Synlig donorfar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2010

Svei

Fru Bering skriver:

Tjaeh. Nogle er måske? Donor for egen skyld, mener jeg.

Alt andet lige finder jeg det nok mere værdig en årsag end den studerende, der mangler penge til en tur i byen og derfor sælger en tår af sig selv.

Men i hovedtræk er jeg enig med dig, tror jeg.

Jeg synes som det er lige meget hvad grunden er...det er jo slet ikke det det handler om...det er det samme der kommer ud af det og jeg ville være fuldstændig ligeglad med hvorfor donor valgte at levere klatten, bare han var sund og rask og ikke anonym.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2010

Fru Bering

Åh - lad mig tydeliggøre. Jeg mener ikke, at min mand skal kunne kontakte barnet. Blot at han ønsker, at barnet skal kunne kontakte ham - uanset alder.

Tak for alle jeres svar.

Som I måske kan gætte, så er det et svært emne herhjemme.

Anmeld

18. maj 2010

Svei

Åh - lad mig tydeliggøre. Jeg mener ikke, at min mand skal kunne kontakte barnet. Blot at han ønsker, at barnet skal kunne kontakte ham - uanset alder.

Tak for alle jeres svar.

Som I måske kan gætte, så er det et svært emne herhjemme.

Det jeg synes er lidt skræmmende er at han gør det fordi du ikke kan give ham et barn....det kan da kun blive en skuffelse for ham.

Spørger du om det er en god idé at bruge åbendonor så barnet som voksen kan få en viden, så synes jeg det er en super idé. Men en donor bliver aldrig en far, en donor bliver en levende gen-historie for et andet menneske...en historie hvor følelser og relation ikke er en del af.

Anmeld

18. maj 2010

oo

Fru Bering skriver:

Tjaeh. Nogle er måske? Donor for egen skyld, mener jeg.

Alt andet lige finder jeg det nok mere værdig en årsag end den studerende, der mangler penge til en tur i byen og derfor sælger en tår af sig selv.

Men i hovedtræk er jeg enig med dig, tror jeg.

så tror jeg heller ikke den studerende vælger så omfattende et program som åben donation

jeg ville ikke selv bryde mig om at bruge åben donor hvis det var lig med at donoren kunne bryde ind i vores hverdag for at lære "sit" barn at kende. hvis jeg skulle bruge åben donation skulle det udelukkende være for at mit barn kunne - hvis det følte behov for det som voksen - få mulighed for at møde sit biologiske ophav. donoren vil jo aldrig blive far/mor for barnet, deraf navnet donor = man donere en vis mængde genmateriale slut færdig, i grove træk.

Anmeld

18. maj 2010

Fru Bering

Kære Yrsa.

Jeg tror, at du ramte hovedet på sømmet lige dér. Og netop vores ,,ømme tå" ifbm med projekt donorsæd. Netop det reelle ønske om at blive far over min manglende mulighed for at gøre ham til far.

Det næstbedste skulle så være hans bevidsthed om, at der et eller andet sted findes et lille stykke af ham. Men ja - uden følelsesmæssig relation. Udelukkende genetisk.

Måske er han ikke kommet til den forståelse endnu. For at være ærlig, så var jeg heller ikke. Jeg er vist usikker på projektet endnu.

Tak for jeres tanker og svar.

Anmeld

18. maj 2010

Svei

Fru Bering skriver:

Kære Yrsa.

Jeg tror, at du ramte hovedet på sømmet lige dér. Og netop vores ,,ømme tå" ifbm med projekt donorsæd. Netop det reelle ønske om at blive far over min manglende mulighed for at gøre ham til far.

Det næstbedste skulle så være hans bevidsthed om, at der et eller andet sted findes et lille stykke af ham. Men ja - uden følelsesmæssig relation. Udelukkende genetisk.

Måske er han ikke kommet til den forståelse endnu. For at være ærlig, så var jeg heller ikke. Jeg er vist usikker på projektet endnu.

Tak for jeres tanker og svar.

Håber I finder en løsning...kan godt forstå din mands tanker....

Det må være svært for jer...er der slet ingen mulighed for jer?

