Hvorfor fik du kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2010

LISBETH:-)

Risen skriver:

Endte du så i akutkejsersnit ved første fødsel? 

Nej, jeg fødte vaginalt. Men blev gjort klar til AKS 4 gange, der var bare ikke noget personale til at udfører det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

Risen

Low skriver:

Nej ikke rigtigt . Hun skrev nogle dage før at hun skulle sættes igang. Og her igår skrev hun at det endte med akut kejsersnit.. det kan jo være alt muligt..

Jeg har hørt at 20% af fødslerne er kejsersnit og der er de planlagte medregnet. 10% af fødslerne skulle vist være akut og 10% planlagt så jeg tænkte: Nåe jamen så ender jeg nok ikke med kejsersnit. Men nu tænker jeg mere over det.. om muligheden for jeg får kejsersnit ikke er større end jeg havde regnet med. Også da jeg fik af vide at Rikkes barn var lidt for lille, så begyndte jeg at frygte om min dreng også var for lille. Jeg tror jeg vil nævne det for vores JM næste gang jeg skal der op. Det skal jeg på fredag.

Ja det lyder som en god idé.. Er nemlig en smule ræd for at ende i kejsersnit.. :/ .. Så håber hun kan fortælle lidt omkring det.. Ih du fik ekstra tid fredag?.. Din heldige kartoffel.. Vil også gerne ind og skønnes... 

Anmeld

7. juni 2010

Risen

lisbeth2910 skriver:

Nej, jeg fødte vaginalt. Men blev gjort klar til AKS 4 gange, der var bare ikke noget personale til at udfører det.

Pyha , det lyder godt nok ikke rart..

Anmeld

7. juni 2010

Tulle28

Risen skriver:

Hvad er underkropsstilling ? 

Det er når baby ligger med numsen nedad

Anmeld

7. juni 2010

SarahAa

Fik AKS (fuld narkose, desværre!) Havde veer i 21 timer. Så da jeg havde ligget 8timer uden forbedring valgte de at tage hende ud, da hun satte sig fast i bækkenet. Er ked af at jeg ikke selv kunne få lov, når jeg nu havde kæmpet så mange timer

Men ud skulle hun, og det kom hun

Anmeld

7. juni 2010

Low

Risen skriver:

Ja det lyder som en god idé.. Er nemlig en smule ræd for at ende i kejsersnit.. :/ .. Så håber hun kan fortælle lidt omkring det.. Ih du fik ekstra tid fredag?.. Din heldige kartoffel.. Vil også gerne ind og skønnes... 

Ja, håber også at hun lige kan fortælle lidt om det. Ja, jeg fik en ekstra tid og det gjorde Sara også og Mia mener jeg men hun sagde at hvis jeg fødte inden så skulle jeg ikke komme. Grunden til vi havde fået en tid til var vist noget med at vi var så langt henne som vi var eller sådan noget. Jeg håber at han har sat sig fast når jeg kommer op til hende igen eller at jeg har født . Det er sgu svært at vente nu hvor man er så tæt på . Jeg har 8 dage igen .

Anmeld

7. juni 2010

saxa

Jeg fik AKS da presseveerne startede, fordi hovedet sad skævt fast i bækkenet.. De har så konkluderet senere, at mit bækken var for smalt (baby for stor 4020g) Derfor skal jeg så måske have PKS denne gang - finder jeg ud af om en måneds tid..

Anmeld

7. juni 2010

Daisy

Aks med min søn, da fødslen gik i gang og han lå på tværs. Pks med min datter da hun også lå på tværs i uge 37+5 og det var ikke muligt at vende hende. Pks denne gang fordi at denne bebs også ligger på tværs, og lægerne er bange for at de forrige ar vil gå op ved veer.

Ville da meget gerne føde selv, men babyerne skal jo ud

Det er lidt surt at sidde på fødeafdelingen og de andre taler om 'os der har født', som om man ikke har betydning når der er tale om Ks. Man får dessuden også efterveer med Ks

Anmeld

7. juni 2010

Betteisen

Fik AKS efter 21 timers veer. Det viste sig at prinsessen lå i pandestilling og slet ikke kom ordentlig ned i bækkenet, så de turde ikke andet.

Her anden gang er det planen jeg skal føde normalt.... hvis alt går som det skal.

Anmeld

7. juni 2010

Moar'en

Jeg fik akut kejsersnit da Viktor's hjerterytme faldt hvergang der kom noget der bare mindede om veer (nåede næsten ikke at have nogen veer) og da de viste han var hjertesyg turde de ikke løbe nogen risiko. Efter AKS fik vi afvide at det var fordi hans navlesteng sad rundt om maven.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.