Dorthe og kama

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2010

Becks

KaMa skriver:

Den klarede jeg selv.. Det var jo bare en gyn.undersøgelse.

Det var lidt spøjst. Jeg blev vist ind i rummet. Lægen kom efter et par minutter. I mellem tiden havde jeg været over ved det lille rullebord, hvor instrumenter og strå med krudt var sat frem. Stod lige og stenede lidt over den der klat...

...tænkte, at det vist var første gang, at jeg skulle have sådan noget uden man i det mindste lige have drukket en kop kaffe først

Lægen kom ind. Han oplyste fakta om donor og bad mig citere mit  cpr.nr og navn. Så kom jeg op på briksen.

Jeg blev scannet og to store fine æg var SÅ KLAR. Han stak det lange rør op, og i mens fik jeg spurgt, hvor man klagede henne, hvis der kom en mulat ud.

Han grinede og vi talte lidt om, at det vist så var på egen regning, og så fortalte han mig historien om en tysk kvinde, der fødte en sort og en hvid baby.

Jeg tog tøj på, og var sådan lidt forsigt. Ville jo nødig have det løb ud igen.

I venteværelset satte jeg mig og ventede på, at jeg skulle have akupunktur. Det skulle fremme befrugtningen. Jeg kom ind og fik lagt nåle. Lå i ca. 45 min og prøvede at telepatere ned til underlivet om, at der skulle befrugtes.

Eftefølgende gik jeg meget forsigtigt ned til min bil.. Bakkede ind i en pæl og kørte så hjem.

Der fik jeg mig altså lige en lille god griner 

Har nemlig overvejet om min veninde skal med, jeg er gudmor til hendes søn, og vi står hinanden meget nært.. Hun har også været en kanon god støtte for mig undervejs i mine tanker.. Og kommet med gode råd, fordele og ulemper ved at være enlig mor, da hun altid selv har været alene med hendes søn på 2½ (dog er han hos sin far hver 2 weekend)

Gør det ondt med det rør der bliver lagt op?

Kunne godt forestille mig, man bevæger sig meget langsomt i frygt for, at "varene" skal glide ud igen 

Er altså rigtig glad for jeg "må" spørge dig og Dorthe om så mange ting - Det hjælper mig rigtig meget..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2010

Vial

Tutter skriver:

Der fik jeg mig altså lige en lille god griner 

Har nemlig overvejet om min veninde skal med, jeg er gudmor til hendes søn, og vi står hinanden meget nært.. Hun har også været en kanon god støtte for mig undervejs i mine tanker.. Og kommet med gode råd, fordele og ulemper ved at være enlig mor, da hun altid selv har været alene med hendes søn på 2½ (dog er han hos sin far hver 2 weekend)

Gør det ondt med det rør der bliver lagt op?

Kunne godt forestille mig, man bevæger sig meget langsomt i frygt for, at "varene" skal glide ud igen 

Er altså rigtig glad for jeg "må" spørge dig og Dorthe om så mange ting - Det hjælper mig rigtig meget..

Den måde jeg er blevet insemineret på har indbefattet en masse vaginalscanninger og en vandscanning. Intet har gjort ondt eller været ubehageligt.

Selve insemineringen var INGEN TING. Røret var meget tyndt. Det gik utrolig stærkt (det slog faktisk min ekskæreste, hvor man virkelig skulle forstå at nyde øjeblikket!!!).

Jeg tror ikke, at jeg ville tage en med til inseminering. Jeg ville til gengæld altid have nogen med til de første scanninger. Det er nemlig kæmpe stort!

Anmeld

7. august 2010

Becks

KaMa skriver:

Den måde jeg er blevet insemineret på har indbefattet en masse vaginalscanninger og en vandscanning. Intet har gjort ondt eller været ubehageligt.

Selve insemineringen var INGEN TING. Røret var meget tyndt. Det gik utrolig stærkt (det slog faktisk min ekskæreste, hvor man virkelig skulle forstå at nyde øjeblikket!!!).

Jeg tror ikke, at jeg ville tage en med til inseminering. Jeg ville til gengæld altid have nogen med til de første scanninger. Det er nemlig kæmpe stort!

