Når I har født..;0).

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2010

DK

Min familie ville rulle rundt af grin hvis jeg bad dem vaske og afspritte hænder inden de måtte holde babyen. De ville gøre det, men de ville helt sikkert tænke at jeg var en hystade. Der er tale om helt "almindelige" mennesker der arbejder inden for forsinkring, laboranter, tømrer, ingeniører, pædagoger og postbude. Altså almindelige folk.

Alle i min familie er da "renlige" i den forstand at de har håndhygiejnen i orden og ingen der er forkølede eller lign ville "tage imod" at holde barnet. Men lige frem at blive afsprittet fordi at de skal holde mit barn, der temlig sikkert er pakket ind i tæppe eller dyne, det synes jeg måske er lidt for meget. Altså deres hænder skal jo ikke rode rundt inde i barnets mund eller lign, de skal bare holde barnet uden på dets tøj og dyne!

Jeg er helt sikker på at ingen nyfødt nogensinde er blevet syg og dårlig af at blive holdt af et raskt menneske med normal hygiejne uden afsprittede hænder.

Jeg går automatisk ud fra at man ikke besøger/holder et spædbarn hvis man er syg/tror man måske fejler noget? Sådan er holdningen i min familie i alt fald! (Hvilket også var grunden til at der gik 3 uger før jeg så min lille niece. Vi skulle alle lige igennem en forkølelse hjemme hos os)

Knus Ditte.

Hvis du har det bedst med at folk vasker og afspritter, så bed dem om det. Det er jo ikke forkert, og der er ingen skam i at være ekstra forsigtig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2010

otlitrom

Nu har jeg intet barn, så ingen erfaringer. Men jeg er ved at uddanne mig til sygeplejerske, og jeg har sprit med alle steder... det ligger ALTID i tasken, og i køkkenet, og ved skrivebordet... og og og.. Jeg ville bare automatisk gå hen og gøre det!

MEN det er ikke alle der tænker på den -halvt hjernevaskede måde - som mig

Jeg må være enig med DK i, at folk med normal håndhygiejne, der ellers er sunde og raske, nok selv skal kunne vurdere om de vil/kan/må holde barnet.

Jeg synes IKKE du er sart (for så ville jeg jo selv være en tåbe ) Og jeg synes I skal gøre som I ønsker. Men inden I siger det kan i jo lige lure, om folk ikke gør det af dem selv? hvis ja, så kommer der jo ingen ko på isen over det

Anmeld

30. juni 2010

Mor til L&S

DK skriver:

Min familie ville rulle rundt af grin hvis jeg bad dem vaske og afspritte hænder inden de måtte holde babyen. De ville gøre det, men de ville helt sikkert tænke at jeg var en hystade. Der er tale om helt "almindelige" mennesker der arbejder inden for forsinkring, laboranter, tømrer, ingeniører, pædagoger og postbude. Altså almindelige folk.

Alle i min familie er da "renlige" i den forstand at de har håndhygiejnen i orden og ingen der er forkølede eller lign ville "tage imod" at holde barnet. Men lige frem at blive afsprittet fordi at de skal holde mit barn, der temlig sikkert er pakket ind i tæppe eller dyne, det synes jeg måske er lidt for meget. Altså deres hænder skal jo ikke rode rundt inde i barnets mund eller lign, de skal bare holde barnet uden på dets tøj og dyne!

Jeg er helt sikker på at ingen nyfødt nogensinde er blevet syg og dårlig af at blive holdt af et raskt menneske med normal hygiejne uden afsprittede hænder.

Jeg går automatisk ud fra at man ikke besøger/holder et spædbarn hvis man er syg/tror man måske fejler noget? Sådan er holdningen i min familie i alt fald! (Hvilket også var grunden til at der gik 3 uger før jeg så min lille niece. Vi skulle alle lige igennem en forkølelse hjemme hos os)

Knus Ditte.

Hvis du har det bedst med at folk vasker og afspritter, så bed dem om det. Det er jo ikke forkert, og der er ingen skam i at være ekstra forsigtig.

Kunne ikke ha skrevet det bedre selv

Helt enig - også min holdning

Anmeld

30. juni 2010

Laulund87

Da vi fik gæster skulle folk vaske hænder i sæbe og spritte bagefter. Skal så lige siges at min datter blev opereret et døgn gammel og lå på neo så der SKULLE de gøre det.

Hvis hun ikke var opereret ville jeg nok bede folk om det alligevel.

Anmeld

30. juni 2010

Svei

NEJ!

Anmeld

30. juni 2010

XXSS

CamillaSoefelt skriver:

Hej tøser..

Som overskriften lyder, når I har født og ligger på hospitalet med den lille ny og gæsterne begynder og komme.. Beder I dem vaske hænder inden de skal holde og røre osv? Også til Jer der endnu ikke har født, hvad er Jeres holdning til dette?

Kom lige til at tænke på det, der er jo mange bakterier overalt, specielt på et hospital.. Og det er slet ikke fordi jeg er sart og sippet på den måde, og selvfølgelig kan man ikke undgå bakterier fuldstændig.. Tænkte bare at en heeeelt nyfødt måske ikke lige har brug for det..

Men kom med Jeres mening og hvad I bad folk gøre.. Ku være rart og høre.

KNus fra Camilla

Jeg bad ikke folk om at vaske hænder eller spritte af. Men det var også de færreste af dem der overhovedet holdte hende. Der var to personer ud af alle dem der kom. Så derfor skete der hellere ikke noget og nej man kan jo ikke holde dem helt bakteriefri  Jeg vil overveje det denne gang, men kun hvis folk er/eller har været syge eller rygere for den sags skyld så kunne jeg godt overveje at sige det til dem.

Har dog principielt overhovedet ikke lyst til at min lille nyfødte baby skal farer rundt imellem alle mulige menneske, så på den måde sker det jo ikke. Baby skal ikke vandre mellem gæsterne, det sker bare ikke hos os

Anmeld

30. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Min familie og venner som kom er så hygiejniske så det bekymrede jeg mig absolut ikke om. Så nej - det bad jeg dem ikke om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.