Gode sparer råd søges! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2010

Ann.

Alexis skriver:

Jo jo, det findes mange steder. Så kan man tage baby med ind!!!

Måske er der også nogle egnsteatrer som optræder for børn rundt omkring? Det plejer ikke at koste det store.

Håber i får en masse dejlig sommerture!

Tusind tak og tak for de gode råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

TrineLærke skriver:

Vidste slet ikke der var noget der hed Babybio Fedt

Der skulle være babybio i BioCity Aalborg! Hver anden onsdag skulle det være. Ved ik om det er anderledes i sommermånederne.

Anmeld

11. juli 2010

TrineLærke skriver:

Tusind tak og tak for de gode råd

Selv tak, vil jo gerne hjælpe. Ved hvordan det er med et stramt budget.

Anmeld

11. juli 2010

Ann.

Alexis skriver:

Selv tak, vil jo gerne hjælpe. Ved hvordan det er med et stramt budget.

Stramt og stramt ved jeg ikke om det er - vi vil bare gerne have lidt fornøjelser her i sommeren og bare sparer generalt - det er altid sjovere med lidt flere "lommepenge"

Anmeld

11. juli 2010

mor-til-vanessa

TrineLærke skriver:

Jeg synes vi er lidt for dårlige til at sparer herhjemme. Og vi vil gerne at der er plads til lidt fornøjelser her i sommeren også. Så hvor kan vi sparer?
Vi har ikke de vilde udgifter:
Hus, bil (meget økonomisk), forsikringer, telefon, internet, linser (til mig), Viasat (der er ikke fællesantenne herude) og selvfølge hus og bil lån.

Vi forsøger at lave madplan hver uge - men det er som om at det kikser ind imellem og vi får brugt mere end det vi egentlig ville.

Hvad køber i altid og hvad er det billigste?
Hvor er det billigst at handle? Kød køber vi altid i SuperBest eller Brugsen (princip sag).

Håber I har nogle gode råd.

jeg handler altid i fakta eller rema 1000, engang imellem føtex hvis der er noget jeg ikke kan få de andre steder.

før jeg fødte havde jeg kun 1700 kr til mad pr måned til mig og min datters far. han havde ik noget arbejde. og han var også en stor spiser. 

hver gang der gik løn ind sad jeg og kiggede i tilbuds aviser og købte altid på tilbud af kød og grønsager på frost. altid de billige pasta og ris. var nogle gange 3 steder at handle. måske det lyder lidt latterligt, men når man ikke har flere penge så gør man det. og så handlede jeg stort ind så vi havde kødt og div til en måned. det brugte jeg måske 1000 kr på og så havde jeg 700 fordelt på de andre uger til hvad man nu kunne stå og mangle som mælk o.s.v. vi kunne godt nok ikke spise øko og sådan. men det gik rigtig fint og nogen gange havde vi penge tilovers

Anmeld

11. juli 2010

TrineLærke skriver:

Stramt og stramt ved jeg ikke om det er - vi vil bare gerne have lidt fornøjelser her i sommeren og bare sparer generalt - det er altid sjovere med lidt flere "lommepenge"

Ok, jeg ved ihvertfald fra mig selv hvordan det er med et stramt budget. Det er da dejligt hvis jeres ikke er. Men jeg er så tilgengæld god til, at finde på billige fornøjelser. SU gør mester, hehe.

Og ja, det er ALTID skønt at spare lidt.

God sommer.

Anmeld

11. juli 2010

LivasMor

Herhjemme køber vi en kødpakke på nettorvet.dk hver d. 1. Prisen er 550.- der er ikke fjerkræ og fisk i, så det køber jeg separat i Brugsen, (hvor kød ofte er nedsat når det er tæt på sidste salgsdag...). Generelt bliver ALT sat ned i vores brugs 3-4 dage før udløbsdato, så ALT pålæg bliver købt på tilbud d. 1. og frosset. Der er rigeligt kød til hele måneden, ofte til 1½ måned afhængig af hvor meget fjerkræ og fisk jeg køber ved siden af.

Bleer køber jeg i Rema1000 til 50 kr. for en stor pakke med 44 stk. Jeg ved ikke hvad de koster i Aldi, men de er billigere end i Lidl..
Numseservietter købet jeg i Brugsen for 8,75 for en pakke. Ofte er der 3 for 20-. (vådservietter).

Lys køber jeg i TIGER eller i brugsen på tilbud.

Frugt, grønt og konserves køber jeg i Netto, Lidl eller Rema1000.

Køber mest H&M-tøj til liva, oftest på deres hjemmeside - der er MEGET billigt at finde. For mig er mærket ikke vigtigt, så længe min datter er præsentabel og velsoigneret at se på. Så tøj bliver også købt i Tøj og Sko indimellem, særligt regntøj og undertøj køber jeg der...

Sko bliver der ALDRIG sparet på, Liva er platfodet, så det er kun Bundgaard og Ecco der duer, da de er med lidt svang.

Netto har ofte nedsat shampoo, balsam o.lig.
Vaskemiddel køber jeg også der... flydende Persil som ofte er nedsat til 9-10 kr. for en dunk.

Toiletpapir køber jeg i Lidl hvor det er billigt for store pakker 2- eller 3-lags.Ellers er det i brugsen når der er et godt tilbud på det gode papir.

Vi bruger Senseo kaffemaskine, så jeg køber altid de billige kaffepuder i Brugsen (coop) 29,95 for 2 pakker med 18 stk i hver. De måneder vi synes vi har lidt tilovers handler vi kaffen på www.kaffepuder.dk.

Til jul søger vi ALTID hjælp hos Frellsens hær, og vi får den HVERT år. Den er en MEGET stor hjælp for os, da vi ofte ikke engang har råd til at holde jul. Der er både gaver til børn og voksne og et helt julemåltid og julefrokost til mindst 5 personer.

Køber Meget sjældent varer til deres oprindelige pris... har i en del år haft meget lidt at gøre godt m, så man lærer hurtigt at blive en god tilbudsjæger Generelt kan jeg handle tilbehør til en hel uge for ca. 150-200 kr. hvis jeg tænker mig godt om (altså alt undtagen kød). Dvs. et madbudget på omkring 1300 kr. pr. mdr. til 2 voksne og 1 barn på snart 3 år.

Transportmidler (cykelanhænger, klapvogn, cykel o.lig.) køber vi brugt, oftest på dba (vores datter er blevet HURTIGT stor - str. 116 i en alder af 2 år og 8 mdr.) så der har været en del udskiftning af diverse transportmidler).

Puha sikken smøre - håber der er noget du kan få gavn af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.