Falder dit barn selv i søvn i sin seng - i så fald hvordan??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2010

mor_sabina

SanneBoe skriver:

Åhh, min dreng er sssååå afhængig af mig når han skal sove, han skal helst ligge hos mig (Han er 7 mdr.) mens jeg sidder i sofaen og da jeg jo venter nr. 2 til Januar skal det jo meget gerne være sådan at jeg kan lægge ham i seng også han selv sover i hvert fald nar den lille kommer, hvordan gjorde i??

Har læst: "Godnat og sov godt" og må ærlig indrømme at det er da det væreste møg vi længe har prøvet........

Nogle råd??

Ja herhjemme gør han. Vu havde fra start et ønske om at han kom i seng til kl 7 så vi havde lidt voksentid. Så han er altid blevet lagt kl 7, og hvis han græder så er stopuret på 2 min og så ind og putte og kysse godnat igen. Det kan nogle dage vare en time men de fleste dage går der ikke 1 min før han sover. Men vi holder fast i ikke at tage ham op. Dog ligger han aldrig og græder sig i søvn, vi går ind og viser vi er der og at det er ok at sove.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2010

Pige2009

Laura har altid lagt sig til at sove selv. Vi har lige fra hun var et par måneder haft de samme ritualer.

Kl. 18.30: Nattøj
Derefter har vi hygget med en bog og/eller sang.
Kl. 19.00: Blev hun lagt i seng med sin bamse

K.h. Linda

Anmeld

3. september 2010

smokin

SanneBoe skriver:

Gid jeg kunne det, jeg kan slet ikke lægge ham i seng nu, jeg kan ikke engang nusse ham i søvn i hans seng som jeg gjorde før, han skriger så snart han rammer madrassen i sengen eller barnevognen, aner simpelthen ikke hvaad jeg skal gøre, for at lade ham skrige og skrige, kan jeg bare slet ikke

Er der ikke forskel på gråden? Hvis du lytter efter? Det var der nemlig med Malou og jeg lærte hurtigt hvornår hun var vred over at blive lagt og hvornår hun var ked af det, havde ondt i maven eller hvad der nu kunne være galt.

Problemet er at de jo hurtigt lærer at hvis jeg bare skriger højt nok så kommer mor og piller mig op. Og jo længere hen mod det første år de kommer jo hurtigere begynder de at afprøve mor.

Nu siger jeg ikke du skal ligge barnet ned og lade det skrige - det er pisse hårdt. Men jeg har fx siddet og aet hende selvom hun skreg helt vanvittigt i hendes seng. Efter noget tid giver hun op. Nogle gange tager det 2 minutter andre gange 25 minutter Nogle gange har jeg været nød til at pille hende op af vuggen og trøste hende til hun stoppede, og så prøve igen. Men efter at have gjort det hver dag i 6 dag også om eftermiddagen, så kunne vi begynde at øve det med kluden. Så det har vel taget mig små 14 dage at køre den rutine i stilling. Men det var det hele værd.

Anmeld

3. september 2010

Tulle28

SanneBoe skriver:

Gid jeg kunne det, jeg kan slet ikke lægge ham i seng nu, jeg kan ikke engang nusse ham i søvn i hans seng som jeg gjorde før, han skriger så snart han rammer madrassen i sengen eller barnevognen, aner simpelthen ikke hvaad jeg skal gøre, for at lade ham skrige og skrige, kan jeg bare slet ikke

Vores datter er faldet i søvn selv lige siden hun var helt lille (5mdr nu). Putteritualet er mad hos mig, lege lidt, i bad, pusle, nattøj på og en lille ammetår igen. Så får hun kys, en sang af den der putter og bliver lagt i seng med sutten og en stofble ved kinden. Nogle gange ligger hun og snakker længe, andre gange falder hun i søvn med det samme.

MEN - vi har lige haft ca. en måned, hvor vi ikke kunne putte hende, hvor hun også bare SKREG hver gang vi lagde hende (også om dagen.... Støøøøn). Jeg troede først det var 19 ugers sprnget (og det var det måske nok også) men efter ca. 3 uger havde hun to bisser i undermunden. Så kan det evt. også være det der driller hos jer?

Knus Tulle

Anmeld

3. september 2010

Frk. Himmelblå

http://www.amazon.co.uk/Chicco-Musical-Nightlight-Goodnight-Nursery/dp/B001CCY164/ref=sr_1_sc_12?ie=UTF8&s=baby&qid=1283497777&sr=1-12-spell 

Ganske simpelt fantastisk med puttemusik (Bach og Mozart), spiller og lyser i syv minutter uden skratten og dårlig lyd. Har været et kæmpehit hos os. VIRKER rent faktisk. Købte den til veninde med lille skrigepige, og hun faldt i søvn så let som ingenting fra første aften hun havde den :-)

Anmeld

3. september 2010

Hvem?

LIGE EN UPDATE:

Begyndte at lægge min dreng i seng, selvom han skriger så snart han rammer madrassen, men jeg putter ham så godt jeg kan, selvom han mosler, ligger på maven og græder i vilden sky, i aftes tog det 30 min, så sov han, i formiddags tog det 15 min, så sov han og her til eftermiddag tog det 30 min - og nu sover han,

men men men det er jo også vældig godt, men hvis han ligger og skriger og så lige holder 2 min. også sover, er det så ikke også at lade ham skrige i søvn??

Går efter 1-2-3 metoden, hvor 3 min. mellemrum er max. før jeg går ind til ham.

