N&J skriver:
Jeg læste din kommentar som en antagelse, som i manges tilfælde ikke stemmer overens med hvorfor man er endt som enlig mor, derfor anser jeg den for at være mildest talt unuanceret og enormt generaliserende..
men måske jeg misforstod hvad du skrev..
Okay. Det var skam ikke en generalisering. Og som jeg også fandt ud af senere var det planlagt og manden bakkede ud efter endt forhold og så skal han selvfølgelig betale osv.
Jeg synes bare jeg har lagt mærke til en tendens blandt mange enlige mødre (og nej, det er ikke alle og ingen specifik person(er)) at de går ud i byen, bliver stangstiv eller møder en lækker fyr, ingen af dem tænker over prævention, hun siger måske at hun ikke bruger og han tænker med pikken og siger han trækker sig ud osv. Derefter går de hver til sit, 3 uger efter opdager hun at hun er gravid, siger det til fyren som hun har nummeret på og han melder ud at han i hvert fald ikke vil være far, han har ikke tid/hun er ikke den rigtige/han har ikke planer om sådan noget. Hun vælger så at få barnet.
De 9 mdr. går så med at brokke sig over faren ikke er med til div. jm-besøg, han deltager ikke, spørger ikke ind, svarer måske ikke på sms'er osv.
Så kommer barnet og så nu er det andre ting der bliver brokket sig over. Han betaler ikke nok, man skal tvinge ham til samvær, han tvivler på faderskabet(hvilket er forståeligt nok eftersom det bare var en one-nighter og han ikke ved om hun gjorde det samme dagen efter, som ham) osv.
Jeg mener, hun har VALGT at være mor. Han er blevet TVUNGET. Derfor kan man da ikke forvente at han gider det her baby-halløj. Han SKAL betale hver måned for et barn han faktisk ikke vil have. Han SKAL betale ekstra hvis hun går retten for det. Udover det så bliver han stemplet af en ny kæreste som en dårlig far hvis ikke han gider sit barn (selvom han ikke gad have det faktisk).
Jeg synes det er synd for de mænd der dummer sig. OG nej, aborter er ikke nemme. De gør ondt. Mange mener man slår dem ihjel men kvinden har stadig VALGT at være enlig mor. Han får intet at sige desværre. Derfor reagerede jeg bare på den kvinde der sagde at det sgu var nemt at smutte som mand. Tja..
Og lige en slutbemærkning for alle de kvinder der nu overfalder mig
Jeg siger ikke, at alle kvinder er sådan. Og der er da mange mænd der er svin. Men ham her er nu selv skyld i det så ham har jeg ingen sympati for. Han er bare en nar