En su-mødregruppe i kbh?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2010

HappyPip

Håber I klarer at jonglere det hele alligevel mht pasning. Vi fik bare plads en måned senere end ønsket, men vi havde også en hektisk første måned med indkøring, osv, da jeg startede kurser og kæresten startede på arbejde efter barsel. Men det gik OK.

Dejligt vi er fire nu  hvad gør vi så nu?

Jeg vi hente M i VS, god eftermiddag til jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2010

Otto-mor

HappyPip skriver:

Håber I klarer at jonglere det hele alligevel mht pasning. Vi fik bare plads en måned senere end ønsket, men vi havde også en hektisk første måned med indkøring, osv, da jeg startede kurser og kæresten startede på arbejde efter barsel. Men det gik OK.

Dejligt vi er fire nu  hvad gør vi så nu?

Jeg vi hente M i VS, god eftermiddag til jer

Ja jeg tror også det ordner sig, jeg har færre timer næste semester fordi der skal være plads til at skrive bachelor, men den skrev jeg sidste år (og afleverede en uge inden terminsdato ) så jeg har kun 2 fag (ca. 6 timer tror jeg) og min kæreste skal skrive hans afsluttende opgave og bruge et halvt år hjemme på det, så vi er jo heldigvis fleksible som studerende! Vi må nok dog indse at der ikke bliver meget tid til at være andet end studerende og forældre

Jamen jeg tænkte på at fastsætte en dato, så er man også mere sikker på det bliver en realitet!

Hvis jeg nu slynger nogle datoer ud, kan vi jo se om vi alle kan én af de dage. Hvad med d. 19.,20., eller 21. juli??

Anmeld

2. juni 2010

Livas mor

Så sover lillefisen endelig ude på altanen, så hendes mor lige kan komme lidt på internettet  Lyder hyggeligt vi er så mange nu, Liva kunne godt bruge nogen bebser at lege med, da ingen af dem vi kender har børn.

D. 19 juli kommer vores sundhedsplejerske dog pga. Livas 8 måneders samtale, men 20 og 21. er fine for os.. Vi har ikke planer så langt fremme

Ang. vuggestue-situationen så har vi søgt fra 15. august, da jeg starter 1. september, og ringer til pladsanvisningn hver andn dag og skriver en mail om ugen, så håber det lykkedes.. Selv om jeg er sikker på de hader mig derinde snart ha ha

Anmeld

2. juni 2010

Frejsmor

Otto-mor skriver:

Dejligt så er vi da 3 indtil videre! Til Skruknu, det kunne da kun være hyggeligt at følge dig i din graviditet, og dejligt hvis børnene er på forskellige aldre, så kan man søge hjælp og råd hos hinanden jo

Jeg er glad for jeg også er velkommen!!

Og ja det er lige præcis det jeg mener, er min første og jeg har ingen veninder der er gravide eller har børn, så kunne være meget rart at bruge noget tid sammen med nogen der har prøvet det, så man kan snakke erfaringer og oplevelser..

Anmeld

2. juni 2010

Frejsmor

HappyPip skriver:

Ej hvor hyggeligt hvis det bliver en realitet! Det behøves ikke være en madklub, men jeg personligt kunne godt bruge et spark til at lave sjovere mad som er billig.

SkrukNu; tillykke med graviditeten, har du det godt indtil videre? Det må være helt nyt eller hvordan?

Jeg skal som jer lige til nogle eksamer her i juni, men vi kan jo mødes i juli eller august, hvis det passer med ferier, osv?

Tak skal du have!! Det går rigtig fint indtil videre, jeg er meget træt og har ømme bryster og af og til nogle niv/stræk i maven, men ingen kvalme, eller madlede, så det er super dejligt!!

Jeps det er helt nyt, jeg er kun i min 7. uge og skal ha lavet vandrejournal og ha taget blodprøver osv. onsdag i næste uge..

Men ja det er min første, så jeg er fuldstændig grøn og ser frem til at bruge tid sammen med nogen der kan dele af deres erfaringer, kunne være rigtig hyggeligt at have veninder med børn!!

Jeg har også en eksamen her i slutningen af juni, men jeg er sikker på vi sagtens kan finde ud af noget i løbet af sommeren!!

Knus Channie

Anmeld

2. juni 2010

Frejsmor

Otto-mor skriver:

Ja jeg tror også det ordner sig, jeg har færre timer næste semester fordi der skal være plads til at skrive bachelor, men den skrev jeg sidste år (og afleverede en uge inden terminsdato ) så jeg har kun 2 fag (ca. 6 timer tror jeg) og min kæreste skal skrive hans afsluttende opgave og bruge et halvt år hjemme på det, så vi er jo heldigvis fleksible som studerende! Vi må nok dog indse at der ikke bliver meget tid til at være andet end studerende og forældre

Jamen jeg tænkte på at fastsætte en dato, så er man også mere sikker på det bliver en realitet!

Hvis jeg nu slynger nogle datoer ud, kan vi jo se om vi alle kan én af de dage. Hvad med d. 19.,20., eller 21. juli??

Umiddelbart synes jeg d. 19, 20, 21 juli lyder fint..

