Reglerne for at flytte med sine børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2010

Anonym trådstarter

Angelspot skriver:

Jeg er faktisk ikke helt sikker på reglerne, men så vidt jeg husker, så er bopælsforældren i sin gode ret til at flytte derhen hvor han/hun har lyst i Danmark. Dog skal den anden forældre oplyses om det, mener det er 6 uger, så vedkommende har mulighed for at flytte med, eller finde en anden løsning.

Men allerhelst er det jo en beslutning der skal tages i samråd med den anden forældre. Det skulle jo helst være sådan at barnet ikke kommer til at lide under beslutningen og bliver et 'pendlerbarn'. Selvom det sagtens kan fungere, så er det ikke noget godt at udsætte sit barn for, hvis strækningen er lang. Men det nævner du ikke så meget om.

Håber du kan bruge det, men ellers vil jeg anbefale dig at læse siderne fra forældrestyrelsen i afsnittet om barnets bopæl 

Held og lykke!

Vi flytter 17 minutter væk fra ham i bil og 10 min i tog....mine forældre afleverer hos ham fredag og henter søndag og det samme om onsdagen og torsdagen, dvs han ikke kommer til at mærke forskel...andet end han og jeg kommer væk fra hinanden uden det vælter mere end det er gjort. Det er vigtigt for børnene de føler sig trygge hvor de er.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2010

Con

Ok...håber dog de også tager hensyn til det helvede det har været at bo tæt på hinanden, at han ikke gider have dem mere end få dage, at han ikke kan tage vare på dem og at man ikke skiller børn ad. Det er udelukkende for drengenes skyld det her...kan bare ikke holde til mere nu.

De er (og skal være) fuldstændig objektive, så dine følelser og din tro på, hvordan det fungerer/ikke fungerer spiller ikke ind i afgørelsen - der skal mere tungtvejende grunde til.

Anmeld

10. august 2010

Anonym trådstarter

N&J skriver:

Så vidt jeg kan huske at have læst så skal du oplyse ham om din flytning 6 uger før, og han kan så i så fald han ikke er enig søge om mere samværd eller bopælspligt, tror virkelig du skal undersøge sagen til bunds, for mener at han kan spænde ret meget ben for dig hvis han ikke er enig i din beslutning. men ellers læs her

http://www.familiestyrelsen.dk/foraeldremyndighed/1/

og kan fandme også læse mig til at jeg skal varsle Nikitas far om at jeg flytter til tros for at han ingen kontakt har.. flot siger jeg bare

Lige præcis det jeg frygter...han er kun ude på at ramme mig uden at tænke på ungerne...så hårdt men jeg kan ikke mere, har nu stået på alle de 3½ år jeg har boet alene...han gider dem ikke engang, for han vil sin fodbold og håndbold, derfor han har dem så lidt og derfor han de her år tilbage bare er kommet og gået som det passer ham, så kunne han have maks kontrol...så jeg skal bare væk nu....væk væk væk....

Faktisk var planen allerede for tre år siden at jeg skulle til vordingborg og der var ingen problemer med det...men nu skal han bare ramme...det går bare ud over ungerne...øv..

Anmeld

10. august 2010

Angelspot

Vi flytter 17 minutter væk fra ham i bil og 10 min i tog....mine forældre afleverer hos ham fredag og henter søndag og det samme om onsdagen og torsdagen, dvs han ikke kommer til at mærke forskel...andet end han og jeg kommer væk fra hinanden uden det vælter mere end det er gjort. Det er vigtigt for børnene de føler sig trygge hvor de er.

17 minutter er ikke slemt, det er rigtig fint! Det skal nok fungere og det er jo fint i har fundet en ordning med hente bringe som virker, jo mere stabilt, des bedre for børnene

Anmeld

10. august 2010

Anonym trådstarter

Con skriver:

De er (og skal være) fuldstændig objektive, så dine følelser og din tro på, hvordan det fungerer/ikke fungerer spiller ikke ind i afgørelsen - der skal mere tungtvejende grunde til.

Men jeg har papirer på en del og udtalelser så de vil komme med...endvidere politianmeldelser osv...så jeg er ret sikker på at en retssag vinder jeg, for han gider ikke ungerne mere end for sjov...i dag kom han en time for sent til hans barns først skoledag i 1 klasse....jeg kunne have slået ham.

Men ved også at det at skille søskende det gør de ikke gerne og Jeppe bliver jo ved mig..

Anmeld

10. august 2010

Anonym trådstarter

Angelspot skriver:

17 minutter er ikke slemt, det er rigtig fint! Det skal nok fungere og det er jo fint i har fundet en ordning med hente bringe som virker, jo mere stabilt, des bedre for børnene

Netop...og intet har været stabilt...naivt troede jeg det var det bedste, men det kunne ikke fungere med den instilling han havde så det endte med at skade drengene...og jeg skal væk før vi kan bryde det skidt...

Anmeld

10. august 2010

wamse

Jeg fik af vide af en jurist ved Statsforveltningen at der var en varslingsfrist på 6 uger, MEN at hun endnu ikke havde oplevet nogen blive straffet for ikke at overholde den frist.

Hun fortalte også at hvis den anden forældre var uenig med en flytning, så flyttede de ikke "bare" børnene der over til det var afgjort, de ville selvfølgelig tage hensyn til, hvordan børnenes liv var skruet sammen i forvejen, altså ikke unødvendigt fjerne dem fra en forældre de var vant til at bo hos.

Det var den besked jeg fik, og jeg varslede min eks 14 dage før vi flyttede 100 km væk.

Anmeld

10. august 2010

N&J

Hov, hvordan varslede du det egentlig, har nemlig lige skrevet en mail til hendes far.. og bedt ham skrive at han har læst den.. behøver det at være andet.. jeg behøver vel ikke at informere ham om hans rettigheder vel.. ???

Anmeld

10. august 2010

N&J

wamse skriver:

Jeg fik af vide af en jurist ved Statsforveltningen at der var en varslingsfrist på 6 uger, MEN at hun endnu ikke havde oplevet nogen blive straffet for ikke at overholde den frist.

Hun fortalte også at hvis den anden forældre var uenig med en flytning, så flyttede de ikke "bare" børnene der over til det var afgjort, de ville selvfølgelig tage hensyn til, hvordan børnenes liv var skruet sammen i forvejen, altså ikke unødvendigt fjerne dem fra en forældre de var vant til at bo hos.

Det var den besked jeg fik, og jeg varslede min eks 14 dage før vi flyttede 100 km væk.

Du fik da lige en sten væk fra mine skuldre.. ikke fordi at det burde være et problem da vi jo flytter til den kommune hvor han bor, men er lidt bange for at netop det gør at han vil stille sig på tværs...  træls.. 

Anmeld

10. august 2010

N&J

18 km....dvs de skal skifte børnehave og skole...den store bliver i skolen da han ikke ønsker skift, men den mellemstes klasse fungerer ikke, så flyt eller ej, så skulle han have skiftet til en anden skole.

Nu skrev min kusine lige til mig, at du skal meddele det hvis du flytter kommune, ellers ikke, og det gør du vel egentlig.. tror dog heller ikke det er noget han kan komme langt med, men du må hellere følge reglerne.. så han ingen ammunitation har overhovedet.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.