baby2010 skriver:
Først og fremmest tillykke til jer som stadig smider kilo!!!
Jeg er sgu ved at være ret træt af det her, for min vægt står stille 
Jeg træner rigtig meget for tiden en masse fitnesshold og spinning osv. men samtidig har jeg super svært ved at finde motivationen for at spise så sundt som det kræves, at jeg spiser. Der ryger bare chokolade osv. ind. Jeg ved ikke hvorfor jeg har det så svært med det... Måske fordi jeg snart har været på kontrolleret kost i 5 måneder! Puha da...
Må lige i tænkeboks omkring hvordan jeg griber der an. Det er en meget halvhjertet indsats jeg lægger for tiden - men samtidig får jeg virkelig trænet, så måske er det også muskler??
Julie
Selvfølgelig er det da det, både muskler og for kontrolleret madindtag. Mit vægttab har jo bla. taget så lang tid fordi jeg ikke er på slankekur, jeg spiser bare sundere. Dvs. jeg spiser jo stadig kage til fødselsdage osv. bare kun et stykke. Og allervigtigst har det fint med det!
Din krop efterspørger det svarende til det som den er vant til vægtmæssigt og det som det forbrænder. Dvs. din krops agenda er at opretholde status quo. Derfor må du "snyde" den til at tro at det er det den gør - min taktik, så jeg spiser bare lidt kage, lidt rosiner, lidt bøf og sovs og så masser og masser af grøntsager og mindre grad frugt. Jeg tager også fiskeoliepiller som skulle nedsænke kroppens stress over et vægttab - det råd er hermed givet videre. Jeg tager også nogle andre kosttilskud anbefalet af en læge men har kun været på dem i 1,5uge og det var ikke i forbindelse med et vægttab så ved ikke om det har relevans.
Så "snyd" kroppen og vær god ved dig selv er mit råd 
Anmeld