Når I har født..;0).

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.608 visninger
48 svar
0 synes godt om
30. juni 2010

CamillaSoefelt

Hej tøser..

Som overskriften lyder, når I har født og ligger på hospitalet med den lille ny og gæsterne begynder og komme.. Beder I dem vaske hænder inden de skal holde og røre osv? Også til Jer der endnu ikke har født, hvad er Jeres holdning til dette?

Kom lige til at tænke på det, der er jo mange bakterier overalt, specielt på et hospital.. Og det er slet ikke fordi jeg er sart og sippet på den måde, og selvfølgelig kan man ikke undgå bakterier fuldstændig.. Tænkte bare at en heeeelt nyfødt måske ikke lige har brug for det..

Men kom med Jeres mening og hvad I bad folk gøre.. Ku være rart og høre.

KNus fra Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2010

Patrick07

Altså da jeg fik patrick kom vi direkte på barsels hotel.. og personligt kunne jeg ikke drømme om at bede folk om at vaske finger m.m. det ved jeg også at jeg heller ikke vil bede folk om med den lille ny.. med mindre det self. er nødvendigt.. hehe

Anmeld

30. juni 2010

L.J.L

på frederiksberg hvor jeg fødte havde de hånddesinfektion som man skulle smøre sig med inden man gik ind på barselsog fødegangen, så det var intet problem!

Anmeld

30. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

JA.. folk blev bedt om at vaske og spritte hænder når de kom ind! De blev også bedt om ikke at have for meget parfume på, dels for Lauras skyld, men også fordi min næse var EKSTREMT sart efter kejsersnittet...

Der er regler på barselsafdelingerne og på Skejby (og mange andre steder) er det endda sådan at der ikke må være børn på barselsafdelingen (undtagen søskende der kan komme på korte besøg)...

Det er VIGTIGT med hygiejnen og der skal I bare sige Jeres holdning højt!!!

Knus

Anmeld

30. juni 2010

Halbschön

CamillaSoefelt skriver:

Hej tøser..

Som overskriften lyder, når I har født og ligger på hospitalet med den lille ny og gæsterne begynder og komme.. Beder I dem vaske hænder inden de skal holde og røre osv? Også til Jer der endnu ikke har født, hvad er Jeres holdning til dette?

Kom lige til at tænke på det, der er jo mange bakterier overalt, specielt på et hospital.. Og det er slet ikke fordi jeg er sart og sippet på den måde, og selvfølgelig kan man ikke undgå bakterier fuldstændig.. Tænkte bare at en heeeelt nyfødt måske ikke lige har brug for det..

Men kom med Jeres mening og hvad I bad folk gøre.. Ku være rart og høre.

KNus fra Camilla

Ja og nej.. Folk gjorde det af sig selv.. Men rygerne bad vi om at spritte hænder inden de skulle røre ham, og det accepterede de..

Anmeld

30. juni 2010

LISBETH:-)

Vi havde kun besøg af vores forældre, søskende og oldemor og oldefar - alle andre havde fået pænt besked på at vente til vi var kommet hjem.

Den nærmeste familie sprittede selv hænderne af, der hang håndsprit på stuen. Ellers havde jeg helt klart sagt noget, og det synes jeg også sagten man kan. Der er jo mange måder og sige tingene på, og hvis man siger det pænt er jeg sikker på at alle vil kunne forstå.

Anmeld

30. juni 2010

<3

Jeg mener ikke at jeg behøvede at sige det for folk gjorde det selv uden noget men hvis ikke så jeg havde jeg klart bedt om at de skulle vaske hænderne grundigt inden.

Og som en anden siger så var der også igen uden vi skulle bede om det ingen stærk parfume hos gæsterne.

Anmeld

30. juni 2010

Ranarupta

Ja, helt sikkert!! 

Synes ikke, at sådan et lille barn skal udsættes for div. bakterier så tidligt.

Anmeld

30. juni 2010

B&J

Jeg bad ikke flok om af spritte sig af eller vaske hænder.... for lidt baktusser skal han da have det er jeg ikke så øm over de ting

Anmeld

30. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Håndsprit er en god ven

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.