gode råd til syning efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.652 visninger
41 svar
0 synes godt om
4. september 2010

oo

Hvis nu man skulle være så heldig at briste og redde sig en syning efter fødslen, hvad er så jeres bedste råd til den efterfølgende tid i den forbindelse?

jeg kan huske der på et tidspunkt var en der skrev om en pipette ting man kunne bruge til at skylle med, for man kan vel ikke tørre sig med papir? og så duppe sig tør med håndklæde...eller?

ja, i hvert fald. jeg er STORtisser (også når jeg ikke er gravid), så tanken om at skulle hele vejen helt i bad efter hver tissetår er temmelig uoverskuelig!

Hvor lang tid gik der før I begyndte at kunne gå normalt på toilettet efter syning? Jeg tænker, at Søren jo er hjemme i hvert fald de første 14 dage efter, men hvis det strækker sig længere end det, kan toiletbesøg jo blive problematiske hvis de er meget omstændige og man samtidig er alene hjemme med en lille gæsling.

så DEL, de damer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2010

ZamanogDania

Altså jeg havde taget en skål agtig med det wc og vasket mig med det. Som sagt de sagde ned i fødegangen at jeg skulle vaske dernede hver gang efter wc besøge.
Første gang man skal på wc er det bare såååh ubehagelig. Man er os bange for tisse hahaha. Men det bliver bedre for hver dag der går. Så faktisk efter en uge var det meget bedre.

Anmeld

4. september 2010

JulieE

Tjuhl skriver:

Hvis nu man skulle være så heldig at briste og redde sig en syning efter fødslen, hvad er så jeres bedste råd til den efterfølgende tid i den forbindelse?

jeg kan huske der på et tidspunkt var en der skrev om en pipette ting man kunne bruge til at skylle med, for man kan vel ikke tørre sig med papir? og så duppe sig tør med håndklæde...eller?

ja, i hvert fald. jeg er STORtisser (også når jeg ikke er gravid), så tanken om at skulle hele vejen helt i bad efter hver tissetår er temmelig uoverskuelig!

Hvor lang tid gik der før I begyndte at kunne gå normalt på toilettet efter syning? Jeg tænker, at Søren jo er hjemme i hvert fald de første 14 dage efter, men hvis det strækker sig længere end det, kan toiletbesøg jo blive problematiske hvis de er meget omstændige og man samtidig er alene hjemme med en lille gæsling.

så DEL, de damer

jeg er blevet syet ved begge mine fødsler og havde en gammel shampoo flaske (sådan en rejse størrelse) som jeg brugte til at spræjte med når jeg havde tisset og så et gammel blødt håndklæde klippe i små stykker (10*10 cm) til at tørre med og så bare ud bagefter

Et andet lille fif er at drikke rigeligt. Og ejg mener seriøst meget meget. Man skal tisse lidt oftere, men tilgengæld er urinen ikke så stærk.

Anmeld

4. september 2010

Lise

Jeg er blevet syet begge gange, men har sgutte haft problemer med at gå på toilettet  

Hvis det hele gør lidt naller down there efter fødslen, kan man skylle sig med bruseren i stedet for at tørre - eller kombi evt.

Anmeld

4. september 2010

oo

ZamanogDania skriver:

Altså jeg havde taget en skål agtig med det wc og vasket mig med det. Som sagt de sagde ned i fødegangen at jeg skulle vaske dernede hver gang efter wc besøge.
Første gang man skal på wc er det bare såååh ubehagelig. Man er os bange for tisse hahaha. Men det bliver bedre for hver dag der går. Så faktisk efter en uge var det meget bedre.

ja, jeg ku godt forestille mig, at man er nervøs for første tissetur!! men godt at høe, at du ku spore en forbedring allerede efter en uge

Anmeld

4. september 2010

oo

JulieE skriver:

jeg er blevet syet ved begge mine fødsler og havde en gammel shampoo flaske (sådan en rejse størrelse) som jeg brugte til at spræjte med når jeg havde tisset og så et gammel blødt håndklæde klippe i små stykker (10*10 cm) til at tørre med og så bare ud bagefter

Et andet lille fif er at drikke rigeligt. Og ejg mener seriøst meget meget. Man skal tisse lidt oftere, men tilgengæld er urinen ikke så stærk.

jep, det var lige sådan et trick jeg tænkte på, med shampoo flaske og gammelt håndklæde

og smart med massere af væske!!

Anmeld

4. september 2010

oo

Lise skriver:

Jeg er blevet syet begge gange, men har sgutte haft problemer med at gå på toilettet  

Hvis det hele gør lidt naller down there efter fødslen, kan man skylle sig med bruseren i stedet for at tørre - eller kombi evt.

oooh! fedt at høre at det også bare kan være helt normalt helt fra starten!!

Anmeld

4. september 2010

ZamanogDania

Tjuhl skriver:

ja, jeg ku godt forestille mig, at man er nervøs for første tissetur!! men godt at høe, at du ku spore en forbedring allerede efter en uge

Hehe ja det svier altså første gang, og det gør ondt når man skal sidde ned på wc. Men jeg måtte ikke går fra fødegangen før jeg har tisset sagde JM Fordi jeg gik hjem efter fødsel. Efter 3 timer.

Men det føles hævet og man er bange for at rør ved den. Det var jeg ihvertfald. Som sagt bliver det bedre og bedre for hver dag der går.

Anmeld

4. september 2010

JulieE

Tjuhl skriver:

jep, det var lige sådan et trick jeg tænkte på, med shampoo flaske og gammelt håndklæde

og smart med massere af væske!!

Jep  Og sgik det faktisk ret hurtig over. Altså svien og ubehaget, ved toliet besøg.  Håber nu alligevel du slipper´for sting.

Anmeld

4. september 2010

NoName

Tjuhl skriver:

så DEL, de damer

Inde på sygehuset var der en håndbruser som kunne nå hen til toilettet, den sagde de man skulle skylle sig med imens man tissede, så ville det ikke svige så meget. hvilket var sandt nok.

Da jeg så kommer hjem opstår panikken for bruseren kan skisme ikke nå hen til toilettet. men vi har badekar, så jeg måtte tisse der og så gøre rent FLERE gange om dagen, men tisse med bruser det skulle jeg altså... så duppede jeg mig tør med et håndkælde som jeg havde specielt til det formål. Kunne i badekaret også vaske mig imens jeg sad med et spejl, for jeg var temmelig øm dernede så var nødtil at se hvad jeg foretog mig samtidig gav det mig en vished om at jeg blev vasket grundigt. til at vaske mig med købte jeg de der vivag intim vådservietter, de er dejligt bløde...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.