MaleneG skriver:
Min datter var også meget afhængig af mig, hun ville kun falde i søvn ved mit bryst, og til sidst måtte jeg jo gøre noget så vi begge kunne få en rolig aften putningen, uden nogen af os skulle være irriteret.
Men kort og godt så det jeg gjorde var at ligge hende ind i sengen med sin nusseklud, gav hende dyne på, og kyssede hende godnat, lod døren stå åben, og gik så ud af værelset, i starten græd hun selvfølgelig som pisket, og jeg måtte ofte gå ind til hende, lad os sige hun måske skreg sig op 10 gange, så talte jeg kun til hende de første 3-4 gange jeg tog hende op. til sidst tog jeg hende bare op, holdte hende til hun faldt til ro, og lagde hende så igen, og gik ud af værelset.
På den måde lærte hun at det er ok at ligge i sin seng alene, og mor/far skal nok komme når hun kalder, men det er ikke spor spændende når mor/far kommer, fordi de siger ikke noget.
For vores vedkommende var det vigtigt at vi ikke gik ud af hendes værelse med hende når vi skulle trøste hende, for at hun ikke blev gejlede op igen, men forstod at nu var det altså senge tid.
Det tog ca, 2-3 dage for hende at lære at falde i søvn selv uden ramaskrig. nu ligger vi hende bare, og så ligger hun og hyggepludre med sig selv, og falder så i søvn inden for 20 min.
Hej
Det lyder meget lige som det jeg lige så lige er gået i gang med at prøve, han er liiige faldet i søvn; 7-9-13,
Jeg starter altid med at give ham grød+mælk ca. kl. 19, derefter et dejligt bad + nattøj, så hygger vi - enten læser eller synger også kommer han i seng, men hver gang jeg prøver at putte ham, jeg kan ikke engang nå at ligge ham i hans seng, så skriger han, vi bor på en nedlagt ejendom på landet, men naboen kan høre ham, så han gir altså gas når han skriger, idag har jeg så taget mig selv i at der skal gå min. 3 min inden jeg går ind til ham - selvom hans skrig var voldsomme, han blir puttet, så godt som jeg kan, selvom han med det sammen skriger i vilden sky, men idag var jeg derinde 6 gange, hvor jeg hver gang tog ham op, trøstede ham, blev på hans værelse - bare med nys og kram - ingen ord - og når han så var faldet til ro, blev han lagt igen, og det tog "kun" 1/2 time, men hold op det virker længe når ens dreng bare skriger og skriger og skriger.....