Mor støvsuger, pludselig bliver støvsugeren stille. Da mor vender sig om for, at se hvad der er sket, kommer Line med ledningen i hånden og siger: "shh, baby (hendes dukke) sover" og tager en finger op til munden...
På besøg hos nogle venner sidder vi i haven og bager snobrød over bålet. I haven er der en hel del tidsler. Line falder og lander i en af dem, rejser sig op og siger "av" også er det glemt igen...
Line vil have rosiner og vil gerne have at far bærer dem ind i stuen. Det går ikke hurtigt nok efter Line´s mening. Line råber "dur" (hendes ord for stue) og peger mod døren i stuen...
Mor kan hører, at Line kommer gående med en anstrengende og stønnende lyd ud af soveværelset. Mor får vendt sig om for at se, hvad Line laver. Mor skynder sig hen til Line. Line kommer slæbende på sin lillebror...
Far spørger Line om hun har lavet "stort" og Line svarer "nej". Far spørger om Line er sikker, hvortil Line svarer "nej"...
Mor synes Line er så stille. Mor går stille ind i stuen og finder Line siddende på gulvet på en pude. Line har blusen lidt oppe og er ved at "amme" baby (hendes dukke). Det har Line nemlig set, at mor gør med Lasse...
Line vil gerne hjælpe mor med at fylde vasketøj ind i vaskemaskinen, da hun lukker lågen siger Line "dygtig"...
Mor, far og Line sidder og spiser aftensmad. Far gnider sig i øjet, efter en lang arbejdsdag, hvortil Line spørger "træt?". Far svarer "nej". Line spørger igen"sur?" og far svarer atter "nej"...
Line har lige været i bad, og står med håndklæde om sig, da mor er ved at putte Lasse i bad, siger Line, da hun ser Lasse uden tøj: ”tissemand”. Mor spørger: ”hvor er Line´s henne?” Hvor Line svarer: ”den er faldet af”!!!
Mor er ved at give Lasse mad, mens Line leger med sine prinsesse-sko, som far har ordnet så tit. Line siger "skoen er gået i stykker igen". Mor siger så "vi kan ligeså godt smide dem ud nu", Line ser alvorlig ud og siger "det kan vi lige tale om"!!!
Line bøvler med at få en stram skuffe op, og lige pludselig siger Line "jeg kan ikke få den op, fordi jeg har pølsefingre"!!!
Vi var til oldemor´s fødselsdag, da vi var ude og gå en tur. Da vi havde været inde og købe kartofler på Stevning Gård, kan man gå længere ned eller tilbage igen, da jeg spørge hvilken vej vi skal, siger Johannes opad igen. Et lille stykke tid efter siger Line, "ja, for mor vil gerne hjem igen"!!!
Mor spørger Lasse: "Nå, Lasse skal du have et knald på øjet (mener om han skal ud og sove)?" Hvortil Line siger alvorligt: "Du må ikke knalde Lasse i øjet"!!!
Line´s far havde skudt 2 gæs, og dem plukkede vi en aftenstund. Da Johannes så skar vingerne af, siger Line: "nå, nu kan de ikke flyve mere"! Nej, det kan der jo være noget om...
Vi er ved at gøre klar til at kører, Line skal altid have så meget legetøj med. Jeg spørger hende om hun ikke skal have hele sit værelse med, hvor hun siger: "Det har du slet ikke plads til i din lille bil"!!! Ja, så fik jeg den og tænke over...
Under en køretur til Sønderborg, havde mormor og morfar Line og Lasse med, da en bil pludselig svinger ud foran morfar, så han må dreje kraftigt til venstre, for at undgå en påkørsel. Det fik Line til at sige: ”morfar kører, som en brækket arm”!!!
Line og Lasse leger, da Lasse kommer hylende (over hvad, ved jeg ikke), siger jeg til Lasse, om han ikke godt kunne slukke for den vandhane, hvilket får Line til at udbryde "Lasse har da ikke tændt nogle vnadhane, for han kan ikke nå"!!!
Line havde lige været i bad, og skulle så også have klippet negle og renset ører. Siger jeg til Line: "kom vi skal have renset ører, så du bedre kan hører", der kommer der lynhurtigt fra Line: "det kan du godt glemme, mor, det virker ikke alligevel!!!" Tja det kan der være noget om, men renset blev ørerne alligevel.
Line havde lidt svært ved at hører en morgen at hun skulle se at få tøj på. Så jeg fandt noget tøj, hun gerne ville have på, men hun var lidt for længe om det, så jeg siger lidt hårdt til Line: "se, så og få det tøj på for ellers tager jeg det på"!!! Hvor Line lyn-hurtigt siger: "Ha, ha, det er alt for småt til dig"!!!
Vi skulle hjem til min søster, men hun var ikke kommet hjem endnu, så vi kørte en tur ned til Himmark Strand, her sad vi og så ud på vandet, mens der var nogle fiskere. Line siger "se, der er nogle der fisker", så siger jeg "ja, det er tyskere", og lynhurtig siger Line "ja, de har jord i hovedet"!!! Hold ferie, hvor jeg grinte.
Vi var på vej i børnehave en morgen, da vi kom til BH´en var der helt tom for biler og børnehaven var mørkt, hvor jeg siger til Line: "Der er slet ingen kommet endnu", det får Line hurtigt til at udbryde: "Hurra, en fridag", og jeg svarer: "Nej, vi er bare kommet for tidligt, men vi kan jo kører en lille tur i Asserballe, så er de nok kommet, når vi er tilbage, og det var de ganske rigtigt. Men bare den måde Line sagde det på, Hurra en fridag", den var sjov.
Jeg snakkede med en veninde i telefon, og da jeg sagde noget som Line ikke skulle hører, sagde jeg det på engelsk:"I am so cold in me ass", det hørte Line og hun gik hurtigt igen, da jeg var færdig med at snakke i telefon, spurgte Line "hvad betyder det der cold in ass?" Jeg svarede Line om hun gerne ville vide det, og det ville hun gerne, så jeg siger "At det betyder, jeg er kold i røven", hvor Line hurtigt spørger "er den da det?" Jeg måtte vende mig om, så hun ikke så, at jeg måtte trække på smilebåndet, men indeni grinte jeg som besat.
Vi skulle til at afsted i byen, da jeg bad Line om at rydde op, hvor hun hurtigt svarer "hvad har vi en mor til?", ja mor tyg lige på den.
Kort før sengetid beder jeg Line om at rydde op, hun stiller sig med det ene ben skævt foran det andet, med begge hænder i siderne og hovedet lidt på skrå, hvor hun så siger "mor, ved du ikke at børne arbejde er ulovligt". Jeg blev fuldstændig paf og jeg anede ikke hvad jeg skulle sige eller gøre...
Anmeld