Vi har både familieforsikring, ulykkesforsikring, er medlem af Sygeforsikringen Danmark, og har en forsikring hos Falck (kan ikke huske hvad den hedder, men den indebærer gratis transport til/fra læge, sygehus, tandlæg osv.), det har været lige fra fødslen!
Hvorfor?
Fordi vi mener at det er vigtigt at forsikre dem helt fra fødslen, da man aldrig kan vide om uheldet er ude. Skulle hun blive alvorligt syg, så er det en stor hjælp at være medlem af Danmark med medicinudgifterne og Falck pga. transporten (jeg har ikke kørekort, kun min mand der har det). De to andre forsikringer dækker hvis hun bla. bliver invalid, og som en anden skriver, så er det en stor omkostning ved bla. ombygning, og så vil hun få udbetalt tabt abejdsfortjeneste. Ulykkesforsikringen betaler bla. også hvis hun kommer til at smadre noget i instutionen, faktisk havde vi et uheld i hendes dagpleje, hvor hun kom til at smadre en lampe til 3200 kr, den blev dækket af forsikringen.
Jeg mener ikke at man bør vente med det, da man desværre ikke selv er herre over om/når uheldet er ude - man kan jo tabe babyen så det får en hjerneskade, trafikulykke, tabe noget ned over babyen osv., så hellere betale den lille sum penge til forsikringerne, og ikke pludselig stå og betale flere hundrede tusinde kroner.
Anmeld