Pia. skriver:
Nu spørg jeg nok dumt... men hvad bruger I forsikringen til - eller rettere hvad skal I bruge den til ? (hvis uheldet er ude)
Jeg har en alm. fritids og ulykkes forsikring på os alle 4 her hjemme, er det, det samme ? ...
I skriver som om den er livs nødvendig, men hvornår skulle I få brug for den - spørg kun fordi jeg er helt uviden på det område...
Knus Pia.
Hvid du pga sygdom/fald fra trappe eller et eller andet andet går hen og er så uheldig at dit barn bliver handicappet.
Så skal du have dit barn til at sidde i kørestol og det er dit hus måske ikke lige indrettet til, så er der en del ombygning, du skal også måske have en aflastnings hjælper til at komme en gang i mellem og hjælpe med dit barn.
Og jo i den situation ville jeg synes det var rart bare at få udbetalt 1mio. fra forsikringen så jeg ihvertfald ikke skal tænke på økonomien men bare kan gøre det der er bedst for mit barn.
Jeg ville nok ikke lige have råd til at få nyt hus og bygge det om, med mindre jeg tog en masse ekstra arbejde og det ville gå ud over min datter.
Så jeg ser det meget som en økonomisk sikring. Men jeg vil da helst bare at mit barn er raskt og jeg aldrig får brug for den.
Men er faktisk kun 30% mener jeg af børn i danmark der er forsikret, synes det er helt vildt, men tallet er vidst 4 år gamelt og mit indtryk er at folk er blevet bedre til det.
Hvid du har en ulykkedes forsikring der dækker dit barn, så er du forsikret... hvis der skulle ske noget. Når det er en fritidsulykkeds forsikring betyder det bare at den ikke gælder hvis du kommer til skade når du er på arbejde. Men din arbejdsgiver har sikkert en arbejdsskade forsikring, hvis der sker noget med dig når du er på job.
Anmeld