Sofia skriver:
Man skal jo hele tiden tænke lidt i proportionalitet! Der er forskel på hvor grov lovovertrædelsen er!! At holde på en hvis stribe når man parkere -du overtræder her kun parkeringsselskabets aftaleretlige regler, som er private, altså regler selskabet har lavet som man er nød til at overholde for at parkere lovligt på deres plads.. Vil mene der er forskel på det og så skattesnyd!
nu snakker vi jo lidt forbi det sorte arbejde.
Kan ikke se hvorfor at sort arbejde i små doser skulle være skidt. Man kunne også bare kalde det for vennetjenester....
Jo hvis skatten ikke var så høj ville jeg da gerne betale skat af de 'orange' penge. Men de 100 kr jeg får af nabo for at skifte hans hjul, vil jeg skisme ikke betale 45-50 kr i skat - nul. Så kommer den hjem under mors hovedpude og yngler der.
Hvis jeg arbejder sort i eks 5 timer og får 150 i timen, så hvofor betale skat af dem? for de bliver jo brugt og kommer ud i samfundet igen. Ved at købe noget for dem - sætter jo produktionen igang og derved folk i arbejde. Hellere det end at give dem i skat.
Hørte du ikke det rama skrig der kom fra politikerne da nogle foreslog at de skulle sættes 5% ned i løn. Så de i stedet for 46.000 kr om mdr ville gå ned og få det samme som en faglært abejder? Ved ikke hvor mange millioner der så ville komme i kassen.
De skulle virkelig skamme sig - og så kan de ikke forstå at vi alm borgere klager over deres nye spareplan - at barnløse nu skal selv betale - de skærer i børnechek osv.
Så jeg vil skisme have mine nabo penge i fred...
Anmeld