Anmeld

18. maj 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Jeg er selvvalgt mor, men der er fordi faren intet vil have med os at gøre. Indtil videre har jeg endnu ikke fundet manden i livet, og dermed leger jeg meget med tanken om på et tidspunkt at få en 'med mig selv'. Og der har jeg faktisk valgt at det skal være en lukket doner. Måske ret egoistisk, men jeg ved at min datters far ALDRIG vil komme igen, og så synes jeg heller ikke at jeg vil lave en med en åben donor.
Jeg ved godt det et sindssygt egoistisk, men jeg håber på at mine børn en gang kan sige: Mor du har givet os den bedste opvækst og vi har aldrig manglet nået.
Det at have en far må da bare være bonus. Jeg er selv vokset op med begge mine forældre..

Min datter ligner mig HELT VILDT. Dog kan jeg da godt se der er lidt far i hende, men det er kun hvis man ved hvem faren er. Og han er hemmelig! Min datter skal nok få det at vide hvis hun kommer og spør, det vil jeg ikke lægge skjul på. Men jeg ønsker ikke hun skal komme hjem fordi hun har hørt det ude i byen. Hun skal høre det hjemmefra. Derfor er der få der ved hvem det er..

Anmeld

18. maj 2010

Svei

LouiseVous skriver:

Jeg er selvvalgt mor, men der er fordi faren intet vil have med os at gøre. Indtil videre har jeg endnu ikke fundet manden i livet, og dermed leger jeg meget med tanken om på et tidspunkt at få en 'med mig selv'. Og der har jeg faktisk valgt at det skal være en lukket doner. Måske ret egoistisk, men jeg ved at min datters far ALDRIG vil komme igen, og så synes jeg heller ikke at jeg vil lave en med en åben donor.
Jeg ved godt det et sindssygt egoistisk, men jeg håber på at mine børn en gang kan sige: Mor du har givet os den bedste opvækst og vi har aldrig manglet nået.
Det at have en far må da bare være bonus. Jeg er selv vokset op med begge mine forældre..

Min datter ligner mig HELT VILDT. Dog kan jeg da godt se der er lidt far i hende, men det er kun hvis man ved hvem faren er. Og han er hemmelig! Min datter skal nok få det at vide hvis hun kommer og spør, det vil jeg ikke lægge skjul på. Men jeg ønsker ikke hun skal komme hjem fordi hun har hørt det ude i byen. Hun skal høre det hjemmefra. Derfor er der få der ved hvem det er..

Du giver jo netop slet ikke dine børn lige vilkår ved lukket donor....din ældste datter vil til hver en tid kunne finde ud af hvad hun kom af, det vil den yngste ikke.

At vælge en åben donor gør jo ikke at mandne har rettigheder, din datter får bare muligheder HVIS hun ønsker at vide noget og det ved man jo ikek før man får barnet.

Jeg vil råde dig til at vælge åben, for dit barns skyld..at få børn er egoistisk, sådan er det...men at vælge en anonymdonor, det synes jeg er virkelig omkostningsfuldt for et andet menneske...et barn er jo ikke ens ejendom, det er et menneske som burde bare have lidt rettigheder.

Anmeld

18. maj 2010

Fru Bering

Til Yrsa - og andre.

Nej, der er ingen muligheder. Jeg lider af en medfødt blodsygdom, som gør det livstruende at være gravid. Vi prøvede her i vinter, men nåede kun to måneders graviditet - så blev jeg syg og var tvunget til at afslutte graviditeten. Det var et hårdt slag, men jeg vidste det nok godt på forhånd, egentligt. Min mand er bare ikke nået til at acceptere det endnu.

Anmeld

18. maj 2010

Svei

Fru Bering skriver:

Til Yrsa - og andre.

Nej, der er ingen muligheder. Jeg lider af en medfødt blodsygdom, som gør det livstruende at være gravid. Vi prøvede her i vinter, men nåede kun to måneders graviditet - så blev jeg syg og var tvunget til at afslutte graviditeten. Det var et hårdt slag, men jeg vidste det nok godt på forhånd, egentligt. Min mand er bare ikke nået til at acceptere det endnu.

Åh, det gør mig virkelig ondt...stakkels jer...og stakkels dig der både skal leve med du ikke kan og så opleve at din mand så gerne vil...åh altså..

Kan I ikke adoptere? eller? med sådan en historie her kunne man ønske at man måtte bruge rugemor i dk...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.