Dorthe og kama

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2010

Becks

KaMa skriver:

Læs evt. om de forskellige behandlinger på CFC hjemmeside. Jeg har nok slugt samtlige bogstaver på den side (tidsfordriv, når jeg har været utålmodig). Det har altså næsten givet mig en halv doktorgrad i fertilitetsbehandling.

Personligt elsker jeg at tilegne mig viden, når jeg giver mig i kast med noget. Det giver en tryghed - og det er dejligt, når folk spørger og kommenterer, at man ved, hvad man skal svare - og ikke får fejet benene væk under sig.

Har også været inde og læse om dem idag et par gange.. Er nemlig som du siger, en rigtig rar viden, at have og kunne have svar klar til når fam. el venner spørger...

Hvad gav du får medicin osv? Du fik jo kun det ene forsøg, så du har vel ikke nået og komme op i, og få tilskud vel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2010

dorthemus

Tutter skriver:

Skønt  Og ja, det må man sige det gjorde 

Har en veninde der også er igennem behandling med sin kæreste, og da hun beyndte og snakke ISCI, IUI og IVF blev jeg en anelse rundtosset haha.. Men nu ved jeg da hvad det forskellige er 

Det er sgu også svært...der gik laaang tid før jeg fattede at IUI er det samme som insemination

Anmeld

7. august 2010

Vial

Tutter skriver:

Har også været inde og læse om dem idag et par gange.. Er nemlig som du siger, en rigtig rar viden, at have og kunne have svar klar til når fam. el venner spørger...

Hvad gav du får medicin osv? Du fik jo kun det ene forsøg, så du har vel ikke nået og komme op i, og få tilskud vel?

Jeg gav vist lige under 2000 kr. så vidt jeg husker. Købte kun puregon og otrivelle. Det første kræver noget "værktøj", så det skulle jeg også købe.

Det fede på CFC er, at de udleverer det hele, og så et par dage efter, så får du et girokort fra apoteket. De gider nemlig ikke slås med, at deres patienter ikke kan skaffe medicinen, når det tit skal bruges her og nu.

Krudtet koster 1.550 kr.

Anmeld

7. august 2010

Becks

dorthemus skriver:

Det er sgu også svært...der gik laaang tid før jeg fattede at IUI er det samme som insemination

Jeg fattede altså også MINUS af hvad min veninde snakkede om - Jeg blev ved med og sige, jamen jeg skal jo insimineres - Ja siger hun, det er IUI  Hun fortalte mig så, at fordi det er med donor så hedder det IUID og når det er med ens mands sæd hedder det IUIH.. Meget forvirrende 

Anmeld

7. august 2010

dorthemus

Tutter skriver:

Jeg fattede altså også MINUS af hvad min veninde snakkede om - Jeg blev ved med og sige, jamen jeg skal jo insimineres - Ja siger hun, det er IUI  Hun fortalte mig så, at fordi det er med donor så hedder det IUID og når det er med ens mands sæd hedder det IUIH.. Meget forvirrende 

Der lærte jeg så lige noget nyt

Anmeld

7. august 2010

Becks

KaMa skriver:

Jeg gav vist lige under 2000 kr. så vidt jeg husker. Købte kun puregon og otrivelle. Det første kræver noget "værktøj", så det skulle jeg også købe.

Det fede på CFC er, at de udleverer det hele, og så et par dage efter, så får du et girokort fra apoteket. De gider nemlig ikke slås med, at deres patienter ikke kan skaffe medicinen, når det tit skal bruges her og nu.

Krudtet koster 1.550 kr.

Det er sgu da SUPER fedt!! har nemlig hørt rigtig mange fortælle, at så har de ikke lige haft ÆL sprøjten.. Og det er altså nitte, når man står og skal bruge den..

Tak :-* så har jeg en idé om hvad jeg skal lægge til side

Anmeld

7. august 2010

Becks

dorthemus skriver:

Forvirrende "branche" vi bevæger os ud på 

Anmeld

7. august 2010

Becks

dorthemus skriver:

Bare mig igen 

Havde du nogen med ind til insimineringen? Eller "klarede" du det selv?

Anmeld

7. august 2010

Becks

KaMa skriver:

Krudtet koster 1.550 kr.

Bare mig igen 

Anmeld

7. august 2010

Vial

Tutter skriver:

Bare mig igen 

Den klarede jeg selv.. Det var jo bare en gyn.undersøgelse.

Det var lidt spøjst. Jeg blev vist ind i rummet. Lægen kom efter et par minutter. I mellem tiden havde jeg været over ved det lille rullebord, hvor instrumenter og strå med krudt var sat frem. Stod lige og stenede lidt over den der klat...

...tænkte, at det vist var første gang, at jeg skulle have sådan noget uden man i det mindste lige have drukket en kop kaffe først

Lægen kom ind. Han oplyste fakta om donor og bad mig citere mit  cpr.nr og navn. Så kom jeg op på briksen.

Jeg blev scannet og to store fine æg var SÅ KLAR. Han stak det lange rør op, og i mens fik jeg spurgt, hvor man klagede henne, hvis der kom en mulat ud.

Han grinede og vi talte lidt om, at det vist så var på egen regning, og så fortalte han mig historien om en tysk kvinde, der fødte en sort og en hvid baby.

Jeg tog tøj på, og var sådan lidt forsigt. Ville jo nødig have det løb ud igen.

I venteværelset satte jeg mig og ventede på, at jeg skulle have akupunktur. Det skulle fremme befrugtningen. Jeg kom ind og fik lagt nåle. Lå i ca. 45 min og prøvede at telepatere ned til underlivet om, at der skulle befrugtes.

Eftefølgende gik jeg meget forsigtigt ned til min bil.. Bakkede ind i en pæl og kørte så hjem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.