Hvorfor fik du kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2010

twinboys

akut kejsersnit pga fødsel i uge 25

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2010

Ryberg

Jeg fik AKS da jeg var 37+4, da jeg havde svær svangerskabsforgiftning og min drengs hjerterytme faldt pga. mine veer......

Anmeld

30. november 2010

Nadia&Daniel

Jeg fik planlagt kejsersnit pga vores lille pige lå med bagdelen godt nede i bækkenet - og havde bestemt ikke tænkt sig at vende sig..

Anmeld

30. november 2010

SussieThyssen

Risen skriver:

Er super nysgerrig , så kom til at tænke på hvorfor fik du kejsersnit? Enten akut eller planlagt? .. 

Jeg fik PK, fordi min søn var for stor. Lægerne mente at når jeg havde kunnet føde en på 5 kg så kunne jeg også føde ham, men jeg vidste bare at han var for stor, så det var lidt af en kamp at få det. Men bagefter kom de pænt og undskyldte, for han VAR alt for stor, så stor at de akut under kejsersnittet lige måtte skære 10 cm større åbning i mit stakkels maveskind får at få ham ud.
Så mit ar efter kejsersnittet er en skæv smily 

Kærligst
Sussie

Anmeld

30. november 2010

Polkaprik

Jeg fik planlagt KS da de vurderede det for risikabelt for både mig og hende at føde naturligt pga hendes størrelse. Hun vejede 5600 g og var 58 lang med et hovedomfang på 40 cm. Jeg ønskede ikke at risikere mit barn tog skade under fødslen så jeg det blev til et KS:-)

Michelle

Anmeld

30. november 2010

SussieThyssen

Polkaprik skriver:

Jeg fik planlagt KS da de vurderede det for risikabelt for både mig og hende at føde naturligt pga hendes størrelse. Hun vejede 5600 g og var 58 lang med et hovedomfang på 40 cm. Jeg ønskede ikke at risikere mit barn tog skade under fødslen så jeg det blev til et KS:-)

Michelle

Neeejjj så var hun jo næsten lige så stor som min Nickolai
Hun har haft det godt derinde LOL

Anmeld

30. november 2010

Mette.

SussieThyssen skriver:

Neeejjj så var hun jo næsten lige så stor som min Nickolai
Hun har haft det godt derinde LOL

.. Og nu bliver jeg altså nød til at spørge hvor stor han var så? Har må have været en lille basse da han kom ud.

Anmeld

30. november 2010

SussieThyssen

Mette. skriver:

.. Og nu bliver jeg altså nød til at spørge hvor stor han var så? Har må have været en lille basse da han kom ud.

Jamen spørg du bare væk 
5660 g og 59 cm.

Han blev godt nok overgået i længde af sin yngste storesøs , der var 60 cm, men hun vejede så "kun" 5kg. Og den ældste er så den lille i forhold til for hun vejede 4500g og var 55 cm
Og nej...de er ikke sukkersyge børn men rent genetisk får vi enorme babyer i min slægt...generne kommer fra min fars side.
Mit ældste barnebarn vejede 5300g og var 57 cm

Anmeld

30. november 2010

Mette.

Jamen spørg du bare væk 
5660 g og 59 cm.

Han blev godt nok overgået i længde af sin yngste storesøs , der var 60 cm, men hun vejede så "kun" 5kg. Og den ældste er så den lille i forhold til for hun vejede 4500g og var 55 cm
Og nej...de er ikke sukkersyge børn men rent genetisk får vi enorme babyer i min slægt...generne kommer fra min fars side.
Mit ældste barnebarn vejede 5300g og var 57 cm

Hold da op! Det er helt vildt. Men så længe de var sunde og raske er det jo ingen sag.

Jeg blev også lovet en 4,5 kilos baby, omkring termin, men ud kom en lille pige på 3300 gram også først i uge 41+1. 

Anmeld

30. november 2010

SussieThyssen

Mette. skriver:

Hold da op! Det er helt vildt. Men så længe de var sunde og raske er det jo ingen sag.

Jeg blev også lovet en 4,5 kilos baby, omkring termin, men ud kom en lille pige på 3300 gram også først i uge 41+1. 

Orv..der var nok en læge eller jordemoder, der skulle give lagkage, hva....LOL
Hvorfor bliver moderen altid snydt for lagkagen...forresten??
Det er dog hende, der leverer barnet 
Mine fødselslæger måtte 2 af gangene give lagkage hehe.
Med Rebecka mente han at jeg bare var fed..hvad jeg aldeles ikke var...*Hrmphf*

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.