Synlig donorfar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2010

Fru Bering

N&J skriver:

Må jeg spørge om I har overvejet om der måske ville være en enlig (måske lesbisk pige/dame) der kunne få gavn af netop sådan en ordning, hvor der stadig var en far (og bonusmor) til at tage sig af barnet og han så å den måde kunne blive far.. ¨??

Hov, nu blev min tekst væk...

Nå. Det, jeg forsøgte at svare, var, at det måske ikke var nogen dårlig løsning med et delebarn helt fra start. I min søsters børnehave (pædagog... ikke barn...) er der en dreng, som har to mødre i sit ene hjem, og to fædre i sit andet. Så det jo lade sig gøre for nogle.

Men det kræver sikkert også en pædagogisk rummelighed på størrelse med Sverige...

Og hvor finder man i givet fald så moren henne?

Bum-bum... Ku' være smart med sådan en rugemaskine ligesom til høns.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2010

N&J

Fru Bering skriver:

Hov, nu blev min tekst væk...

Nå. Det, jeg forsøgte at svare, var, at det måske ikke var nogen dårlig løsning med et delebarn helt fra start. I min søsters børnehave (pædagog... ikke barn...) er der en dreng, som har to mødre i sit ene hjem, og to fædre i sit andet. Så det jo lade sig gøre for nogle.

Men det kræver sikkert også en pædagogisk rummelighed på størrelse med Sverige...

Og hvor finder man i givet fald så moren henne?

Bum-bum... Ku' være smart med sådan en rugemaskine ligesom til høns.

Ja, jeg tænker at der netop ikke er så mange følelser indespæret når man jo ikke kan blive tiltrukket af hinanden på nogen måde og derfor ikke behøver at føle sig truet.. men hvor man lige finder sådan en henne, det aner jeg ikke.. 

Anmeld

26. maj 2010

Måske SEM

Hejsa - jeg kommer lige ind fra sidelinien .... og undrer mig over udtrykkene "åben donor" og "lukket donor"? Det er jeg slet ikke bekendt med - jeg har været i behandling i det offentlige og er ikke blevet spurgt om jeg ønsker at gøre brug af den ene eller anden type donor?

Måske er der en standard-procedure for det offentlige - nogen der ved det?

Jeg synes helt klart at barnet skal have muligheden for at spørge den biologiske fader om sygdomme -eller aha, derfor er min næse skæv osv osv - kunne jo gå hen at blive relevant, hvis feks en nyre-transplantation blev nødvendig engang -eller lignende?

Anmeld

26. maj 2010

Mutti2B

Måske SEM skriver:

Hejsa - jeg kommer lige ind fra sidelinien .... og undrer mig over udtrykkene "åben donor" og "lukket donor"? Det er jeg slet ikke bekendt med - jeg har været i behandling i det offentlige og er ikke blevet spurgt om jeg ønsker at gøre brug af den ene eller anden type donor?

Måske er der en standard-procedure for det offentlige - nogen der ved det?

Jeg synes helt klart at barnet skal have muligheden for at spørge den biologiske fader om sygdomme -eller aha, derfor er min næse skæv osv osv - kunne jo gå hen at blive relevant, hvis feks en nyre-transplantation blev nødvendig engang -eller lignende?

I det offentlige er der kun mulighed for at inseminere med anonym donor, men i det private kan du vælge åben donor. Loven siger nemlig at læger ikke må inseminere med åben donor, derfor er der nu nogle privatklinikker hvor jordmødre inseminerer med åben donor. Jeg har selv valgt åben donor.

Anmeld

26. maj 2010

Måske SEM

Glump!! Det var da rigtig rigtig ærgerligt .... jeg havde regnet med, at det gjaldt om at faderen tillod (eller ej) at afkommene måtte kontakte ham når de blev 18

Nå, men uanset - er igang med aller aller sidste forsøg og afventer blodprøve så der er jo "no regret" lige nu....

Hvad siger I til regeringens udspil med, at al fertilitetsbehandling skal være brugerbetalt - jeg ved da, at jeg nok ikke var gået igang, hvis jeg skulle have lagt 50 kilo på bordet! (Er single og måske SEM...)

Anmeld

26. maj 2010

Mutti2B

Måske SEM skriver:

Glump!! Det var da rigtig rigtig ærgerligt .... jeg havde regnet med, at det gjaldt om at faderen tillod (eller ej) at afkommene måtte kontakte ham når de blev 18

Nå, men uanset - er igang med aller aller sidste forsøg og afventer blodprøve så der er jo "no regret" lige nu....

Hvad siger I til regeringens udspil med, at al fertilitetsbehandling skal være brugerbetalt - jeg ved da, at jeg nok ikke var gået igang, hvis jeg skulle have lagt 50 kilo på bordet! (Er single og måske SEM...)

Det er det det betyder. At hvis man vælger en åben donor må barnet kontakte donor efter de bliver 18 år. Men du kan som sagt KUN vælge åben donor i det private regi. Jeg skal jo selv betale fordi jeg har valgt det private, og det er "kun" IUI-D.

Det bliver da spændende om du så er gravid nu  Held og lykke

Anmeld

26. maj 2010

Måske SEM

Hej Mutti2B

Mange tak for de afklarende svar - ja må bare vente og se tiden an :-)

Anmeld

28. maj 2010

laurapigen

Jeg har fundet en donor, som jeg har tænkt mig at bruge. Jeg har aftalt med ham at hvis barnet spørger til ham, så skal han stille op til et møde eller det der er brug for.

Jeg ville aldrig vælge en som ikke vil se barnet. Og jeg kan ikke forstå, som mange af jer giver udtryk for, at man kan sætte et barn i verden velvidende at det aldrig kan komme til at se, møde sin far.

Mht. inseminationssæt, så tror jeg ikke de eksisterer. Jeg har tænkt mig at købe platsik sprøjter, selvfølgelig unden nål, på apoteket.

Hvis nogen ved om der findes et hjemme-inseminationssæt, så vil jeg gerne vide det...

Held og lykke med "projektet". 

Gitte  :-)

Anmeld

3. juni 2010

Måske SEM

Jeg kan nu trøste jer, der synes et barn skal vide hvem der er faderen, med, at jeg aldrig får børn - har brændt sidste forsøg af uden resultat ....

Anmeld

3. juni 2010

Svei

Helt enig...jeg forstå slet ikke det er noget som vores samfund går ind og støtter...det er bestemt ikke barnets tarv at blive sat halv til verden og helt bevidst.

Lyder som en super måde du har fået gjort det på...eller gør det på..

laurapigen skriver:

Jeg har fundet en donor, som jeg har tænkt mig at bruge. Jeg har aftalt med ham at hvis barnet spørger til ham, så skal han stille op til et møde eller det der er brug for.

Jeg ville aldrig vælge en som ikke vil se barnet. Og jeg kan ikke forstå, som mange af jer giver udtryk for, at man kan sætte et barn i verden velvidende at det aldrig kan komme til at se, møde sin far.

Mht. inseminationssæt, så tror jeg ikke de eksisterer. Jeg har tænkt mig at købe platsik sprøjter, selvfølgelig unden nål, på apoteket.

Hvis nogen ved om der findes et hjemme-inseminationssæt, så vil jeg gerne vide det...

Held og lykke med "projektet". 

Gitte  :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.