Et billigt grin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2010

ønskebørn74

Soap skriver:

Kald mig bare sær men jeg syns Ozzy er et fedt navn 

Ja og Eowyn...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2010

<3

MorTilGustav skriver:

Så lige en artikel om navngivning og kunne ikke lade være med at grine lidt af hvilke underlige navne der er åbenbart er folk der har ansøgt om at få (og har fået!) godtkendt....:

Nye navne:

I 2006 blev navneloven ændret, og der blev åbnet for, at flere fornavne kunne blive lovlige.

Siden er hele 6.500 nye fornavne kommet til, så der i dag er ca. 17.000 godkendte fornavne. Blandt de mere spektakulære nye navne er:

Drenge: Rollo, Ozzy, Sønnik, Haj, Elvis, Zeus og Lancelot
Piger: Badr, Oceane, Zøss, Charme, Eowyn, Rosine og Panik  

Tja har et vennepar som ville kalde deres pige Ragna og dreng Rok...

Anmeld

30. juni 2010

Lone Jakobsen

ved godt der er mange sære navne. men igen skal man huske på at der vitterligt bor folk fra mange forskellige lande i vores lille danmark. så nogle af de navne som vi undrer os over, kan være meget brugte når man ikke lige har sine rødder her.

fx. hedder min ælste søn Isac, hvilket (da han blev født) ikke var meget brugt. men på grønland hvor hans far stammer fra, er det et meget normalt navn.

bare lige lidt at tænke over.

Anmeld

30. juni 2010

Corn

linselouise skriver:

Ej tænk sig at hedde Badr! Hvem har dog fundet på det?!

Jeg læste for nogle år siden en artikel om en mand og en dame der havde benyttet sig af at det var gratis at skifte både fornavn og efternavn. Kvinden hed nu Ølla Trompetbakke, og manden hed Skrammer Sølvguitar (Han ville helst have heddet Syntheziser, men det var ikke godkendt!)

Grimt, grimt, grimt!

Ølla Trompetbakke bor herude på Djursland... Godt jeg ikke er indfødt herude

Anmeld

30. juni 2010

LISBETH:-)

Jeg kender nogen som søgte om at få deres datter døbt klokkeblomst - det blev afvist.

Jeg har absolut intet mod anderledes navne, min egen datter skal hedde Elina og det er der kun 200 andre i danmark der hedder, men altså man må da godt tænke sig lidt om, så børnene ikke med sikkerhed bliver drillet med deres navn.

Anmeld

30. juni 2010

line melias mor

linselouise skriver:

Ej tænk sig at hedde Badr! Hvem har dog fundet på det?!

Jeg læste for nogle år siden en artikel om en mand og en dame der havde benyttet sig af at det var gratis at skifte både fornavn og efternavn. Kvinden hed nu Ølla Trompetbakke, og manden hed Skrammer Sølvguitar (Han ville helst have heddet Syntheziser, men det var ikke godkendt!)

Grimt, grimt, grimt!

hahahahaha hvor godt.

Anmeld

1. juli 2010

Sommerfuglelarven

lisbeth2910 skriver:

Jeg kender nogen som søgte om at få deres datter døbt klokkeblomst - det blev afvist.

Jeg har absolut intet mod anderledes navne, min egen datter skal hedde Elina og det er der kun 200 andre i danmark der hedder, men altså man må da godt tænke sig lidt om, så børnene ikke med sikkerhed bliver drillet med deres navn.

Klokkeblomst er godkendt, for jeg kender (eller kender og kender, det er min veninde der kender en) pige der hedder det

Badr er et islamisk navn og betyder "månen", så det skal jo ikke udtales på dansk som "Adr badr"

I min datters børnehave går der en pæredansk pige, som hedde Abeline, dét synes jeg er synd, og når børnene lærer at stave, så tror jeg at hun bliver mobbet med det. De kunne da godt lige have stoppet et B mere ind, så det blev Abbeline, som navnet også udtales.

Jeg selv er vild med navnet Analia, det er der jo nogen som vil udtale Anal-i-a, men det skal udtales Ana-li-a. Jeg ville dog aldrig bruge det til et barn, da jeg ville være bange for at folk ville kalde hende for Anal-i-a!

Anmeld

1. juli 2010

TineA

MorTilGustav skriver:

Så lige en artikel om navngivning og kunne ikke lade være med at grine lidt af hvilke underlige navne der er åbenbart er folk der har ansøgt om at få (og har fået!) godtkendt....:

Nye navne:

I 2006 blev navneloven ændret, og der blev åbnet for, at flere fornavne kunne blive lovlige.

Siden er hele 6.500 nye fornavne kommet til, så der i dag er ca. 17.000 godkendte fornavne. Blandt de mere spektakulære nye navne er:

Rosine ??? Haha

Anmeld

19. juli 2010

Fru.Mäes <3

SÅ HØR lige her

Min kæreste´s halvsøster - bor i en lille flække her i Jylland. Der er en familie som har 2 drenge - og de er navngivet sådan her:

HOLD NU FAST

Den ældste hedder TRAKTOR også hans efternavn.

Den yngste hedder STYGGE også hans efternavn.

Hvad FANDEN er det for nogle navne? Kan man ikke lide sine børn, siden de hedder sådan her!!

I skulle bare lige have lidt mere at grine af

Anmeld

19. juli 2010

Lullaby

MorTilGustav skriver:

Nye navne:

Ej hvor er det bare synd...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.