Falder dit barn selv i søvn i sin seng - i så fald hvordan??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.016 visninger
34 svar
0 synes godt om
1. september 2010

Hvem?

Åhh, min dreng er sssååå afhængig af mig når han skal sove, han skal helst ligge hos mig (Han er 7 mdr.) mens jeg sidder i sofaen og da jeg jo venter nr. 2 til Januar skal det jo meget gerne være sådan at jeg kan lægge ham i seng også han selv sover i hvert fald nar den lille kommer, hvordan gjorde i??

Har læst: "Godnat og sov godt" og må ærlig indrømme at det er da det væreste møg vi længe har prøvet........

Nogle råd??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2010

fiijaa

SanneBoe skriver:

Åhh, min dreng er sssååå afhængig af mig når han skal sove, han skal helst ligge hos mig (Han er 7 mdr.) mens jeg sidder i sofaen og da jeg jo venter nr. 2 til Januar skal det jo meget gerne være sådan at jeg kan lægge ham i seng også han selv sover i hvert fald nar den lille kommer, hvordan gjorde i??

Har læst: "Godnat og sov godt" og må ærlig indrømme at det er da det væreste møg vi længe har prøvet........

Nogle råd??

hej

Jeg har selv to små, og da min datter var 8 mdr gammel og jeg var gravid i 6 md med min dreng, begyndte vi at lægge hende i hendes seng i værelset alene. Selvom jeg var meget ked af det og bange for hvordan hun ville reagere.

Vi startede kl 20 , og de to første nætter græd og skreg hun i ca en time inden hun faldt i søvn. Jeg stod foran døren og lyttede. øj det var hårdt at høre på og blev selv helt ked af det, men jeg gav ikke efter.

efter det lagde jeg hende i seng og sad på gulvet ved siden af sengen indtil hun faldt i søvn, så hun kunne se at jeg var der,men at det er sovetid. hun græd højst 20 min og da hun ikke fik reaktion fra mig af, sov hun.

et par dage senere holdt jeg helt op med at gå ind til hende, og hun sover så snart hun blev lagt i seng. Jeg siger kun godnat til hende og giver hende et kys.

Selvfølgeligt er det ikke nemt hver nat, men for det meste er hun selv så træt kl 20, at hun bare glæder sig til at blive lagt i seng. Og hun har en lille prinsesse lampe tændt så det ikke er helt mørkt.

Ved ikke om det kan hjælpe at prøve..

Anmeld

1. september 2010

Mor-til-asta-09

SanneBoe skriver:

Nogle råd??

Asta har fra hun var 3-4 mdr selv faldet i søvn i hendes seng.. og har altid været på hendes eget værelse.. Men kan ikke rigtig sige hvordan, for der har aldrig været problemer... nogle gange synger jeg for hende, eller vi læser en bog inde i vores seng også kommer hun i sin egen derefter...

Anmeld

1. september 2010

smokin

SanneBoe skriver:

Nogle råd??

Jeg har lært min datter at man bliver lagt, får sut i munden og klud i hovedet (stofble) så siger jeg godnat luller hende lidt i vuggen og går så fra hende inden for to minutter med mindre hun skriger... 9-10 gange sover hun bare med det samme.

Kluden er virkelig perfekt!

Anmeld

2. september 2010

Hvem?

Zette skriver:

Jeg har lært min datter at man bliver lagt, får sut i munden og klud i hovedet (stofble) så siger jeg godnat luller hende lidt i vuggen og går så fra hende inden for to minutter med mindre hun skriger... 9-10 gange sover hun bare med det samme.

Kluden er virkelig perfekt!

Det har vi også prøvet det med kluden, men hvis jeg lægger den hen over hans hoved - hiver han den væk lige så hurtig igen og enten "fægter" med den eller smider den på gulvet....

Anmeld

2. september 2010

serinasmor

min datter er nu snart 8 mdr og har siden hun var helt lille selv faldet i søvn i sin seng... vores putteritual som det er nu:

nattøj på

tandbørstning

natflaske i sofaen

hun får mys af både mor og far (hvis vi begge er hjemme) og lægges i sin seng

vi lægger dynen over hende giver hende sutten og en nusseklud

tænder musikken( den er fra tiny love og spiller klassisk musik uden skratten eller mekanisk lyd .. intet mindre end fantastisk)

siger godnat 

slukker lyset og går ud og lukker døren på klem

og så sover hun i løbet af 20 min .. ingen brok hun bruger bare oftest så lang tid på at sige godnat til dynen, sutten, nussekludene og musikdimsen (og alt hvad der nu ellers er på værelset) og så møffe sig rundt i en stilling hun gider sove i

håber det gav lidt inspiration til hvordan i kan klare det.. bliver han ked af det når han kommer i seng ... for så kan deet være kan skal nusses i søvn i sin seng ... så lærer han at sengen ikke er farlig stille og roligt er jeg sikker på  

Anmeld

2. september 2010

stine_olesen

Har selv gjort det på den hårde måde. Lucas har også været meget afhængig af mig, nu får han en lille smule vand i en flaske og så sover han, han har så i perioder ikke ville sove og skreget istedet også 2 gange om natten, jeg har ladet ham skrive så efter 5-10 er han faldet i søvn igen, det gør han så i 1 uges tid og så har han fundet ud af det ikke hjælper og bare lagt sig til at sove. Ved det lyder hårdt men har ikke ladet ham hyle mere end 15 min. og kommer også an på hvordan han hyler, hvis det er gået over i han ikke kan få vejret er jeg selvfølgelig gået der ind.

Stine

Anmeld

2. september 2010

L.J.L

SanneBoe skriver:

Nogle råd??

Hmm herhjemme har det været en rutchebane når han skulle sove. Allerførst gik det rigtig godt, vi lagde ham og der gik 10 miin. så sov han, udden noget ballade. Så blev han 6 mdr. og så kom seperationsangsten lige forbi. Han hylede hver gang vi gik ud af døren, så vi måtte sidde derinde på skift til han sov, gerne med ham liggende på maven. Det tog een lille måned mener jeg. Så begyndte vi så småt godt at måtte gå ud af værelset men han blev så ved med at rejse sig og begyndte at hyle. Vi lærte hurtigt hvornår han hyl virkelig betød noget, og hvornår deet var pyller. Så vi gik derind færre og færre gange. Idag lægger vi ham i sseng, og han smiler, men rejser sig op med det samme. Og så står han eller bare og grineer og snakker og har en lille festt med dyrene i sengen, indtil han bliver træt af det og lægger sig ned og sover. Det tager som regel en times tid og en enkelt gang hvos vi skal ind og give lidt vand eller sut, men det er også det.

Dejligt Håber du finder ud af det, men bare vær standhaftig, og prøv at undgå at gå ind til ham for tit, det lærte vi hurtigt, selvom det var svært.

Anmeld

2. september 2010

LouiseNielsen

Er jo klart han gerne vil sove hos dig, det er jo skide hyggeligt frem for at ligge alene.... Du må tage kampen op, tor det er et spørgsmål om tilvending.....

Anmeld

2. september 2010

Millesmammi

jeg giver mille hendes sidste flaske imens hun ligger i sengen, dog fordi det er den eneste måde hun vil ha flaske på.  og så falder hun i søvn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.