hej lille du
lige et par ting som måske kan virke opløftende. 3 forsøg skal ses i en større sammenhæng. hvis du får taget, lad os sige optimistisk, 12 æg ud og får lagt maks 2 tilbage. så lægges de resterende 10 i fryseren. af dem er der højst sandsynlig nogle der går til og ikke overlever fryseren, MEN de der gør kan du få sat op enten ved nyt forsøg eller ved 2. barn OG DA ER FORSØGENE "GRATIS", dvs de 3 forsøg tæller 3 ægudtagninger. hvis du allerede har æg i fryseren, skal du ikke igennem ægudtagning ergo tæller dén behandling ikke med i forsøgene.
håber det er til at forstå!
med hensyn til 2. barn, så har regeringens nye tiltag ikke ændret for nogen barnløses situation. man har hele tiden kun kunnet få første barn på det offentliges regning og 2. barn er for egen pengepung.
men vi sad også igår og snakkede om, at det her barn vi venter er måske sådan et freak accident for os og i så fald bliver det det eneste barn vi får (hvilket vi er ovenud lykkelige for, men det kræver tilvænning at sige farvel til storfamilien man altid har drømt om), for vi har ikke økonomien til at skulle ud i privatklinikker ved 2. barn.
og så vil jeg lige minde om, at rigtig mange par får babyer med lav sædkvalitet uden at vide det. i DR's udsendelse fra sidste forår der hed noget med "projekt baby" var der et par der allerede havde børn og havde fået den uden hjælp og uden problemer og manden fik så testet sædkvalitet sammen med en håndfuld af de andre mænd, og hans kom tilbage som ekstrem dårlig. det havde de bare ikke mærket noget til. så håbet for økobaby er ikke ude - men jeg kan godt forstå I lidt føler det sådan lige nu.
sorry hvis det blev et lige lovlig teknisk svar, jeg sidder her og skriver eksamensopgave og det er lidt svært at slippe "logikken" 
jeg ved godt det ikke hjælper nogen vegne, men jeg ved at I bliver forældre, så hold ud! og ELSK
Anmeld