Men må indrømme jeg faktisk ikke helt ved endnu hvordan og hvorledes med ferie, min mor har snakket lidt om noget ferie i uge 28, 29 el. 30 og inviteret mig til at komme med(og det siger man da ikke nej til som fattig studerende ) men der er vidst ikke noget der er helt fastlagt før i slutningen af den her uge, men når jeg ved noget nærmere så kommer jeg selvfølelig lige med en update!

Anmeld

3. juni 2010

HappyPip

SkrukNu skriver:

Tak skal du have!! Det går rigtig fint indtil videre, jeg er meget træt og har ømme bryster og af og til nogle niv/stræk i maven, men ingen kvalme, eller madlede, så det er super dejligt!!

Jeps det er helt nyt, jeg er kun i min 7. uge og skal ha lavet vandrejournal og ha taget blodprøver osv. onsdag i næste uge..

Men ja det er min første, så jeg er fuldstændig grøn og ser frem til at bruge tid sammen med nogen der kan dele af deres erfaringer, kunne være rigtig hyggeligt at have veninder med børn!!

Jeg har også en eksamen her i slutningen af juni, men jeg er sikker på vi sagtens kan finde ud af noget i løbet af sommeren!!

Knus Channie

Jeg håber det der graviditet smitter, for jeg er VIRKELIG SKRUUUUK!

Dejligt, du har det godt - så langt så godt!

Otto-mor: jeg kan alle de nævnte datoer indtil videre. Hvis vi sætter os på en, så kan jeg 'spærre' den.. Jeg har nemlig tidligere startet en læseklub og vi skal også mødes i juli

Og hey, så må jeg lige ud med: jeg er blevet optaget på kandidatuddannelsen i biologi, som jeg har søgt ind på - jubii! Og så har jeg sommerferie fra den 23. juni

Men lige nu skal jeg lave projekt, så hvis jeg ikke er så meget på pt, så er det fordi vi skal aflevere på tirsdag!

Hej hej så længe..

Anmeld

3. juni 2010

Otto-mor

Jamen skal vi så ikke sige tirsdag d. 20. juli, og SkukNu så må du lige skrive hvis du tager på ferie der, så kan vi ændre det.

HappyPip: Tillykke med at du er kommet ind! Det er da bare super!! Jeg kan godt følge dig i skrukken iøvrigt, sad og kiggede på babybilleder med en pige fra min mødregruppe i dag, og kunne slet ikke forstå at jeg havde haft så lille en baby! Men med to på SU og andelsejere, må vi hellere forholde os i ro Men glæder mig helt sikkert til næste gang!! Det bliver fantastisk, så er jeg forhåbentligt langt mere afslappet i forhold til første gang!

Vi kan jo altid finde ud af når vi nærmer os hvor vi skal mødes, er der nogle af jer der bor med have eller noget der ligner, det kunne jo være at vejret var til at være ude!

Hilsen hende der læser Dansk på uni men var så træt i hovedet at hun i går måtte spørge kæresten om ordet "sine" var med g!! haha.... Min kæreste har eksamen så han har været væk fra morgen til aften hele ugen

Anmeld

3. juni 2010

Otto-mor

Livas mor skriver:

Så sover lillefisen endelig ude på altanen, så hendes mor lige kan komme lidt på internettet  Lyder hyggeligt vi er så mange nu, Liva kunne godt bruge nogen bebser at lege med, da ingen af dem vi kender har børn.

D. 19 juli kommer vores sundhedsplejerske dog pga. Livas 8 måneders samtale, men 20 og 21. er fine for os.. Vi har ikke planer så langt fremme

Ang. vuggestue-situationen så har vi søgt fra 15. august, da jeg starter 1. september, og ringer til pladsanvisningn hver andn dag og skriver en mail om ugen, så håber det lykkedes.. Selv om jeg er sikker på de hader mig derinde snart ha ha

Nu er de der arbejder på pladsanvisningen heller ikke dem man kalder muntre trunter! Nøj man føler bare at man er den mest besværlige borger de nogensinde har mødt bare man siger "hej du taler med....". Jeg krydser bare fingre for vi kan få en dagplejeplads inden eksamen går løs

Anmeld

4. juni 2010

HappyPip

Otto-mor skriver:

Jamen skal vi så ikke sige tirsdag d. 20. juli, og SkukNu så må du lige skrive hvis du tager på ferie der, så kan vi ændre det.

HappyPip: Tillykke med at du er kommet ind! Det er da bare super!! Jeg kan godt følge dig i skrukken iøvrigt, sad og kiggede på babybilleder med en pige fra min mødregruppe i dag, og kunne slet ikke forstå at jeg havde haft så lille en baby! Men med to på SU og andelsejere, må vi hellere forholde os i ro Men glæder mig helt sikkert til næste gang!! Det bliver fantastisk, så er jeg forhåbentligt langt mere afslappet i forhold til første gang!

Vi kan jo altid finde ud af når vi nærmer os hvor vi skal mødes, er der nogle af jer der bor med have eller noget der ligner, det kunne jo være at vejret var til at være ude!

Hilsen hende der læser Dansk på uni men var så træt i hovedet at hun i går måtte spørge kæresten om ordet "sine" var med g!! haha.... Min kæreste har eksamen så han har været væk fra morgen til aften hele ugen

OK til den 20. juli.

Og tak. Ja, jeg har bestemt ikke lyst til at vente med noget som helst, men det er det smarteste indtil videre.

God weekend til alle,

Pia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.