Hvorfor fik du kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2010

TbCp

Jeg fik akut kejsersnit da vores datter ikke rigtig ville glide ned i bækkenet.... og det endte så med at hun sad skævt og sad fast, så der var ikke andet at gøre end et AK

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

DianaMalou

jeg fik PKS da min datter lå i underkropsstilling og vendningsforsøg ik var muligt ..

er stadig lidt kede i dag over at jeg ik kunne føde hende selv men ud skulle hun ..

Anmeld

7. juni 2010

Maise

fik AKS efter 22 timer med veer og jeg havde udviet mig 7 cm, min livmoder var blevet for træt til at lave ordenlige veer efter så mange timer. var udmattet. dertil stod hendes hoved lige ned i bækkenet fandt man ud af til sidst.

Anmeld

8. juni 2010

Nanna1985

Fik aks første gang.. Havde ligget knap 3 døgn med veer og åbnede mig kun de der 7 ½ cm.. Mere skete der ikke

Hun lå MEGET skævt og var ALT for stor til mig, til at ville kunne føde hende.. De sagde osse mit bækken var lidt skævt Desværre en gammel rideskade, man intet kan gøre ved..

Anden gang var det ganske ganske tæt på, at det havde endt i aks igen Ville for ALT undgå det..!! Var en FRYGTELIG oplevelse første gang.. Så de KÆMPEDE med at få hende ud sammen med mig.. Hun træk desværre ikke vejret, da hun kom ud Men rettede sig heldigvis hurtigt

Anmeld

8. juni 2010

Skouboe

Jeg fik AKS efter 4 døgns igangsættelse og 16 timer med ve-storm - og intet der lignede fremskridt, fordi veerne var for korte til at udvide.

Denne gang hedder aftalen at jeg under ingen omstændigheder vil sættes i gang. Hvis jeg ikke går i fødsel naturligt inden 14 dage over tid (eller hvis hun skal ud af en anden årsag, fx størrelse) hedder den PKS. 

Anmeld

9. juni 2010

Muffinmus

Fik akut ks med min søn. Efter 45 timers veer uden at jeg kunne åbne mig, trods vedrop og vestorme over længere tid så ville han absolut ikke ud den vej. Så efter de 45 timer var han så stresset af det hele at han ikke ville være med mere.

Fik af vide det måske ville ende i ks og 5 min senere blev jeg kørt hastigt afsted. Ud kom han og fik kun APGAR score på 2 fordi han ikke trak vejret og nsæten ikke havde hjerteslag mere.

Så godt de fik ham hurtigt ud:-9

2 gang fødte jeg helt selv uden det mindsteproblem heldigvis:-)

Anmeld

30. november 2010

MaliksMor

Jeg fik akut kejsersnit en månede før termin. Pga
en svangerskabs forgiftning:-\ han fik ingen næring
inden i maven. Han vejede 1700 og tabte 200g da han blev
født.

Knus Camilla

Anmeld

30. november 2010

Mormilla

Risen skriver:

Er super nysgerrig , så kom til at tænke på hvorfor fik du kejsersnit? Enten akut eller planlagt? .. 

Jeg fik AKS. De fandt ud af at min søn havde tabt sig da jeg var til undesøgelse i uge 37. Blev sendt på syghuset og jeg havde så mistet fostervand og de regnede med at min søn var max 2000g. De valgte at sætte mig i gang. Men da jeg begyndte at få veer kunne han ikke holde til det så  jeg blev kørt ned til AKS hvor min søn kom til verden sund og rask men lille. Han vejede 1740g og var 44cm.

Anmeld

30. november 2010

Isabeau2206

Risen skriver:

Er super nysgerrig , så kom til at tænke på hvorfor fik du kejsersnit? Enten akut eller planlagt? .. 

Fordi min datter lå i UK, med numsen ned af og havde virkelig ikke lyst til opleve en sædefødsel

Men hun og jeg er sunde og raske idag

Anmeld

30. november 2010

Bom

Jeg fik aks efter 18 timer med uduelige veer, kun åbnet 2 cm, grønt fostervand og til sidst dykkede hendes hjertelyd, så der var kun en vej vist...  Da hun kom ud havde hun navlesnoren to gange rundt om overkroppen, og var slet ikke trængt ned i mit bækken, pga den korte navlesnor..

Håber på og føde normal selv næste gang..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.