Hygge tråd - Sjove kommentarer fra børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2010

TbCp

Da det tordnede den anden dag var jeg lidt spændt på hvordan Liva ville reagere. Efter de først par brag:

Liva: "Hov! Hvem var det prut sagde?!"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2010

otlitrom

TbCp skriver:

Da det tordnede den anden dag var jeg lidt spændt på hvordan Liva ville reagere. Efter de først par brag:

Liva: "Hov! Hvem var det prut sagde?!"

Det her er en dejlig tråd Jeg har grinet gevaldigt!

Anmeld

15. juli 2010

Rsa

Heh, børn er så fantastiske

Tak for de gode grin....

Fik også en del guldkorn fra min søn da han var yngre.

En dag da vi er på vej hjem fra en tur i skoven, kigger han filosoferende op på mig og erklærer:

"Mor, hvis man blander en larve og en kage sammen, så bliver det til en lagkage".

Måtte tage mig slev i, ikke at skralde af grin og det er jo logik af første klasse (I hvert fald når man siger lagkage på jysk )

Vi er på standen med Tobias' bedstemor, iført bikini og Tobias udbryder: "Nøj, bedste du er heldig - du har tre maver!"

Og en dag sidder vi og ser en tegnefilm med engelsk tale, Tobias sidder igen ret undrende, hvortil han spørger: "Mor, prutter de også i England?"

Heh, børn og deres omverdens forståelse.... Et eller andet sted skal den jo komme fra og så kan man jo ligeså godt spørge sig frem

Anmeld

15. juli 2010

eliasogmor

det er nok ikke en sjov kommentar..men kunne ikke lade være med at grine...

min lille dreng, kom ud i køkkenet, med panik stemme "kranbil, nej ike, kranbil nej ik, mor om..." han tager min hånd og tager mig med ind på hans værelse. Han viser mig hans p.hus hvor han alt for store lastbil ikke han kører ned af vejen fordi den er for høj..stakkels lille dreng blir ked og siger "fast fast" og begynder at græde..lille mand da...

Anmeld

15. juli 2010

Sakris

Da jeg var babysitter har jeg også fået nogle gode nogle.

Sidder i en sandkasse med den 4-årige pige jeg passer. Hun spørger: "hvor mange år ældre er du end mig?" Jeg siger "8 år". Hun siger glad "Ej, så er vi lige gamle om 8 år".

---------------------------------------------------------------------------------

Laver mad med den selv samme pige engang. Vi laver pandekager, og jeg har lige smidt en klat smør på panden. Hun graver en finger ned i smørbakken og putter det i munden.

Mig: "Ej Signe, det gør man da ikke!"
Signe: "Kan du ikke lide smør?"
Mig: "Jo, men ikke rent"
Efter lidt tænketid og en rynke på næsen, Signe:"kan du så lide beskidt?" 

----------------------------------------------------------------------------------

Min lillesøster er 10, men kan det altså stadig Da jeg blev færdig med min uddannelse, stod de klar med blomster. Det var ret varmt og min søster stod og holdt buketten, hvor hun efter et minut udbryder, "Ej jeg sætter lige blomsterne ind i skyggen, så de ikke smelter!"

------------------------------------------------------------------------------------

På min mors indkøbsseddel stod der "husholdningsfilm".

Min søster får stavet sig igennem og udbryder: "Er det sådan en kedelig film om at gøre rent? Kan du ikke det mor?"

Anmeld

15. juli 2010

Ida.

Åhh jeg har også nogle:

Jeg var au pair i Bruxelles, hvor jeg passede tre danske børn - deraf tvilllingedrenge på knap 7 år. En dag, hvor vi går tur udbryder den ene af drengene: "Jeg ved, hvad jeg vil være, når jeg bliver stor", jeg spørger spændt og interesseret "Nå, hvad vil du da være?" han svarer stolt og med et bredt smil: "Lirekassemand!!!" - jeg bliver en smule overrasket og spørger: "Hvorfor vil du da være lirekassemand?" "Jo, fordi så giver alle folk penge til en"   __________________________________

Annika 2 år:
Der går to drenge på Annikas stue med samme navn, så de bliver også kaldt ved efternavn - dette affødte en snak mellem far og datter om efternavne. Far fortæller Annika, hvad hun hedder til efternavn - hvilket tilsyneladende er ny viden for hende, så hun stiller selvfølgelig nysgerrigt spørgsmål til, hvad de forskellige mennesker, hun kender hedder til efternavn. En af medhjælperne i vuggestuen hedder Peter, og da Annika spørger til hans efternavn, må far melde pas....men Annika er slet ikke i tvivl, for Peter hedder da Edderkop til efternavn!! fnis...

