på et tidspunkt var en der skrev om en pipette ting man kunne bruge til at skylle med, for man kan vel ikke tørre sig med papir? og så duppe sig tør med håndklæde...eller?

ja, i hvert fald. jeg er STORtisser (også når jeg ikke er gravid), så tanken om at skulle hele vejen helt i bad efter hver tissetår er temmelig uoverskuelig!

Hvor lang tid gik der før I begyndte at kunne gå normalt på toilettet efter syning? Jeg tænker, at Søren jo er hjemme i hvert fald de første 14 dage efter, men hvis det strækker sig længere end det, kan toiletbesøg jo blive problematiske hvis de er meget omstændige og man samtidig er alene hjemme med en lille gæsling.

så DEL, de damer

Jamen (du lærer at holde dig ) deter jo noget med at skulle skylle i starten, hver gang man tisser.... Men hav evt. en kande stående på toilettet, med vand i, så du på den måde kan skylle dig.... Jeg tror at det er en smule for lidt vand, med en pipette (nogle ved jeg har renset en shampoo bøtte og brugt i stedet for)

Og jo, du må gerne duppe dig med toiletpapir....

Med hensyn til skylleriet, det er også noget med, at hvis det svier når du tisser (hvilket ikke er sikkert for alle) så kan du skylle imens du tisser, og på den måde måske undgå at det svier

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2010

mariamiss6

Tjuhl skriver:

ja, jeg ku godt forestille mig, at man er nervøs for første tissetur!! men godt at høe, at du ku spore en forbedring allerede efter en uge

LOL så bare vent til du skal sk**e..... My god hvor var jeg bange hehehehe.... Det føles lidt som om man presser det HELT forkerte sted, og at det er de HELT forkerte ting man er ved at presse ud....

Jeg holdt mig i 3 dage begge gange

Og i mellemtiden fandt jeg ud af at min farmors toilet var bedre end mit, fordi det havde et gammelmandssæde på LOL.... Så en dag da jeg skulle, og ikke kunnne klare at holde mig mere, og ikke kunne oversue mit eget toilet, spænede jeg over til min farmor, og sad på hendes toilet hehehehe...

Anmeld

4. september 2010

BinaMor

jeg bristede ved gabriella og tissede i bruseren. elleres en dunk til at skylle med samtidig med man tisser. og det BLØDESTE toiletpapir (evt stofbind-og nej det er altså ikke ulækkert. man rører ikke ved dem igen hvis man har dem i en stofpose og direkte ind i vaskemaskinen. det er hårdt at gå med papirsbind og være SÅ øm samtidig)

(og vidste du at næsten ingen hjemmefødende brister? heller ikke mig denne gang selvom jeg har en gammel syning)

Anmeld

4. september 2010

oo

gabriellasmor skriver:

jeg bristede ved gabriella og tissede i bruseren. elleres en dunk til at skylle med samtidig med man tisser. og det BLØDESTE toiletpapir (evt stofbind-og nej det er altså ikke ulækkert. man rører ikke ved dem igen hvis man har dem i en stofpose og direkte ind i vaskemaskinen. det er hårdt at gå med papirsbind og være SÅ øm samtidig)

(og vidste du at næsten ingen hjemmefødende brister? heller ikke mig denne gang selvom jeg har en gammel syning)

jep, jeg vidste godt det sidste - det er jo superfedt!!

Anmeld

4. september 2010

Millesmammi

jeg HADEDE når jeg skulle på toilettet, !

men jeg fik sådan noget med hjem fra hospitalet, til at sprøjtre mig dernede imens jeg tissede, og det hjalp MEGET, må jeg indrømme. jeg tørrede mig med papir, men meget forsigtigt

Anmeld

4. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg stjal den der shampooflaske med hjem fra hospitalet, den var virkelig et hit! Men jeg bristede ikke voldsomt, 4-5 sting udenfor og 2 indeni.

Anmeld

4. september 2010

Jibbe

Jeg købte engangskrus og fyldte dem med vand og skyllede mig med. En kande virkede ikke her, men SUPER ide med den der shampooflaske  Det må prøves næste gang  Her gik der næsten 2 uger inden jeg synes det var ved at være okay dernede. Ellers brugte jeg det blødeste WC papir og duppede mig tør med...

Anmeld

4. september 2010

sarahb

Tjuhl skriver:

Hvis nu man skulle være så heldig at briste og redde sig en syning efter fødslen, hvad er så jeres bedste råd til den efterfølgende tid i den forbindelse?

jeg kan huske der på et tidspunkt var en der skrev om en pipette ting man kunne bruge til at skylle med, for man kan vel ikke tørre sig med papir? og så duppe sig tør med håndklæde...eller?

ja, i hvert fald. jeg er STORtisser (også når jeg ikke er gravid), så tanken om at skulle hele vejen helt i bad efter hver tissetår er temmelig uoverskuelig!

Hvor lang tid gik der før I begyndte at kunne gå normalt på toilettet efter syning? Jeg tænker, at Søren jo er hjemme i hvert fald de første 14 dage efter, men hvis det strækker sig længere end det, kan toiletbesøg jo blive problematiske hvis de er meget omstændige og man samtidig er alene hjemme med en lille gæsling.

så DEL, de damer

du skal bare have en vandkande, det har vi fast stående på toiletter da man ikke bliver ordenlig ren af et stykke papir

Anmeld

4. september 2010

Mette 28

Jeg have købt sådan en legetøjs vandkande, som jeg brugte, heldigt jeg havde den for jeg blev syet og nøj det gjorde ondt så den brugte jeg mens jeg tissede den første uge og derefter når jeg havde tisset i en uge mere... 

Anmeld

4. september 2010

Karo

Jeg brugte klude, som jeg skyllede op og duppede forsigtigt med. Derud over brugte jeg bruseren til at få skyllet godt dernede når jeg gik i bad. Og ja det varer kun omkring en uge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.