Anmeld

3. september 2010

Tulle28

SanneBoe skriver:

LIGE EN UPDATE:

Begyndte at lægge min dreng i seng, selvom han skriger så snart han rammer madrassen, men jeg putter ham så godt jeg kan, selvom han mosler, ligger på maven og græder i vilden sky, i aftes tog det 30 min, så sov han, i formiddags tog det 15 min, så sov han og her til eftermiddag tog det 30 min - og nu sover han,

men men men det er jo også vældig godt, men hvis han ligger og skriger og så lige holder 2 min. også sover, er det så ikke også at lade ham skrige i søvn??

Går efter 1-2-3 metoden, hvor 3 min. mellemrum er max. før jeg går ind til ham.

Ved godt at det virker for rigtig mange, men jeg ville aldrig kunne bruge den metode. 3 minutter er længe at ligge og skrige synes jeg og det vil jeg ikke byde min datter - skrig = noget i hendes verden som er i uorden og hun skal ihvertfald ikke opleve at mor ikke kommer når hun græder. Her kommer hun op og bliver vugget til hun falder til ro og så prøver vi at lægge hende igen, nogle gange tager det rigtig lang tid at lægge hende, andre gange ikke så lang tid. Det er bare min mening.

Anmeld

3. september 2010

Hvem?

Tulle28 skriver:

Ved godt at det virker for rigtig mange, men jeg ville aldrig kunne bruge den metode. 3 minutter er længe at ligge og skrige synes jeg og det vil jeg ikke byde min datter - skrig = noget i hendes verden som er i uorden og hun skal ihvertfald ikke opleve at mor ikke kommer når hun græder. Her kommer hun op og bliver vugget til hun falder til ro og så prøver vi at lægge hende igen, nogle gange tager det rigtig lang tid at lægge hende, andre gange ikke så lang tid. Det er bare min mening.

Det også vældig fint med din mening, men eftersom jeg har det dårligt nok i forvejen med det, har jeg faktisk ikke brug for den. Nu står jeg i den situation at jeg bare ikke kan eller vil have at hvert gang han skal sove skal det foregå på mig, det duer ikke og eftersom alle sundhedsplejersker sige, skal en på 7 mdr. være i stand til at blive lagt og falde i søvn selv, med mindre der er noget galt f.eks. med ørene og det er der ikke, har fået tjekket dem MANGE gange og blevet gennemtjekket ved lægen flere gange, så vi er i gang med at indøve sovevaner - da han altid er faldet i søvn på mig - og derefter lagt i sin egen seng, så kan han jo ikke forstå hvor jeg er henne når han vågner om natten.og hvis det er det der skal til i max. en uge, jamen så er jeg villig til at prøve det, selvom jeg tuder mere end min dreng.

Anmeld

3. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Min søn på 4 måneder bliver puttet således:

I god tid går vi ud til puslebordet, tager tøjet af og bader ham, enten i hans badekar eller på min arm i brusebadet.

Derefter bliver han lige tørret og så går vi ind i soveværelset hvor vi i forvejen har trukket for, tændt natlampen, lagt et blødt tæppe ud på sengen og lagt ble, salve, nattøj og en flaske ind så det er klart.

Her hygger vi så, han får lov at ligge med rumpen bar, og jeg nynner og synger dæmpet, nusser ham og kilder ham og hygger. Så får han bleen på og får sin flaske mens jeg kun nynner (herefter snakker jeg slet ikke) og så plejer han at falde helt ned og blive lidt slatten.

Efter bøvsning putter jeg ham helt roligt i nattøjet, nynner mens jeg vugger ham et par minutter, hvorefter jeg lægger ham ligesåstille i hans seng og folder kaninørene på hans tæppe (se billedet - GENIAL opfindelse - dem kan de nemlig ikke smide væk eller blive "fanget under") ned omkring ham. Her plejer han så at klynke lidt, men så nynner jeg bare videre og aer ham. Til sidst får han et par sut til af flasken og sutten ind, hvorved han lukker øjnene (hvis man er heldig) og så går jeg stille ud af rummet.

Oftest piver han lidt, taber sutten osv. og så går jeg stille ind, giver ham et par sut mere på flasken og sutten ind igen. Dette gentager vi 2-5 gange og så er der lukket og slukket.

Hele balladen tager MAX 45 minutter, og imens laver Svenskefanden så mad, rydder lidt op eller slapper af.

Det skal lige siges at det som regel er lidt sværere for farmand at komme igennem ritualet da han ofte tager lidt for lang tid om at få ham smidt over i sengen, og bøvler lidt for længe med maden, så der er tit optræk til længere skrigeture (hvilket jeg nok opretter en tråd om en af dagene) Men når jeg gør det er det let og smertefrit.

Held og lykke

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

3. september 2010

mama10

Vores dreng er snart 5 måneder og sådan her gør vi der hjemme:

kl. 17.00 går jeg en tur med ham
kl. 17.30 får han grød og vand
kl. 18.00 får han et varmt bad og dernæst får han nattøj på
kl. 19.00 ser vi lidt tv sammen i stuen med lidt dæmpet lys hvor han så får lidt mælk også bliver han ret træt kort efter.
Tilsidst tager jeg ham op på værelset og ligger ham i hans seng med en klud (stofble), han bruger ik sut så det slipper jeg for.

Så ligger jeg bare og kigger lidt på ham uden at sige noget og klapper ham stille og rolig på låret. Han ligger og leger med kluden i hovedet og gaber. Også går jeg ned til stuen igen. Derefter har jeg ik hørt mere fra ham :-)

Hos os hjælper det at tage et langt varmt bad inden senge tid Så det er mit bedste bud!

Held og lykke!

Ps. Skal lige sige at det var heller ik nemt for os at han kunne falde i søvn helt selv. Før i tiden skulle han vugges i seng og bærre ham i armen indtl han faldt i søvn. Men nu har jeg droppet alt det vuggeri og det tror jeg han har forstået

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.