Hold nu op altså  Fed humor lige inden sengetid 

Hm, ja kan godt være jeg skal klare det alene, og så få hende med til den første scanning istedet 

Håber jeg skal igennem det samme som dig så.. Er nemlig ret nervøs for, at det skal gøre ondt, efter det jeg har oplevet i min barndom!

Anmeld

7. august 2010

Vial

Tutter skriver:

Hold nu op altså  Fed humor lige inden sengetid 

Hm, ja kan godt være jeg skal klare det alene, og så få hende med til den første scanning istedet 

Håber jeg skal igennem det samme som dig så.. Er nemlig ret nervøs for, at det skal gøre ondt, efter det jeg har oplevet i min barndom!

Der er jo mange kvinder, der synes at det er ubehageligt med den slags undersøgelser. Jeg har en evne til bare at koble fra og slappe helt af (måske pga min barndom med rigtig mange "overgreb" i form af smertefulde/ubehagelige/skræmmende undersøgelser og indlæggelser på hospitalet).

Jeg er dog ikke mere sej end, at jeg virkelig frygter det der kejsersnit. At skulle have den der bedøvelse i ryggen skræmmer mig så meget. Samtidig er jeg sk... bange for, at jeg kan mærke, når de skærer i mig.

Den allerstørste smerte og frygt man oplever i alt det her, er dog angsten for at der kan være noget galt med sine børn. Så kan alt det andet godt pakke sammen.

Anmeld

7. august 2010

dorthemus

Tutter skriver:

Bare mig igen 

Havde du nogen med ind til insimineringen? Eller "klarede" du det selv?

Det klarede jeg selv  Det øjeblik ville jeg have i fred...gik en lang tur bagefter og tænkte.

Anmeld

7. august 2010

Becks

KaMa skriver:

Der er jo mange kvinder, der synes at det er ubehageligt med den slags undersøgelser. Jeg har en evne til bare at koble fra og slappe helt af (måske pga min barndom med rigtig mange "overgreb" i form af smertefulde/ubehagelige/skræmmende undersøgelser og indlæggelser på hospitalet).

Jeg er dog ikke mere sej end, at jeg virkelig frygter det der kejsersnit. At skulle have den der bedøvelse i ryggen skræmmer mig så meget. Samtidig er jeg sk... bange for, at jeg kan mærke, når de skærer i mig.

Den allerstørste smerte og frygt man oplever i alt det her, er dog angsten for at der kan være noget galt med sine børn. Så kan alt det andet godt pakke sammen.

Ja, det har du ret i..

Uh ha, kan godt forstå du frygter den nål, det virker også bare så skræmmende med den bedøvelse synes jeg ...

Det må virkelig også være underligt, at vide skal skære i én imens man er vågen! 

Lyder til du har været meget igennem på hosp. igennem årene :-(

Jah, den tanke har jeg allerede, og jeg er ikke engang gravid endnu, gad vide hvordan tankerne så ikke drøner rundt i hovedet når jeg er gravid! OMG alle de tanker!!

Anmeld

7. august 2010

Becks

dorthemus skriver:

Det klarede jeg selv  Det øjeblik ville jeg have i fred...gik en lang tur bagefter og tænkte.

Det lyder fornuftigt!!!

En god lang gåtur, for at samle alle tankerne og få styr på de mange følelser der garanteret er! 

Anmeld

7. august 2010

Becks

Jeg kan mærke på mig selv, at det 210 % er den rigtige vej jeg bevæger ud på!

Føler mig afklaret med det hele, har fået en helt anden ro i mig selv! Er bare glad!!

Anmeld

7. august 2010

dorthemus

Tutter skriver:

Det lyder fornuftigt!!!

En god lang gåtur, for at samle alle tankerne og få styr på de mange følelser der garanteret er! 

Lige præcis........gik så hjem og havde sex med min b-ven på det tidspunkt. Zafir havde fortalt mig at en orgasme fik skubbet sædcellerne højere op..haha

Anmeld

7. august 2010

dorthemus

Tutter skriver:

Jeg kan mærke på mig selv, at det 210 % er den rigtige vej jeg bevæger ud på!

Føler mig afklaret med det hele, har fået en helt anden ro i mig selv! Er bare glad!!

Dejligt at høre...SÅ vigtigt i sådan en proces som denne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.