Update "Vil I sende os en tanke"...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.999 visninger
40 svar
0 synes godt om
26. maj 2010

otlitrom

Så er vi hjemme.. Og jeg er ikke så glad/lettet som jeg havde håbet.

Kæresten har stærkt nedsat sædkvalitet, trods det at tidligere tests har vist "normal", og udtrykket fra lægen dengang var "super fin".... Det slog os helt ud, og vi kiggede bare på hinanden, da lægen på klinikken sagde det. Bestemt ikke den udmelding vi regnede med.

Vi kommer tidligst igang sidst i august, måske først i september. De vil give os ICSI behandling, da sædkvaliteten er så dårlig, at IVF nok ikke engang vil lykkes. Det har virkelig taget pusten fra os, da chancerne for en økologisk graviditet er meget meget små. Med det nye regeringen har gang i, må vi altså prise os lykkelige for ét barn, og måske overveje adoption. Det skærer i mit hjerte, at jeg måske aldrig kommer til at bære et barn. Vi har udelukket brugen af sæddonor, da kæresten ikke bryder sig om tanken. Og det respekterer jeg fuldt ud.

Vi får tre forsøg (de lange IVF/ICSI forløb), og er spået 75% chance for at gå ud med en graviditet...

Lige nu er håbet og modet ikke det der fylder os. Men vi må holde fast i håbet og hinanden, og springe ud i det med begge ben, og hinandnen i hænderne.

Ventetiden begynder endnu engang....

Tak for alle Jeres hilsner i den anden tråd! Det var virkelig dejligt at komme hjem til! Tak piger!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2010

håber snart det er os

hej søde

er ked af at i ikke kunne gå derfra og være super glade, men der er håb der ude...

sender jer tusinde tanker og krammer og held og lykke med det hele

kæmpe knuz

ps jeg skal også i gang i sep/aug

Anmeld

26. maj 2010

businesstigger

Er på vej ud af døren men ville lige give dig sådan en  på vejen

Anmeld

26. maj 2010

otlitrom

businesstigger skriver:

Er på vej ud af døren men ville lige give dig sådan en  på vejen

Tak søde!

Anmeld

26. maj 2010

otlitrom

kudsk skriver:

hej søde

er ked af at i ikke kunne gå derfra og være super glade, men der er håb der ude...

sender jer tusinde tanker og krammer og held og lykke med det hele

kæmpe knuz

ps jeg skal også i gang i sep/aug

Jo, der er et håb... Men lige nu virker det bare så uvirkeligt og umuligt. Men vi tror på det! Det skal vi!

Anmeld

26. maj 2010

2721

Sender masser af positive tanker ogfor at det lykkes for jer. Dejligt i idet mindste støtter hinanden fuldt ud.

Anmeld

26. maj 2010

VNB

vil lige sende jer begge et stort kram og fortælle at RIGTIG mange får rigtig gode resultater med ICSI!

Det er den måde hvor de er "mest" sikre på at sædcellen jo ligefrem kommer ind i ægget, og har læst om flere herinde som har haft god gavn af behandlingen. endda nogle i første forsøg. Og ellers er 75 % i løbet af 3 førsøg jo også en ret god prognose trods alt

men kan godt forstå den lige skal sluges, og tror det er vigtig at i snakker meget om at det STADIG kan lykkes, og at det ikke er hans "skyld".

Håber ihvertfald på det bedste for jer og selvfølgelig får i en dag jeres ønske opfyldt!

mange mange varme knus herfra!

Anmeld

26. maj 2010

otlitrom

2606peanut skriver:

Sender masser af positive tanker ogfor at det lykkes for jer. Dejligt i idet mindste støtter hinanden fuldt ud.

Tak!

Og ja, vi støtter hinanden. Mister vi det, så må vi tage en pause fra projktet. Det skal ikke koste vores forhold!

Anmeld

26. maj 2010

oo

hej lille du

lige et par ting som måske kan virke opløftende. 3 forsøg skal ses i en større sammenhæng. hvis du får taget, lad os sige optimistisk, 12 æg ud og får lagt maks 2 tilbage. så lægges de resterende 10 i fryseren. af dem er der højst sandsynlig nogle der går til og ikke overlever fryseren, MEN de der gør kan du få sat op enten ved nyt forsøg eller ved 2. barn OG DA ER FORSØGENE "GRATIS", dvs de 3 forsøg tæller 3 ægudtagninger. hvis du allerede har æg i fryseren, skal du ikke igennem ægudtagning ergo tæller dén behandling ikke med i forsøgene.

håber det er til at forstå!

med hensyn til 2. barn, så har regeringens nye tiltag ikke ændret for nogen barnløses situation. man har hele tiden kun kunnet få første barn på det offentliges regning og 2. barn er for egen pengepung.

men vi sad også igår og snakkede om, at det her barn vi venter er måske sådan et freak accident for os og i så fald bliver det det eneste barn vi får (hvilket vi er ovenud lykkelige for, men det kræver tilvænning at sige farvel til storfamilien man altid har drømt om), for vi har ikke økonomien til at skulle ud i privatklinikker ved 2. barn.

og så vil jeg lige minde om, at rigtig mange par får babyer med lav sædkvalitet uden at vide det. i DR's udsendelse fra sidste forår der hed noget med "projekt baby" var der et par der allerede havde børn og havde fået den uden hjælp og uden problemer og manden fik så testet sædkvalitet sammen med en håndfuld af de andre mænd, og hans kom tilbage som ekstrem dårlig. det havde de bare ikke mærket noget til. så håbet for økobaby er ikke ude - men jeg kan godt forstå I lidt føler det sådan lige nu.

sorry hvis det blev et lige lovlig teknisk svar, jeg sidder her og skriver eksamensopgave og det er lidt svært at slippe "logikken"

jeg ved godt det ikke hjælper nogen vegne, men jeg ved at I bliver forældre, så hold ud! og ELSK

Anmeld

26. maj 2010

otlitrom

VNB skriver:

vil lige sende jer begge et stort kram og fortælle at RIGTIG mange får rigtig gode resultater med ICSI!

Det er den måde hvor de er "mest" sikre på at sædcellen jo ligefrem kommer ind i ægget, og har læst om flere herinde som har haft god gavn af behandlingen. endda nogle i første forsøg. Og ellers er 75 % i løbet af 3 førsøg jo også en ret god prognose trods alt

men kan godt forstå den lige skal sluges, og tror det er vigtig at i snakker meget om at det STADIG kan lykkes, og at det ikke er hans "skyld".

Håber ihvertfald på det bedste for jer og selvfølgelig får i en dag jeres ønske opfyldt!

mange mange varme knus herfra!

Jeg sagde med det samme, at han ikke måtte føle skyld. For han kan ikke gøre for det.. Men et tal på 250.000 er meget meget lavt! Ingen af os skal bære skylden!

Jeg håber bare at det lykkes, for ja.. Det meste af arbejdet er jo gjort. Ægget skal "bare" sætte sig fast. Der er absolut intet galt med min livmorder, det understregede lægen! Så....

Humøret svinger meget. Fra at tro på at det lykkes i første forsøg til tanken om jeg aldrig bliver mor. Jeg prøver at holde fast i det første!

Tak for støtten, søde!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.