lisbeth2910 skriver:
Jeg kender nogen som søgte om at få deres datter døbt klokkeblomst - det blev afvist.
Jeg har absolut intet mod anderledes navne, min egen datter skal hedde Elina og det er der kun 200 andre i danmark der hedder, men altså man må da godt tænke sig lidt om, så børnene ikke med sikkerhed bliver drillet med deres navn.
Klokkeblomst er godkendt, for jeg kender (eller kender og kender, det er min veninde der kender en) pige der hedder det 
Badr er et islamisk navn og betyder "månen", så det skal jo ikke udtales på dansk som "Adr badr" 
I min datters børnehave går der en pæredansk pige, som hedde Abeline, dét synes jeg er synd, og når børnene lærer at stave, så tror jeg at hun bliver mobbet med det. De kunne da godt lige have stoppet et B mere ind, så det blev Abbeline, som navnet også udtales.
Jeg selv er vild med navnet Analia, det er der jo nogen som vil udtale Anal-i-a, men det skal udtales Ana-li-a. Jeg ville dog aldrig bruge det til et barn, da jeg ville være bange for at folk ville kalde hende for Anal-i-a!
Anmeld