Hygge tråd - Sjove kommentarer fra børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2010

isimaven

Julius lige blevet 3 skulle fortælle mig om den nye dreng i børnehaven, mamma den lille dreng hedder græskar, jeg spørger ham igen hvad hedder han, mamma han hedder græskar! Idet kommer drengens mor storsmilende og siger han hedder altså Oskar!! Hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2010

3xM

Min kæreste sagde for sjov han ønskede sig en kalender m patter hvortil marcus (5) så skal det være m chokolade

Anmeld

27. maj 2010

Betina_fra_Als

Mor støvsuger, pludselig bliver støvsugeren stille. Da mor vender sig om for, at se hvad der er sket, kommer Line med ledningen i hånden og siger: "shh, baby (hendes dukke) sover" og tager en finger op til munden...

På besøg hos nogle venner sidder vi i haven og bager snobrød over bålet. I haven er der en hel del tidsler. Line falder og lander i en af dem, rejser sig op og siger "av" også er det glemt igen...

Line vil have rosiner og vil gerne have at far bærer dem ind i stuen. Det går ikke hurtigt nok efter Line´s mening. Line råber "dur" (hendes ord for stue) og peger mod døren i stuen...

Mor kan hører, at Line kommer gående med en anstrengende og stønnende lyd ud af soveværelset. Mor får vendt sig om for at se, hvad Line laver. Mor skynder sig hen til Line. Line kommer slæbende på sin lillebror...

Far spørger Line om hun har lavet "stort" og Line svarer "nej". Far spørger om Line er sikker, hvortil Line svarer "nej"...

Mor synes Line er så stille. Mor går stille ind i stuen og finder Line siddende på gulvet på en pude. Line har blusen lidt oppe og er ved at "amme" baby (hendes dukke). Det har Line nemlig set, at mor gør med Lasse...

Line vil gerne hjælpe mor med at fylde vasketøj ind i vaskemaskinen, da hun lukker lågen siger Line "dygtig"...

Mor, far og Line sidder og spiser aftensmad. Far gnider sig i øjet, efter en lang arbejdsdag, hvortil Line spørger "træt?". Far svarer "nej". Line spørger igen"sur?" og far svarer atter "nej"...

Line har lige været i bad, og står med håndklæde om sig, da mor er ved at putte Lasse i bad, siger Line, da hun ser Lasse uden tøj: ”tissemand”. Mor spørger: ”hvor er Line´s henne?” Hvor Line svarer: ”den er faldet af”!!!

Mor er ved at give Lasse mad, mens Line leger med sine prinsesse-sko, som far har ordnet så tit. Line siger "skoen er gået i stykker igen". Mor siger så "vi kan ligeså godt smide dem ud nu", Line ser alvorlig ud og siger "det kan vi lige tale om"!!!

Line bøvler med at få en stram skuffe op, og lige pludselig siger Line "jeg kan ikke få den op, fordi jeg har pølsefingre"!!!

Vi var til oldemor´s fødselsdag, da vi var ude og gå en tur. Da vi havde været inde og købe kartofler på Stevning Gård, kan man gå længere ned eller tilbage igen, da jeg spørge hvilken vej vi skal, siger Johannes opad igen. Et lille stykke tid efter siger Line, "ja, for mor vil gerne hjem igen"!!!

Mor spørger Lasse: "Nå, Lasse skal du have et knald på øjet (mener om han skal ud og sove)?" Hvortil Line siger alvorligt: "Du må ikke knalde Lasse i øjet"!!!

Line´s far havde skudt 2 gæs, og dem plukkede vi en aftenstund. Da Johannes så skar vingerne af, siger Line: "nå, nu kan de ikke flyve mere"! Nej, det kan der jo være noget om...

Vi er ved at gøre klar til at kører, Line skal altid have så meget legetøj med. Jeg spørger hende om hun ikke skal have hele sit værelse med, hvor hun siger: "Det har du slet ikke plads til i din lille bil"!!! Ja, så fik jeg den og tænke over...

Under en køretur til Sønderborg, havde mormor og morfar Line og Lasse med, da en bil pludselig svinger ud foran morfar, så han må dreje kraftigt til venstre, for at undgå en påkørsel. Det fik Line til at sige: ”morfar kører, som en brækket arm”!!!

Line og Lasse leger, da Lasse kommer hylende (over hvad, ved jeg ikke), siger jeg til Lasse, om han ikke godt kunne slukke for den vandhane, hvilket får Line til at udbryde "Lasse har da ikke tændt nogle vnadhane, for han kan ikke nå"!!!

Line havde lige været i bad, og skulle så også have klippet negle og renset ører. Siger jeg til Line: "kom vi skal have renset ører, så du bedre kan hører", der kommer der lynhurtigt fra Line: "det kan du godt glemme, mor, det virker ikke alligevel!!!" Tja det kan der være noget om, men renset blev ørerne alligevel.

