Termins liste.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2010

Mettemus

Riksen skriver:

Jeg ved ikke hvor ofte de forekommer, men på hospitalet sagde de at de først vil undersøge om jeg fejler noget, hvis jeg har tre MA'er eller SA'er i træk - så almindeligt er det, at fostre går til grunde i første trimester.

Jeg tror at jeg er 7+5 d.8 - hvis mine beregninger er rigtige.

Ja det er lidt frustrerende, men man må nok bare affinde sig med at det er sådan det er.

Glæder mig til at høre hvordan det går d. 8.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

Riksen

Mettemus skriver:

Ja det er lidt frustrerende, men man må nok bare affinde sig med at det er sådan det er.

Glæder mig til at høre hvordan det går d. 8.

Ja, man kan jo ikke gøre så meget. Om ikke andet, så er man da i gode hænder, hvis det skulle gå galt.

Ja, jeg er også meget spændt på scanningen

Hvornår skal du til nakkefold?

Anmeld

26. maj 2010

Mettemus

Riksen skriver:

Ja, man kan jo ikke gøre så meget. Om ikke andet, så er man da i gode hænder, hvis det skulle gå galt.

Ja, jeg er også meget spændt på scanningen

Hvornår skal du til nakkefold?

Det ved jeg ikke endnu. Skal til min egen læge når jeg er 8+? for at få lavet vandrejournal osv. og så tror jeg det bliver bestemt derefter. Hende der scannede mig sagde at de plejede at gøre det omkring 12+?

Anmeld

26. maj 2010

blomst84

Mettemus skriver:

Ja, den fornemmelse kan godt anbefales

Men altså - er sikker på at 3. gang også bliver lykkens gang for jer. Har de kunnet give nogen forklaring på hvorfor i har været så uheldige de første gange?

Nej desværre ikke... jeg har spurgt den læge på hvidovre som har scannet mig efter begge aborter og hun sagde at det desværre var meget normalt at abortere 2 gange  men hvis det sker 3. gang skal der undersøgelser igang, men det håber jeg ikke bliver nødvendigt   har du fået nogen forklaringer på dine graviditeter?

Anmeld

26. maj 2010

Mettemus

blomst84 skriver:

Nej desværre ikke... jeg har spurgt den læge på hvidovre som har scannet mig efter begge aborter og hun sagde at det desværre var meget normalt at abortere 2 gange  men hvis det sker 3. gang skal der undersøgelser igang, men det håber jeg ikke bliver nødvendigt   har du fået nogen forklaringer på dine graviditeter?

Det er jo det, man kan jo godt "bare" have været uheldig to gange.

Nej, har heller ikke rigtig fået nogen svar. Første gang var hændeligt uheld, men heldigvis fejlede hverken æg eller æggeleder noget (de sendte det ind til undersøgelse efter de fjernede det), så det var bare "op på hesten igen". Anden gang kan de slet ikke forklare, det burde i princippet slet ikke kunne lade sig gøre. Ægget har sat sig fast i arvævet fra den æggelder de fjernede. Det betyder at det enten har vandret igennem livmoderen uden at sætte sig fast (meget usandsynligt) eller også har den lille stump æggeleder der sad tilbage (ca. 4-5 mm.) fanget ægget og ledt det igennem arvævet (endnu mere usandsynligt, med mindre de ikke har fået den lukket ordentligt hvad de anser for direkte umuligt). Så altså: dobbelt op på uheld og derfor ikke sandsynligt at det sker nogensinde igen - heldigt

Anmeld

26. maj 2010

Den håbefulde

13/1 Skejby

Anmeld

26. maj 2010

Frejsmor

Termin/fødested:

11/1 - Hvidovre (Blomst84)

13!1 - Skejby (Den håbefulde)

16/1 - Skejby (Mettemus)

17/1 - Horsens (CamiRon)

17/1 - Rigshospitalet (Iben)

20/1 - Silkeborg (Diana)

20/1- Horsens, hjemme. (DK)

21/1 - Hvidovre (Riksen)

23/1 - Herlev (SkrukNu)

Skrev dig lige ind på listen!

Anmeld

26. maj 2010

blomst84

Mettemus skriver:

Det er jo det, man kan jo godt "bare" have været uheldig to gange.

Nej, har heller ikke rigtig fået nogen svar. Første gang var hændeligt uheld, men heldigvis fejlede hverken æg eller æggeleder noget (de sendte det ind til undersøgelse efter de fjernede det), så det var bare "op på hesten igen". Anden gang kan de slet ikke forklare, det burde i princippet slet ikke kunne lade sig gøre. Ægget har sat sig fast i arvævet fra den æggelder de fjernede. Det betyder at det enten har vandret igennem livmoderen uden at sætte sig fast (meget usandsynligt) eller også har den lille stump æggeleder der sad tilbage (ca. 4-5 mm.) fanget ægget og ledt det igennem arvævet (endnu mere usandsynligt, med mindre de ikke har fået den lukket ordentligt hvad de anser for direkte umuligt). Så altså: dobbelt op på uheld og derfor ikke sandsynligt at det sker nogensinde igen - heldigt

Hold da op hvor har du været uheldig!! det er aldrig sjovt når man går udenom alle lægernes fatevne, det efterlader bare en som et kæmpe spærgsmål tegn, hvis videnskaben ikke kan forklare hvad der sker i ens krop, hvem kan så   men hvor er det skønt at du har set at alt er i orden denne gang 

Anmeld

27. maj 2010

mettenoah

Termin/fødested:

11/1 - Hvidovre (Blomst84)

16/1 - Skejby (Mettemus)

17/1 - Horsens (CamiRon)

19/1 - Læsø, hjemme (Mettenoah)

20/1 - Silkeborg (Diana)

21/1 - Hvidovre (Riksen)

23/1 - Herlev (SkrukNu)

Anmeld

27. maj 2010

blomst84

16/1 - Skejby (Mettemus)

16/1- Hvidovre (Blomst84)

17/1 - Horsens (CamiRon)

19/1 - Læsø, hjemme (Mettenoah)

20/1 - Silkeborg (Diana)

21/1 - Hvidovre (Riksen)

23/1 - Herlev (SkrukNu)

Var lige til scanning i dag og blev sat nogle dage tilbage  men det bedste var at jeg så et lille bankende  på skærmen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.