Tutter skriver:
Jeg kan ikke vente til min egen læge kommer tilbage, jeg skal alligevel til lægen imorgen med mine sår på mine ben, så den anden læge i lægehuset beder jeg om en henvisning..
Men skal jeg bede om én til PCO behandling hos Svend og én til insimination, eller er den til PCO behandling nok, og så klarer Svend resten derfra?
Knus
Hvis du beder om en henvisning til inseminering, så skal din læge tage en masse prøver på dig. Hivtest, klamydiatest, en masse blodprøver, som viser dine "fertilitetshormoner", du skal testet for børnesygedomme osv. Derudover så er det din læges vurdering om du er "egnet" til at blive insemineret med donor. Dvs. hvis hun/han finder dig for overvægtig, så kan hun bede dig om at tabe dig osv.
Hvis du beder om en henvisning til Svend Lindenberg for at få styr på din pco, så tror jeg, at du hurtigere kommer igennem. Han kan samtidig udrede din fertilitet. Så ved jeg ikke, om du efterfølgende skal op til lægen igen og have en specifik henvisning til selve fertilitetsbehandlingen - men så har du de prøvesvar, som normalt skal indhentes inden henvisning jo. Så skal du bare testes for klamydia, HIV, rødehunde. Den slags skal fertilitesklinikken have.
Jeg ville, hvis jeg var dig ringe op til CFC og spørge, hvad de skal bruge for at behandle dig for pco - og på sigt blive insemineret med donor. Så ved du, hvad du skal spørge efter hos din egen læge.
Jeg har på fornemmelsen at de praktiserende læger har meget forskellig tilgang til den slags.
Anmeld