Line havde lidt svært ved at hører en morgen at hun skulle se at få tøj på. Så jeg fandt noget tøj, hun gerne ville have på, men hun var lidt for længe om det, så jeg siger lidt hårdt til Line: "se, så og få det tøj på for ellers tager jeg det på"!!! Hvor Line lyn-hurtigt siger: "Ha, ha, det er alt for småt til dig"!!!

Vi skulle hjem til min søster, men hun var ikke kommet hjem endnu, så vi kørte en tur ned til Himmark Strand, her sad vi og så ud på vandet, mens der var nogle fiskere. Line siger "se, der er nogle der fisker", så siger jeg "ja, det er tyskere", og lynhurtig siger Line "ja, de har jord i hovedet"!!! Hold ferie, hvor jeg grinte.

Vi var på vej i børnehave en morgen, da vi kom til BH´en var der helt tom for biler og børnehaven var mørkt, hvor jeg siger til Line: "Der er slet ingen kommet endnu", det får Line hurtigt til at udbryde: "Hurra, en fridag", og jeg svarer: "Nej, vi er bare kommet for tidligt, men vi kan jo kører en lille tur i Asserballe, så er de nok kommet, når vi er tilbage, og det var de ganske rigtigt. Men bare den måde Line sagde det på, Hurra en fridag", den var sjov.

Jeg snakkede med en veninde i telefon, og da jeg sagde noget som Line ikke skulle hører, sagde jeg det på engelsk:"I am so cold in me ass", det hørte Line og hun gik hurtigt igen, da jeg var færdig med at snakke i telefon, spurgte Line "hvad betyder det der cold in ass?" Jeg svarede Line om hun gerne ville vide det, og det ville hun gerne, så jeg siger "At det betyder, jeg er kold i røven", hvor Line hurtigt spørger "er den da det?" Jeg måtte vende mig om, så hun ikke så, at jeg måtte trække på smilebåndet, men indeni grinte jeg som besat.

Vi skulle til at afsted i byen, da jeg bad Line om at rydde op, hvor hun hurtigt svarer "hvad har vi en mor til?", ja mor tyg lige på den.

Kort før sengetid beder jeg Line om at rydde op, hun stiller sig med det ene ben skævt foran det andet, med begge hænder i siderne og hovedet lidt på skrå, hvor hun så siger "mor, ved du ikke at børne arbejde er ulovligt". Jeg blev fuldstændig paf og jeg anede ikke hvad jeg skulle sige eller gøre...

Anmeld

27. maj 2010

Nemesis

Da min store dreng var ca 3 år var han meget optaget at mand/kvinde, tissemand/tissekoner og ung/gammel.

Vi er så i brugsen (ved 16 tiden hvor der er RIGTIG mange mennesker)for at købe ind og han ser en ældre dame med rollator og udbryder med høj klar barnestemme:

Nøørj se mor, der går en gammel tissekone!

Gangen blev mistænkeligt hurtig tom og folk stod og grinene imellem reolerne. Damen mente min søn var meget uopdragen ;-)

Eller dengang han stolt kom og fortalte han havde fundet knoglen i sin tissemand....

Jonas som er 3½ kommer ind til mig i stuen en eftermiddag og siger " mor mor min tissetrold driller" Jeg spørger hvordan det? hvortil han svarer  " den vil ikke hænge mor den står bare " :-)

Eller da vi var ude og køre og far skulle tisse - så skulle jonas bestemt også, så far og søn finder et sted hvor de går hen for at tisse, da far er færdig hjælper han jonas, men da de kommer tilbage til bilen siger han så " jeg kunne slet ikke tisse mor - den var løbet helt tør"

:-) Sisse

Anmeld

27. maj 2010

Betina_fra_Als

Jeg kunne ikke finde Lasse, så jeg regner med at han er gået udenfor, så jeg går ud for at lede efter ham, men han er der ikke. Jeg går så ind igen, og ser Lasse komme ned af trappen med en banan i hånden, jeg tænker, at ham må godt spise en banan, men da jeg kommer ind i køkkenet, ser jeg der ligger 3 banan skrald på gulvet, alt så han spist hele 3 bananer, og jeg tænker så, at han kan ikke have ret meget aftensmad, og ganske rigtigt... Ha ha, den knægt er blevet vild med bananer.

Lasse har det med at ligge sig ned, når han skal have tøj på, så jeg tager ham i hænderne og hiver ham op mens jeg siger til ham: "Op og stå"
Så da Lasse skal have bleen af tager, (Lasse har det med, at lige så snart han får bleen af, skal han pille ved sin lille mand) hiver han ud til lille manden og siger: "Op og stå". Hold da op, hvor jeg grinede.