Annika 2½ år - kommet i "hvorfor det"-alderen
Hun bliver passet af sine bedsteforældre, og sidder og snakker med sin Bedstemor om, at Olde kommer med toget - Annika spørger naturligvis: "Hvorfor det?" - og da det er hvorfor det nr. 100 på den formiddag, svarer Bedstemor "Fordi!!" og Annika svarer: "Det er fordi hun har ingen bil"  

Annika 2½ år - har allerede lært at mænd skal roses:
Annika er utilfreds på bagsædet, og jeg fortæller hende, at jeg skal hjem og bage boller og spørger om hun vil hjælpe. Det vil hun selvfølgelig gerne. Hun sætter sig til at kigge ud af vinduet og siger så
- Far bage boller
- Ej, svarer Farø, far kan ikke finde ud af at bage boller
- Jo far kan dygtigt, far er en stor dreng, svarer pigebarnet 

Annika 2 år:
Annika vil tænde lyset på sit værelse - men det virker ikke, for pæren er sprunget. Far siger, at vi skal have købt en ny pære, skruer pæren ud af lampen og viser den til Annika. Annika peger på en anden lampe på sit værelse og siger " købe ny æble"

Anmeld

15. juli 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

hehe gode historier.. og har selv rigtig mange.....

her er en af dem...

min datter på snart to skulle vælge en is her i sommer varmen, vi går ned på tanken ca 50 m fra os og jeg løfter hende op så hun kan se hvad der er at vælge i mellem.. hun peger og spørg: mor hva det, hvortil jeg vare det er en vaffelis så peger hun på en anden og spørg igen hva er det , det er en pind is.. så udbryder pigebarnet så højt hun kan........... MOR JEG BE' OM EN PENIS... pigen bag disken skreg af grin.... så fra nu af hedder de en lille is......

Anmeld

15. juli 2010

TineA

Mon ikke jeg også lige kunne finde et par stykker frem

Da jeg var barn, skulle vi have fiskefilet til aftens, og min mor siger i en joke til mig "Pas nu på, at fisken ikke svømmer fra dig, Tine"

Så glor jeg bare på hende og svarer "Nøøøøj, hvor er du altså dum, mor - der er jo ikke noget vand på tallekenen!"

Min søster hedder Mathilde, men er altid blevet kaldt en masse andet. Tulde, Tilde, og da hun var helt lille hed hun altså Dulde. En dag spørger hun "Moooor, hvorfor kalder I mig så aldrig Dildo?"

Hahahaha, jeg skreg af grin - hvordan forklarer man et lille barn hvorfor man ikke kalder hende Dildo

Anmeld

15. juli 2010

Sara.

Lærke på 2½:

"Faaaaaaaaar du skal altså hente mig idag for jeg kan jo ikke hente mig selv......"

Og da hun lige var begyndt at sige en masse ord vågner hun en dag og råber / synger: "pik pik pik pik pik pik...." og blir ved med det hele formiddagen.... finder til sidst ud af at hun mener fisk

Og så en som jeg måske har skrevet herinde før....

Men er i bad med Lærke på 2 som kigger meget på mine bryster..... så kigger hun på sine egne og så på mig igen....

Ksn se hun tænker.... så siger hun "lærke lille bryster" jeg siger "Ja det har du" og tænker om hun måske siger mor store bryster.... ´lidt efter siger hun " mor LANGE bryster"

Anmeld

15. juli 2010

grinny

Har dog ingen børn, men kan en om mig selv.

Da jeg var mindre var jeg altid et meget positivt barn og til hver jul var jeg altid meget begejstret ja faktisk så meget at jeg ALTID gik over til min far, inden jeg havde åbnet pakken og sagde Ej far, det var lige hvad jeg havde ønsket mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.