Sort arbejde??? skidt eller ok??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2010

Diana...

Ja jeg synes sort arbejde er ok. det er da dejligt man kan hjælpe mennesker med at få ting lavet til en pris de har råd til. Og det er da super at det kan hjælpe mange mennesker økonomisk også. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2010

Margorie

Det er aldrig okay at bryde loven og gøre noget ulovligt!

Anmeld

15. juni 2010

Maise

synes ikke det er ok. jeg er typen der i forvejen gerne vil betale mere i skat for at vi har et velfungerede samfund. jeg er derfor også træt af folk der ikke yder, men nyder på mine og andres penge, hvis de vel og mærket er i stand til at arbejde. Mener selvfølgelig at syge mennekser skal hjælpes og ikke presses i arbejde. 

Anmeld

15. juni 2010

Corn

Vi bor i et godt naboskab og hjælper hinanden... Det er jo i og for sig også sort arbejde, når min mand (industrilakere) går over vejen og hjælper med at male deres bygninger, men da der ikke er penge imellem, så er det okay?!?!?... For genboen kommer så herover og støber gulve og bygger trapper til gengæld...

Så det vil aldrig kunne afskaffes, men kan sagtens se problemet når firmaer kaster sig ud i store projekter, hvor der kun afregnes sort...

Men der skal sku også være plads til at hjælpe hinanden...

Anmeld

15. juni 2010

Mor til Frederic og Freya

Marge skriver:

Det er aldrig okay at bryde loven og gøre noget ulovligt!

må jeg så spørge om I aldrig blot kører 5 km/t for stærkt - smider affald i naturen - parkere på den hvide linje - glemmer at holde helt stille ved fuld stop mm?

Anmeld

15. juni 2010

Margorie

Mor til Frederic skriver:

må jeg så spørge om I aldrig blot kører 5 km/t for stærkt - smider affald i naturen - parkere på den hvide linje - glemmer at holde helt stille ved fuld stop mm?

Det må du ihvertfald gerne Vi har ingen bil. Så nej i den dur får vi svært ved at bryde loven. Og nej jeg smider ikke affald, stopper det i tasken hvis der ikke lige er en skraldspand i nærheden.

Anmeld

15. juni 2010

Sofia

Man skal jo hele tiden tænke lidt i proportionalitet! Der er forskel på hvor grov lovovertrædelsen er!! At holde på en hvis stribe når man parkere -du overtræder her kun parkeringsselskabets aftaleretlige regler, som er private, altså regler selskabet har lavet som man er nød til at overholde for at parkere lovligt på deres plads.. Vil mene der er forskel på det og så skattesnyd!

Anmeld

15. juni 2010

Marge skriver:

Det må du ihvertfald gerne Vi har ingen bil. Så nej i den dur får vi svært ved at bryde loven. Og nej jeg smider ikke affald, stopper det i tasken hvis der ikke lige er en skraldspand i nærheden.

tror så helt klart at buschaufføren til tider kører for stærkt...

Men hold da op at i kan... Man kan også cykel for stærkt, har jeg hørt. Cykle og snakke mobil?

Ja her kører jeg for stærkt hver evige dag - kører som autoredder i lastbil - så der kører jeg altid 90 km/t på motorvej, selvom det kun er lovligt at køre 80. Hvis der ingen trafik er, kører jeg også over for fuld stop - for hvem skal jeg holde for? Og det er ret u økonomisk at holde helt stille for ingenting og derefter starte i de lave gear igen - for slet ikke at snakke om forurening...

Anmeld

15. juni 2010

Margorie

tror så helt klart at buschaufføren til tider kører for stærkt...

Men hold da op at i kan... Man kan også cykel for stærkt, har jeg hørt. Cykle og snakke mobil?

Ja her kører jeg for stærkt hver evige dag - kører som autoredder i lastbil - så der kører jeg altid 90 km/t på motorvej, selvom det kun er lovligt at køre 80. Hvis der ingen trafik er, kører jeg også over for fuld stop - for hvem skal jeg holde for? Og det er ret u økonomisk at holde helt stille for ingenting og derefter starte i de lave gear igen - for slet ikke at snakke om forurening...

Okay ?
Jeg ved ikke helt hvor du vil hen med at jeg skal vide det Synes da det er dumt af dig hvis du ikke overholder de love der er lavet for at beskytte os alle, specielt i trafikken som er så farlig. Selv kunne jeg ikke finde på ar snakke i mobil når jeg cykler- og jeg køre heller aldrig med musik i ørene

Anmeld

15. juni 2010

Sofia skriver:

Man skal jo hele tiden tænke lidt i proportionalitet! Der er forskel på hvor grov lovovertrædelsen er!! At holde på en hvis stribe når man parkere -du overtræder her kun parkeringsselskabets aftaleretlige regler, som er private, altså regler selskabet har lavet som man er nød til at overholde for at parkere lovligt på deres plads.. Vil mene der er forskel på det og så skattesnyd!

nu snakker vi jo lidt forbi det sorte arbejde.

Kan ikke se hvorfor at sort arbejde i små doser skulle være skidt. Man kunne også bare kalde det for vennetjenester....

Jo hvis skatten ikke var så høj ville jeg da gerne betale skat af de 'orange' penge. Men de 100 kr jeg får af nabo for at skifte hans hjul, vil jeg skisme ikke betale 45-50 kr i skat - nul. Så kommer den hjem under mors hovedpude og yngler der.

Hvis jeg arbejder sort i eks 5 timer og får 150 i timen, så hvofor betale skat af dem? for de bliver jo brugt og kommer ud i samfundet igen. Ved at købe noget for dem - sætter jo produktionen igang og derved folk i arbejde. Hellere det end at give dem i skat.

Hørte du ikke det rama skrig der kom fra politikerne da nogle foreslog at de skulle sættes 5% ned i løn. Så de i stedet for 46.000 kr om mdr ville gå ned og få det samme som en faglært abejder? Ved ikke hvor mange millioner der så ville komme i kassen.

De skulle virkelig skamme sig - og så kan de ikke forstå at vi alm borgere klager over deres nye spareplan - at barnløse nu skal selv betale - de skærer i børnechek osv.

Så jeg vil skisme have mine nabo penge i fred...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.