Jeg vil godt starte :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2008

Hyner

Tja så er jeg vel også med i denne kategori....
Jeg var 21 da jeg blev gravid og 22 da jeg fødte.
Emma er fra d.26.07.07 og er Kennet`s (far og 27) og min den første... Vi skal i hvert fald have en måske to endnu..(L)
Jeg har dog ikke set mig selv som en ung mor, dog yngre... Men hvor går grænsen????
Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2008

MorCamilla

Hejsa Henriette..

Jeg var 20 da jeg fik Mikkel, (blev 21 1½ måned efter) jeg så mig selv som ung mor.. ikke kun pga min alder, men også fordi ingen andre i vennekredsen havde børn, eller havde planer om at skulle i gang...
Jeg tror at grænsen går der hvor man selv sætter den... :P Jeg er glad for at vi fik Mikkel i en ung alder. Jeg føler at jeg har lidt mere overskud end jeg ville have hvis jeg var ja f.eks. 35 og fik mit første barn.. Vi han god tid til at få nr 2 evt også nr 3 (L) fordi vi har alderen med os.. Jeg er en af dem der ikke vil have børn når jeg kommer over 40 år... :$ Jeg kan ikke helt forklare hvorfor, det lyder bare ikke tiltalene for mig...

Knus fra Camilla.

Anmeld

21. februar 2008

Hyner

Heyyy
Ja nu jeg lige tænker mig om så har du jo fuldstændigt ret... Jeg ER jo en UNG mor... Ikke fordi jeg har en voldsom stor vennekreds men dem jeg nu har, er da slet ikke i børne stadiet endnu... Selv min søster som er 8 år ældre end mig har da først fået hendes den første efter mig...
Og du har da endnu mere ret i at vi kan "tillade" os at få et helt fodboldhold med den alder vi har...:P:D(L)
Og jeg har det på samme måde ang 40 og nybagt mor... Det hører ikke rigtig sammen i mine øre... Uden at fornærme nogen vel og mærke...
Krams Henriette

Hejsa Henriette..

Jeg var 20 da jeg fik Mikkel, (blev 21 1½ måned efter) jeg så mig selv som ung mor.. ikke kun pga min alder, men også fordi ingen andre i vennekredsen havde børn, eller havde planer om at skulle i gang...
Jeg tror at grænsen går der hvor man selv sætter den... :P Jeg er glad for at vi fik Mikkel i en ung alder. Jeg føler at jeg har lidt mere overskud end jeg ville have hvis jeg var ja f.eks. 35 og fik mit første barn.. Vi han god tid til at få nr 2 evt også nr 3 (L) fordi vi har alderen med os.. Jeg er en af dem der ikke vil have børn når jeg kommer over 40 år... :$ Jeg kan ikke helt forklare hvorfor, det lyder bare ikke tiltalene for mig...

Knus fra Camilla.

Anmeld

21. februar 2008

Rasmine

JEG SYNES I ER SUPER SEJE!!!!!

Ville da ønske jeg havde fået børn noget før.
Fik min første da jeg var 30.

Mette , gammel mor, som synes det må være fedt at få børn i så ung en alder.
:)

Anmeld

22. februar 2008

MorCamilla

Hej Mette...

Mange tak... :))
Det er også rigtig dejligt at have fået Mikkel mens jeg var/er så ung.. ;)

Knus fra Camilla. som nu også godt kunne se nogle fordele med at have ventet et par år.. :P:D;)

Anmeld

22. februar 2008

Honningblomst

JEG SYNES I ER SUPER SEJE!!!!!

Ville da ønske jeg havde fået børn noget før.
Fik min første da jeg var 30.

Mette , gammel mor, som synes det må være fedt at få børn i så ung en alder.
:)

Det skal du ikke ønske dig...*S* For mig personligt er der ikke den store forskel på om jeg er 22år eller 30 år når jeg får børn...hvis jeg skal sige noget som er anderledes nu hvor jeg er ældre, så har jeg en hel anden ro her efter de 30 år og det kommer da helt sikkert mine børn tilgode.
Jeg ville gerne have haft ventet et par år...men det gik og går jo alligevel.*S*
Eva

Anmeld

22. februar 2008

Rasmine

Én af mine barndomsveninder fik sin første, da hun kun lige var blevet 18 (IKKE planlagt) Den næste kom da hun var i starten af 20'erne. Idag er hun 33. De tager på ferie, ungerne finder selv nogle at snakke med. Efter skole går døtrene selv hjem, og lufter hunden. Døtrene tager selv til håndbold, fodbold, svømning, og hvad ved jeg. Jeg synes bare det må være rart, især for børnene, at have så unge forældre. Og det må være rart for forældrene at "have fået deres liv igen". Misforstå mig ikke, jeg elsker mine børn overalt på Jorden, men jeg synes altså det er HÅRDT at have så små børn. Overskuddet er ofte helt på nulpunktet, man går og bliver lidt vrissen fordi man måske ikke har fået sovet. Ferier er da en by i Rusland, altså: man kan da godt tage på ferie, det er bare ike FERIE FERIE! Kl. 19-19,30 når børnene sover er man helt færdig, men så kommer vasketøjet, madpakker og generel oprydning. Kan huske en dreng i min folkeskoleklasse. Han var efternøler, med giga gamle forældre. Til en forældredag på skolen, var der noget fodbold, som hverken hans mor eller far kunne være med til, da de havde gigt, og hvad ved jeg. Anyway: kan godt ske det er hårdt for Jer at være unge mødre, men jeg synes I er seje, og jeg misunder at jeg ikke fik børn noget før, for de ER da fantastiske! Mette - som egentlig bare lukkede noget bavl ud :P

