Synlig donorfar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Yrsa skriver:

Du giver jo netop slet ikke dine børn lige vilkår ved lukket donor....din ældste datter vil til hver en tid kunne finde ud af hvad hun kom af, det vil den yngste ikke.

At vælge en åben donor gør jo ikke at mandne har rettigheder, din datter får bare muligheder HVIS hun ønsker at vide noget og det ved man jo ikek før man får barnet.

Jeg vil råde dig til at vælge åben, for dit barns skyld..at få børn er egoistisk, sådan er det...men at vælge en anonymdonor, det synes jeg er virkelig omkostningsfuldt for et andet menneske...et barn er jo ikke ens ejendom, det er et menneske som burde bare have lidt rettigheder.

Historien min datter kan få et jo lykkelig til en hvis grad. Hvis der kommer en, lavet ved hjælp a doner er der jo ingen historie. Det er jo bare at: Jamen mor ønskede sig én til og så valgte hun bare en ukendt mand (åbendonor). Det synes jeg ikke- så kan man lige så godt vælge lukket donor.

Men håber inderligt ikke at det bliver den løsning der bruges. Håber da på en mand at dele det hele med. Både det gode, og mindre gode. Selvom jeg synes det er skønt at være alene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2010

Cris

Fru Bering skriver:

Til Yrsa - og andre.

Nej, der er ingen muligheder. Jeg lider af en medfødt blodsygdom, som gør det livstruende at være gravid. Vi prøvede her i vinter, men nåede kun to måneders graviditet - så blev jeg syg og var tvunget til at afslutte graviditeten. Det var et hårdt slag, men jeg vidste det nok godt på forhånd, egentligt. Min mand er bare ikke nået til at acceptere det endnu.

Jeg så et program om nogle klinikke i Indien, hvor man har rugmødre. Det var generelt nogle kvinder som selv har børn allerede, men manglede noget penge. De selv kommer til klinikken og få lavet alt de test. Og så bor de der i klinikken, hvor de bliver passet. Så føder de og efter kort tid, kommer de tilbage til deres landsby. I programmet fulgte de et amerikansk ægtepar, som har betalt for dette "service" De fik en dejlig baby med hjem. Jeg ved, at det lyder noget helt surrealistisk, men måske er et spørgsmål, om at starte undersøgelsen??? Jeg ved ikke, hvordan de vil registrere babien, måske som adoptive? Måske kan I begynde at kikke på muligheder i udlandet... Hvis man bruger så mange kræfter på at blive gravid, så kan ligeså godt bruge også den tid til at undersøge om rugmødre i Indien.

Anmeld

18. maj 2010

Svei

LouiseVous skriver:

Historien min datter kan få et jo lykkelig til en hvis grad. Hvis der kommer en, lavet ved hjælp a doner er der jo ingen historie. Det er jo bare at: Jamen mor ønskede sig én til og så valgte hun bare en ukendt mand (åbendonor). Det synes jeg ikke- så kan man lige så godt vælge lukket donor.

Men håber inderligt ikke at det bliver den løsning der bruges. Håber da på en mand at dele det hele med. Både det gode, og mindre gode. Selvom jeg synes det er skønt at være alene.

Jamen, hvad så hvis din datter eller søn siger: Jamen, jeg mangler at vide noget...hvad kommer jeg af, hvorfor er jeg som jeg er og ser ud som jeg gør? det kan virkelig give dem en identitetskrise og jeg synes man skal prøve at tænke over hvad man som menneske selv ville føle ved ikke at kende noget som helst til den halvdel...så hellere vide noget end aldrig at vide noget som helst.

Men ja, du møder sgu da en smækker mand når du vil og kan lave nogle flere lækre unger...

Anmeld

18. maj 2010

Fru Bering

Yrsa skriver:

Åh, det gør mig virkelig ondt...stakkels jer...og stakkels dig der både skal leve med du ikke kan og så opleve at din mand så gerne vil...åh altså..

Kan I ikke adoptere? eller? med sådan en historie her kunne man ønske at man måtte bruge rugemor i dk...

