Falder dit barn selv i søvn i sin seng - i så fald hvordan??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2010

mama10

Rosa skriver:

Min søn på 4 måneder bliver puttet således:

I god tid går vi ud til puslebordet, tager tøjet af og bader ham, enten i hans badekar eller på min arm i brusebadet.

Derefter bliver han lige tørret og så går vi ind i soveværelset hvor vi i forvejen har trukket for, tændt natlampen, lagt et blødt tæppe ud på sengen og lagt ble, salve, nattøj og en flaske ind så det er klart.

Her hygger vi så, han får lov at ligge med rumpen bar, og jeg nynner og synger dæmpet, nusser ham og kilder ham og hygger. Så får han bleen på og får sin flaske mens jeg kun nynner (herefter snakker jeg slet ikke) og så plejer han at falde helt ned og blive lidt slatten.

Efter bøvsning putter jeg ham helt roligt i nattøjet, nynner mens jeg vugger ham et par minutter, hvorefter jeg lægger ham ligesåstille i hans seng og folder kaninørene på hans tæppe (se billedet - GENIAL opfindelse - dem kan de nemlig ikke smide væk eller blive "fanget under") ned omkring ham. Her plejer han så at klynke lidt, men så nynner jeg bare videre og aer ham. Til sidst får han et par sut til af flasken og sutten ind, hvorved han lukker øjnene (hvis man er heldig) og så går jeg stille ud af rummet.

Oftest piver han lidt, taber sutten osv. og så går jeg stille ind, giver ham et par sut mere på flasken og sutten ind igen. Dette gentager vi 2-5 gange og så er der lukket og slukket.

Hele balladen tager MAX 45 minutter, og imens laver Svenskefanden så mad, rydder lidt op eller slapper af.

Det skal lige siges at det som regel er lidt sværere for farmand at komme igennem ritualet da han ofte tager lidt for lang tid om at få ham smidt over i sengen, og bøvler lidt for længe med maden, så der er tit optræk til længere skrigeture (hvilket jeg nok opretter en tråd om en af dagene) Men når jeg gør det er det let og smertefrit.

Held og lykke

nåår hvor er han sød

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2010

Tulle28

SanneBoe skriver:

Det også vældig fint med din mening, men eftersom jeg har det dårligt nok i forvejen med det, har jeg faktisk ikke brug for den. Nu står jeg i den situation at jeg bare ikke kan eller vil have at hvert gang han skal sove skal det foregå på mig, det duer ikke og eftersom alle sundhedsplejersker sige, skal en på 7 mdr. være i stand til at blive lagt og falde i søvn selv, med mindre der er noget galt f.eks. med ørene og det er der ikke, har fået tjekket dem MANGE gange og blevet gennemtjekket ved lægen flere gange, så vi er i gang med at indøve sovevaner - da han altid er faldet i søvn på mig - og derefter lagt i sin egen seng, så kan han jo ikke forstå hvor jeg er henne når han vågner om natten.og hvis det er det der skal til i max. en uge, jamen så er jeg villig til at prøve det, selvom jeg tuder mere end min dreng.

Det var ikke min mening at støde dig, men du opretter indlæg og jeg svarer?

Du skrev om det ikke er at skrige sig i søvn, når de græder to minutter, og til det svarer jeg jo, det er det efter min mening, og det vil ikke blive praktiseret her hos os. Der er sikkert mange andre meninger om den sag, og så må du jo vurdere, hvad der er bedst for JER.

Knus Tulle

Anmeld

3. september 2010

Hvem?

Tulle28 skriver:

Det var ikke min mening at støde dig, men du opretter indlæg og jeg svarer?

Du skrev om det ikke er at skrige sig i søvn, når de græder to minutter, og til det svarer jeg jo, det er det efter min mening, og det vil ikke blive praktiseret her hos os. Der er sikkert mange andre meninger om den sag, og så må du jo vurdere, hvad der er bedst for JER.

Knus Tulle

Ja gid jeg vidste hvad der er bedst for os, men grunden til at jeg mener at det ikke går længere at han altid skal falde i søvn hos mig er at der snart kommer en lille ny også skal han jo gerne have lært at sove selv, da jeg jo ikke får tid til hverken at sidde og nusse eller vugge ham i længere tid.

Anmeld

3. september 2010

MariaJ

Vores datter er ikke god til at falde i søvn af sig selv. Jeg skrev lige et langt svar i en anden tråd, så for ikke at gentage mig selv linker jeg til det her:

https://www.baby.dk/debat/62636pi1/boern-03-aar/putning-om-aftenen-4-mdr-.aspx

Jeg er heller ikke meget for at hun skal skrige uden at vi kommer og trøster, men på den anden side vil vi også rigtig gerne lære hende en soverutine og at sove selv, så i praksis kan en mellemting måske være nødvendigt i en kort periode. Vi bruger ikke en speciel metode, men forsøger at trøste efter bedste evne uden at tage hende op.

Maria

Anmeld

3. september 2010

Hvem?

Jeg tænker på om i vækker jeres barn hver morgen på et bestemt tidspunkt? Af hensyn til rytmen?

Her er det meget forskelligt, sommetider er vi oppe kl. 06, eller 06.30 eller kl. 07.00.... Syntes jo det er dejligt når vi ind imellem kan sove til kl. 07,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.