Anmeld

22. februar 2008

Honningblomst

Mette...nu er du jo ikke GAMMEL forældre...og ja, det er da rart at have en stor dreng på 11 år som jeg kan snakke med og de to store kan selv være alene hjemme osv...men da du festede, tog uddannelse og bare var dig, da sad jeg med børn og hus og hjem. Så om det er den ene vej eller den anden vej rundt, det er nok lige fedt.
I hvert fald er der da ikke noget "sejt" ved at være unge mødre. Vi er jo præcis lige så seje eller ikke seje som du er.
Du var lige så uerfaren og træt og bekymret da du fik børn som unge mødre er...osv.
Men ja, for alle er det nemmere når børnene bliver ældre og det er virkelig skønt ikke at være så bundet...men "problemet" er bare at når man fik den første tidligt, så ender mange med lige at nappe et par stykker mere når de er 30+ og så sidder man som dig...;o)
Knus Eva..mor til Jeppe 10 år, Bertram 5 år og konrad snart 2 år og så håber jeg på en til når jeg er færdig med at læse..;o)

Anmeld

22. februar 2008

Rasmine

Mette...nu er du jo ikke GAMMEL forældre...og ja, det er da rart at have en stor dreng på 11 år som jeg kan snakke med og de to store kan selv være alene hjemme osv...men da du festede, tog uddannelse og bare var dig, da sad jeg med børn og hus og hjem. Så om det er den ene vej eller den anden vej rundt, det er nok lige fedt.
I hvert fald er der da ikke noget "sejt" ved at være unge mødre. Vi er jo præcis lige så seje eller ikke seje som du er.
Du var lige så uerfaren og træt og bekymret da du fik børn som unge mødre er...osv.
Men ja, for alle er det nemmere når børnene bliver ældre og det er virkelig skønt ikke at være så bundet...men "problemet" er bare at når man fik den første tidligt, så ender mange med lige at nappe et par stykker mere når de er 30+ og så sidder man som dig...;o)
Knus Eva..mor til Jeppe 10 år, Bertram 5 år og konrad snart 2 år og så håber jeg på en til når jeg er færdig med at læse..;o)

EVA: du har ret i at jeg har skudt den af max!
Jeg har også været ude at rejse.
Noget I unge mødre har måttet give afkald på.
Der er fordele og ulemper ved begge.
Men jeg synes altså I er seje.

Kan godt ske folk griner af pigerne i "De unge mødre", men jeg synes stadig de er seje.
Jeg synes de klarer det fint.

Nej, jeg er da ikke GAMMEL, men ville stadig ønske jeg havde fået dem et par år før.
Bliver 34 i april. (har en pige på 3½, og en dreng på 7½ måned)
Skal vi/skal vi ikke have én mere, det er det store spørgsmål herhjemme lige for tiden.

Ha ha, kan godt se dilemmaet i at man lige "napper" én mere...

Anmeld

24. februar 2008

Nadi

Jeg var 21 og min kæreste var 22 da vi fik Oliver, men jeg syntes nu ikke der er så mange veninder der er faldet fra for jeg havde fakisk en del som enten havde fået børn eller ventede sig. Så jeg føler mig rigtig heldeig på det område. Jeg ar altid gerne ville være ung mor, og det har nok lidt at gøre med at min mor var 19 da hun fik mig, og jeg har kunne mærke førdelene ved at have en ung mor.

For at vende tilbae til det med veninderne, så synes jeg godt de kan "glemme" en lidt, hvis de skal noget i weekenderne. Det er ikke sikkert man kan, men bare det at få tilbudet om at komme med ville bare være rigtig dejligt. Der føler jeg lidt a det er en selv der skal tage initiativ til noget, og de er altså ikke altid at man har overskud til det med en lille.

Da jeg gik rundt med kæmpe stor mave sommers var der mange gamle damer der vendte sig om fr at kigge efter mig og så kunne jeg fornemme at jeg var det helt store emne for deres samale det næste lange stykke tid. Og jeg havde sgu lyst til nogle gange at stoppe op og fortælle dem hvordan det hele hang sammen. Jeg kan da godt selv nogle gange tænke "hold da op hun var godt nok ung hende der", men længere er de ikke. Det er lidt som om at folk glemmer at selvom man er ung kan det godt være et velovervejet valg og ikke bare en eller anden tilfældig fyr som man syntes var lækker i en eller anden brændert.

Personligt er jeg utrolig glad for at have fået Oliver i den alder jeg har, jeg føler ikke at jeg har skulle give afkald på noget og det jeg gerne vil opleve i mit liv kan jeg sagtens gøre med et par unger på slæb. Der er da selvfølgelig fordele og ulemper lige meget om man er ung eller gammel når man får børn, men man skal gøre det når man selv er parat ellers er man jo ikke fair overfor sit barn eller sig selv.

-Nadi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.