Jeg og Lasse sad og øvede, hvor ørerne var og Lasse peger på sine ører. Jeg spørger videre "hvor er Lasse´s øjne" og han peger på øjnene. Også videre med munden, næsen, hagen, men da jeg spørger "hvor er Lasse´s pande", rejser han sig hurtigt og kommer tilbage med min stegepande. He he, ja et ord kan have flere betydninger, kvik lille dreng!!!

Lasse er begyndt at bruge sin potte, og det vil han meget gerne inden han skal have nu ble på. Der var så en dag, hvor Lasse også skulle på potten, men kunne ikke tisse bare en lille dråbe. Lasse kom tilbage og jeg spurge ham: "Kom der noget i potten", Lasse siger: "nej, virker ikke!!!". Jeg kunne ikke lade vær med at grine indvendigt, for det var sjovt sagt.

Da Line havde lavet noget, jeg ikke syntes så godt om, blev hun irettesat, så hun begyndte at pive uden tårer, så det gjorde jeg også, det fik Lasse til at sige: "2 pyllemåse", nej hvor jeg grinte, også begyndte Line at smile og grinte med, det syntes Lasse var sjovt, så han grinede også.

Vi var i svømmehallen, da vi havde været i vandet og skulle vaskes igen. Lasse sad i et lille baby-badekar, jeg og Line var for længst færdig og stod næsten med håndklæder om os, da jeg sagde til Lasse: "Lasse, se nu og komme", men det gør Lasse ikke, så siger jeg, "hvis han ikke hører efter, hvad jeg siger til ham, gider jeg ikke i svømmehallen med Lasse mere", det får Lasse til at sige, "så kan du bare blive hjemme"!!! Der fik du den lille mor, men jeg måtte lige vende mig om, så han ikke så at jeg grinte.

Lasse har den dårlige vane med at han sutter på 2 af sine fingre, hvor jeg beder ham om, at tage dem ud af munden. Lasse siger så: "Mor, det skal du ikke blande dig i", hm hm sikke en søn at have.

Anmeld

27. maj 2010

wamse

Jeg fik lavet en tatovering mere på underarmen i april, og Lærke på 4 havde studeret den meget. 

Dagen efter da jeg skulle hente hende i børnehaven:

Jeg kommer ind af lågen og Lærke er ved at lege ved gyngerne. Hun kommer løbende, og hun kalder på de andre børn i børnehaven:"kom og se min mor, hun er pisse sej med hendes nye tatovering." Så jeg havde ca 25 børnehavebørn, der stod og beundrede min arm. Lærke sagde til dem, at når hun blev stor, så skulle hun også have en tatovering, og mange af de andre børn, sagde at det skulle de også

Anmeld

27. maj 2010

Svane83

YES det var lige nøjagtig alle de her søde historier jeg ville hører.

Har siddet i sofaen og grædt af grin

Her er så lige en minfar har fortalt om mig.

Carina og far står og venter på bussen. Der står så en dame og venter også.

Carina: Far synes du ikke det er en pæn dame?

Far: Jo hun er da en pæn dame

Carina: Skal du så ikke giftes med hende?

Far: Tror du så ikke mor bliver ked af det?

Carina: Nej, mor kan da bare finde en anden.

HAHA påtrods af at jeg i en tidlig alder forsøgte at få mine forældre skilt så er de altså stadig gift på 30 år.

Anmeld

27. maj 2010

snefnug

Oliver er 2½ år og for ca. en måned siden, da jeg aflever ham i dagpleje, var der en af de andre børn der var ved at få mad.  Oliver begynder at sige at han også ville have mad, også siger jeg at han jo  havde fået morgenmad, hvor på han kigger på mig og siger "mor kør hjem nu", så det skulle jeg altså ikke blande mig i

Anmeld

27. maj 2010

millesofie

Marcus-Emil 4½ år : laver Gud prut??? hvor går han hen og gør det??

Mig : Øhh han har et pænt toilet oppe ved skyerne

Marcus-Emil : Nå okay.

Marcus-Emil skal døbes på lørdag så vi har talt lidt om gud og himmlen

og det er der kommet nogle sjove samtaler ud af

Anmeld

27. maj 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Min datter vågnde ret tidligt i søndags, og så snedig som hun jo er, gik hun ud i skabet og fandt slikskålen fra aftenen før. I slikskålen fandt hun en slikkepind....

Jeg siger så til hende da hun kommer ind i soveværelset:

"Mathilde, du skal ikke spise slikkepind her om morgenen - det er usundt"

Mathilde: "Jamen det er da også usundt om aftenen"

Det kan hun jo have så evig ret i, hehe - børn og deres logiske sans

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.