Reglerne for at flytte med sine børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21.877 visninger
41 svar
1 synes godt om
10. august 2010

Anonym trådstarter

nogen der kender dem...kan ikek helt gennemskue dem.

Vi har fælles forældremyndighed. Faderen har ikke haft fast samvær med sine børn men bare lige haft dem lidt her og der. Nu ser de ham så fredag-søndag og onsdag, det han ønskede.

Men nu er det sådan at jeg skal flytte til en anden by....må jeg gerne det som bopælsforældre eller kan han gøre noget så jeg ikke kan få drengene med?

Nogen der ved noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2010

betski

Vi har fælles forældremyndighed. Faderen har ikke haft fast samvær med sine børn men bare lige haft dem lidt her og der. Nu ser de ham så fredag-søndag og onsdag, det han ønskede.

Men nu er det sådan at jeg skal flytte til en anden by....må jeg gerne det som bopælsforældre eller kan han gøre noget så jeg ikke kan få drengene med?

Nogen der ved noget?

Ja jeg har jo lidt erfaringer på området.... Hvor langt skal du flytte væk?

Anmeld

10. august 2010

frk Jensen

Nogen der ved noget?

Du skal varsle ham 6 uger inden du flytter.. og derefter kan han så søge om at få bopæls rettigheden over drengen, hvis han ønsker det.
Det kommer an på hvor langt i flytter om han har mulighed for at få den. De vil tage hensyn til drengenes skole, fritids interesser osv om han får bopæls retten over dem.

kram

Anmeld

10. august 2010

Anonym trådstarter

duddi. skriver:

Ja jeg har jo lidt erfaringer på området.... Hvor langt skal du flytte væk?

18 km....dvs de skal skifte børnehave og skole...den store bliver i skolen da han ikke ønsker skift, men den mellemstes klasse fungerer ikke, så flyt eller ej, så skulle han have skiftet til en anden skole.

Anmeld

10. august 2010

Anonym trådstarter

Anyone skriver:

Du skal varsle ham 6 uger inden du flytter.. og derefter kan han så søge om at få bopæls rettigheden over drengen, hvis han ønsker det.
Det kommer an på hvor langt i flytter om han har mulighed for at få den. De vil tage hensyn til drengenes skole, fritids interesser osv om han får bopæls retten over dem.

kram

Ok...håber dog de også tager hensyn til det helvede det har været at bo tæt på hinanden, at han ikke gider have dem mere end få dage, at han ikke kan tage vare på dem og at man ikke skiller børn ad. Det er udelukkende for drengenes skyld det her...kan bare ikke holde til mere nu.

Anmeld

10. august 2010

pussepige

Hvis du ønsker at ændre din eller barnets bopæl, skal du meddele dette til den anden forælder senest 6 uger før flytningen. Dette gælder både, når I har fælles forældremyndighed, når du har forældremyndigheden alene, eller når du ikke har del i forældremyndigheden.

Hvis I har fælles forældremyndighed over barnet, er det den forælder, som barnet bor hos, der kan bestemme, hvor i landet barnet skal bo. Hvis barnet skal flytte til udlandet, Grønland eller Færøerne, skal forældrene være enige om dette.

Hvis en forælder har forældremyndigheden alene over barnet, bestemmer denne forælder, hvor barnets bopæl skal være. Det gælder både bopæl i Danmark og i udlandet.

Anmeld

10. august 2010

N&J

Så vidt jeg kan huske at have læst så skal du oplyse ham om din flytning 6 uger før, og han kan så i så fald han ikke er enig søge om mere samværd eller bopælspligt, tror virkelig du skal undersøge sagen til bunds, for mener at han kan spænde ret meget ben for dig hvis han ikke er enig i din beslutning. men ellers læs her

http://www.familiestyrelsen.dk/foraeldremyndighed/1/

og kan fandme også læse mig til at jeg skal varsle Nikitas far om at jeg flytter til tros for at han ingen kontakt har.. flot siger jeg bare

Anmeld

10. august 2010

Angelspot

Nogen der ved noget?

Jeg er faktisk ikke helt sikker på reglerne, men så vidt jeg husker, så er bopælsforældren i sin gode ret til at flytte derhen hvor han/hun har lyst i Danmark. Dog skal den anden forældre oplyses om det, mener det er 6 uger, så vedkommende har mulighed for at flytte med, eller finde en anden løsning.

Men allerhelst er det jo en beslutning der skal tages i samråd med den anden forældre. Det skulle jo helst være sådan at barnet ikke kommer til at lide under beslutningen og bliver et 'pendlerbarn'. Selvom det sagtens kan fungere, så er det ikke noget godt at udsætte sit barn for, hvis strækningen er lang. Men det nævner du ikke så meget om.

Håber du kan bruge det, men ellers vil jeg anbefale dig at læse siderne fra forældrestyrelsen i afsnittet om barnets bopæl 

Held og lykke!

Anmeld

10. august 2010

Anonym trådstarter

pussepige skriver:

Hvis du ønsker at ændre din eller barnets bopæl, skal du meddele dette til den anden forælder senest 6 uger før flytningen. Dette gælder både, når I har fælles forældremyndighed, når du har forældremyndigheden alene, eller når du ikke har del i forældremyndigheden.

Hvis I har fælles forældremyndighed over barnet, er det den forælder, som barnet bor hos, der kan bestemme, hvor i landet barnet skal bo. Hvis barnet skal flytte til udlandet, Grønland eller Færøerne, skal forældrene være enige om dette.

Hvis en forælder har forældremyndigheden alene over barnet, bestemmer denne forælder, hvor barnets bopæl skal være. Det gælder både bopæl i Danmark og i udlandet.

Ok, tak...er bare så bange for han vil prøve at tage dem, bare for at genere mig...det er noget værre møg. Han kan bare ikke tage vare på dem og så skal de tre søskende skilles ad...ren hævn, hvis han kører det. Da han jo ikke vil komme til at se børnene færre dage end nu...børnene slipper bare for angst, utryghed og en masse væmmelige oplevelser i fremtiden.

Anmeld

10. august 2010

betski

18 km....dvs de skal skifte børnehave og skole...den store bliver i skolen da han ikke ønsker skift, men den mellemstes klasse fungerer ikke, så flyt eller ej, så skulle han have skiftet til en anden skole.

Okay. Du skal 6 uger inden flytning, melde det til din ex. Gør det på skrift, så du har dokumentation på det. Han har så i de 6 uger mulighed for at søge statsforvaltningen om bopælsretten over jeres børn, hvis han er i mod flytningen.

Har du snakket med ham om det? Eller har du en fornemmelse af, hvad han vil gøre?

Jeg selv blev noget overrasket da min ex søgte om bopælsretten, da han ikke ville kunne klare den opgaver. Men han gjorde alt han overhovdet kunne for at bremse flytningen.

Pøj pøj med det, og kan sagtens forestille mig, hvor hårdt det kan være at bo så tæt på hinanden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.