Åhh jeg har også nogle:
Jeg var au pair i Bruxelles, hvor jeg passede tre danske børn - deraf tvilllingedrenge på knap 7 år. En dag, hvor vi går tur udbryder den ene af drengene: "Jeg ved, hvad jeg vil være, når jeg bliver stor", jeg spørger spændt og interesseret "Nå, hvad vil du da være?" han svarer stolt og med et bredt smil: "Lirekassemand!!!" - jeg bliver en smule overrasket og spørger: "Hvorfor vil du da være lirekassemand?" "Jo, fordi så giver alle folk penge til en"
Der går to drenge på Annikas stue med samme navn, så de bliver også kaldt ved efternavn - dette affødte en snak mellem far og datter om efternavne. Far fortæller Annika, hvad hun hedder til efternavn - hvilket tilsyneladende er ny viden for hende, så hun stiller selvfølgelig nysgerrigt spørgsmål til, hvad de forskellige mennesker, hun kender hedder til efternavn. En af medhjælperne i vuggestuen hedder Peter, og da Annika spørger til hans efternavn, må far melde pas....men Annika er slet ikke i tvivl, for Peter hedder da Edderkop til efternavn!!
fnis...
Hun bliver passet af sine bedsteforældre, og sidder og snakker med sin Bedstemor om, at Olde kommer med toget - Annika spørger naturligvis: "Hvorfor det?" - og da det er hvorfor det nr. 100 på den formiddag, svarer Bedstemor "Fordi!!" og Annika svarer: "Det er fordi hun har ingen bil"
Annika er utilfreds på bagsædet, og jeg fortæller hende, at jeg skal hjem og bage boller og spørger om hun vil hjælpe. Det vil hun selvfølgelig gerne. Hun sætter sig til at kigge ud af vinduet og siger så
- Far bage boller
- Ej, svarer Farø, far kan ikke finde ud af at bage boller
- Jo far kan dygtigt, far er en stor dreng, svarer pigebarnet

Annika vil tænde lyset på sit værelse - men det virker ikke, for pæren er sprunget. Far siger, at vi skal have købt en ny pære, skruer pæren ud af lampen og viser den til Annika. Annika peger på en anden lampe på sit værelse og siger " købe ny æble"