Synlig donorfar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.733 visninger
50 svar
0 synes godt om
18. maj 2010

Fru Bering

Hej alle I dejlige damer.

Jeg sidder her som ganske spritny bruger herinde og tænker, om I mon nogensinde debaterer den ønskede faderrolle fra de mænd, der er biologisk ophav til jeres skønne poder?

Min søde mand ønsker sig så frygteligt stærkt at opleve at se sig selv i et lille barn, og desværre kan jeg ikke give ham den fantastiske gave. Men det får mig til at spekulere på, hvad I piger, som vælger at få børn alene, mon tænker på ifbm. hhv. åben og lukket donor.

Hvad tænker du, derude? Hører du til dem, der ville vælge fra det åbne eller lukkede donorsystem?

Alt det bedste til jer og jeres.

Nina.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2010

Svei

Jeg er ikke selvvalgt enlig mor, men har en mening...jeg synes det er forfærdelig synd at man vælger at få et barn velvidende at denne ikke kan få viden om sin ene halvdel...egentlig forstår jeg slet ikke det er lovligt og for børnenes skyld håber jeg på et forbud en dag.

Anmeld

18. maj 2010

Mutti2B

Jeg har valgt en åben donor med den begrundelse at jeg gerne vil gi mit barn muligheden for et møde med donoren når h*n bliver voksen, hvis barnet skulle få lyst til det.

Anmeld

18. maj 2010

Fru Bering

Tak for jeres svar, damer.

Er der mon nogen derude, der tænker anderledes? Er det for egoististist af donoren at ønske en kontakt?

Nina.

Anmeld

18. maj 2010

Mutti2B

Fru Bering skriver:

Tak for jeres svar, damer.

Er der mon nogen derude, der tænker anderledes? Er det for egoististist af donoren at ønske en kontakt?

Nina.

Når du skriver kontakt, hvad mener du så?

Anmeld

18. maj 2010

Fru Bering

Hej.

Med kontakt mener jeg (vi), barnets mulighed for at få kontakt til sin donorfar, men nok også et eller andet sted donorfarens mulighed for en dag at få kontakt til barnet.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, som der også står på min profil, at min mand i høj grad ønsker et barn.

Det kan jeg ikke give ham, og derfor føler han, at sæddonation er hans eneste mulighed for at få et barn. Rugemødre hænger jo desværre ikke på træerne her i landet. De ligger ikke engang og roder rundt nede blandt de visne blade på græsset... 

Anmeld

18. maj 2010

Svei

Fru Bering skriver:

Hej.

Med kontakt mener jeg (vi), barnets mulighed for at få kontakt til sin donorfar, men nok også et eller andet sted donorfarens mulighed for en dag at få kontakt til barnet.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, som der også står på min profil, at min mand i høj grad ønsker et barn.

Det kan jeg ikke give ham, og derfor føler han, at sæddonation er hans eneste mulighed for at få et barn. Rugemødre hænger jo desværre ikke på træerne her i landet. De ligger ikke engang og roder rundt nede blandt de visne blade på græsset... 

Det at få et barn og især vha donor burde tilgodese barnets behov...hvis ikke barnet ønsker viden om donor, så synes jeg faktisk ikke donor skal kunne kræve noget som helst. Man er ikke donor for egen skyld, men for at give et andet menneske mulighed for at få et barn.

Anmeld

18. maj 2010

oo

nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad grunden er til at du ikke kan give ham et barn, men kunne et donoræg evt være en mulighed?

jeg tror ikke donorfaderen har mulighed for at kontakte barnet hvis han ønsker det...det lidt jeg kender til det, forstår jeg det således at den åbne donor udelukkende er for barnets skyld og hvis de har brug for at lære den biologiske far at kende.

Anmeld

18. maj 2010

Fru Bering

Tjaeh. Nogle er måske? Donor for egen skyld, mener jeg.

Alt andet lige finder jeg det nok mere værdig en årsag end den studerende, der mangler penge til en tur i byen og derfor sælger en tår af sig selv.

Men i hovedtræk er jeg enig med dig, tror jeg.

Anmeld

18. maj 2010

Mutti2B

Yrsa skriver:

Det at få et barn og især vha donor burde tilgodese barnets behov...hvis ikke barnet ønsker viden om donor, så synes jeg faktisk ikke donor skal kunne kræve noget som helst. Man er ikke donor for egen skyld, men for at give et andet menneske mulighed for at få et barn.

Jeg er meget enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.