Reglerne for at flytte med sine børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2011

avendale

Hej

Jeg sidder lige og læser dette indslag. 

Jeg har det fra manden side. 

Skal sige moren og jeg gik fra hinanden og delte vores 2drenge på bopælsdelen så vi kunne sikre os at de villeblive boende i den kommune de er født i. 

Så gik moren i retten og tabte bopælsretten i byretten hvor efter hun gik i landsretten hvor hun detssvære vandt ;-(

Med en tynd grundlag fra dommernes side af. 

Som foreningen far sagde til sagen at det er sådan at 80% af alle sager for sin gang. 

Nu ca 1 mdr efter hun vandt for jeg et brev om at hun flytter til en anden kommune og flytter drengens børnehaver til deN kommune. 

og nu må jeg ikke have den 7/7 ordning mere. 

Jeg må sige jeg søger ikke bopæl fordi jeg vil lave ballade men fordi at mine drenge er født og opvokset her og de har alle deres venner i nærmiljøet. 

Samt deres venner skal på samme skole som mine drenge. 

Kan også indskyde at der er faldet dom i en sag hvor moren var den primere Omsogsperson at hun tabte til faderen for de landsretten mener at man ikke skal flytte rundt på deres liv. 

Dommen er fra 29 april 2010 og den er afgjort i landsretten. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

SjeBets

da jeg flyttede fra kommunen min eks og jeg boede i skulle jeg bare meddele ham det op til 6 uger før, og så kunen jeg flytte, han prøvede at få bopæl, men på nogle tynde grundlag og jeg vandt og jeg var så i retten IGEN her før sommer, igen omkring bopæl på vores søn.  og der tog jeg et valg der hed at jeg i sommers flyttede ned til min kæreste, altså flyttede fra mine børns base til et nyt sted. Dog et sted vi er kommet meget så de kendte stedet. 

Jeg vandt, da faderen grundlag holdte ikke vand. Hans primære grundlav var at jeg ikke kunne stimulere vores søn nok, så han  var ikke skoleklar med mere. Han brugte alt, og rakte efter strå. MEN de snakkede så også med vores søn, om hvor han gerne ville bo, og så selvfølgelig udtalelser fra skole, og børnehave. min søn var 6½ da de snakkede med ham- Og han ville bo hos mig, som han har gjort hele hans liv

men jeg mener at hvis man flyttere længere væk ( over 180 km) så kan der være noget. Men så mget har jeg ikke sat mig ind i det, da så langt flyttede jeg dog ikke 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.