Vi taler en del om adoption, faktisk. Men han vil meget gerne ,,sprede sine gener" også. Måske er det en mande-ting?

En rugemor... tjah. Det har vi også talt om, men det må man jo ikke i vores snæversynede lille land. (Galde? Hvor kom det nu fra? )

Hvorom alting er, så har det været rart at få luft for mine tanker og læse nogle andres.

Anmeld

18. maj 2010

Svei

Godt det kunne være til hjælp....det er jo en laaaaaang proces at nå frem til hvad man vil.

da jeg som 21 årig stod med en mand der var steril rådede lægen os bare til donor og det valgte vi nærmest natten over og gik i gang...da jeg så blev alene med vores søn et år efter han var født, da gad manden slet ikke se ham...tror simpelthen ikke han var med i det valg, han havde mentalt slet ikke accepteret at det blev som det blev....så ja, altså, nok meget godt lige at sørge over de børn man ikke får før man kan glæde sig over de andre skønne og helt fantastiske børn man får i stedet...

Fru Bering skriver:

Vi taler en del om adoption, faktisk. Men han vil meget gerne ,,sprede sine gener" også. Måske er det en mande-ting?

En rugemor... tjah. Det har vi også talt om, men det må man jo ikke i vores snæversynede lille land. (Galde? Hvor kom det nu fra? )

Hvorom alting er, så har det været rart at få luft for mine tanker og læse nogle andres.

Anmeld

19. maj 2010

Diana...

Fru Bering skriver:

Til Yrsa - og andre.

Nej, der er ingen muligheder. Jeg lider af en medfødt blodsygdom, som gør det livstruende at være gravid. Vi prøvede her i vinter, men nåede kun to måneders graviditet - så blev jeg syg og var tvunget til at afslutte graviditeten. Det var et hårdt slag, men jeg vidste det nok godt på forhånd, egentligt. Min mand er bare ikke nået til at acceptere det endnu.

Åhh det må være hård det beklager jeg meget. Hvad med adoption? 

Tanker til dig og din mand. 

Knus Diana der går ind for åben donor. 

Anmeld

19. maj 2010

Diana...

Fru Bering skriver:

Hov du havde svaret der. 

Jeg håber i finder en løsning der passer perfekt til jer. 

KRAM 

Anmeld

19. maj 2010

N&J

Fru Bering skriver:

Tjaeh. Nogle er måske? Donor for egen skyld, mener jeg.

Alt andet lige finder jeg det nok mere værdig en årsag end den studerende, der mangler penge til en tur i byen og derfor sælger en tår af sig selv.

Men i hovedtræk er jeg enig med dig, tror jeg.

Må jeg spørge om I har overvejet om der måske ville være en enlig (måske lesbisk pige/dame) der kunne få gavn af netop sådan en ordning, hvor der stadig var en far (og bonusmor) til at tage sig af barnet og han så å den måde kunne blive far.. ¨??

Anmeld

19. maj 2010

Vial

N&J skriver:

Må jeg spørge om I har overvejet om der måske ville være en enlig (måske lesbisk pige/dame) der kunne få gavn af netop sådan en ordning, hvor der stadig var en far (og bonusmor) til at tage sig af barnet og han så å den måde kunne blive far.. ¨??

Det samme tænkte jeg. Jeg tror bare ikke nogle vil med en så synlig bonusmor. Jeg overvejede selv en løsning med en synlig far til mine børn. Kom dog hurtig fra det. Det kan blive meget kompliceret med to stærke familier og en lille guldklump som omdrejningspunkt.

Anmeld

19. maj 2010

N&J

KaMa skriver:

Det samme tænkte jeg. Jeg tror bare ikke nogle vil med en så synlig bonusmor. Jeg overvejede selv en løsning med en synlig far til mine børn. Kom dog hurtig fra det. Det kan blive meget kompliceret med to stærke familier og en lille guldklump som omdrejningspunkt.

Tror du ikke at det var anerledes hvis det netop var sådan fra starten, syntes ellers det var en god løsning.. jeg tror selv jeg kunne have tænkt tanken havde jeg stået om nogle år og stadig ikke fået en baby.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.