Erfaringer med at få nr. 1 og nr. 2 tæt på hinanden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2010

lonemus

bagger26 skriver:

Ydelsen, er der børnepengene du mener.. De falder da først når de bliver 3, i hvert fald her i aalborg kommune..

Det gør de osse her i min kommune - omkring 1000.- kr falder de.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2010

lonemus

CamiRon skriver:

Hej Piger.

Ville gerne høre lidt om jeres erfaringer med at få ungerne tæt på hinanden? Praktisk, økonomisk osv.

Jeg har 2 børn meget tæt på hinanden, som jeg havde ønsket mig.

Der er 1 år og 4 dage imellem dem

Da det er en pige og en dreng, har jeg ikke kunnet lade den lille arve tøjet. Men jeg syntes du egentlig ikke det har været dyrt økonomisk mht tøj osv. jeg syntes først det blev rigtig dyrt,. da de startede i inst., hvor jeg gav næsten 4000.- kr pr måned - for 2 vuggestuepladser og den ene til halvpris. Så blev det dyrt! Til august går de begge i børnehave og så skal jeg helt ned og kun give 1200.- kr for dem begge, dét kan mærkes

Jeg syntes det var hårdt det første års tid, hvor de sov forskelligt, så der var ikke så meget hvile. Der var ikke nogen pauser i løbet af dagen, for der var altid en der sov og en der var vågen.

Nu er de hhv 3 og 4 år. Nu er det skønt - de sover ikke længere til middag, de sover hele natten, de leger sammen, har de samme interesser, samme vennekreds, har smidt bleerne på samme tid og så udvikler de sig sammen - den lille følger heftigt med

Jeg er sikker på de vil få et helt specielt forhold, fordi de allerede nu har så meget sammen Jeg har aldrig fortrudt det, at jeg fik dem så tæt.

Lone

Anmeld

12. maj 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Tanja78 skriver:

ja børnepenge, det modtager vi fra fødslen og har modtaget hvert kvartal siden hun blev født  ikke fra de er 3 år  her i hvert fald.

Jeg tror at I snakker fordi hinanden med børnepengene. ALLE får børnepenge fra fødslen, men de falder når de fylder 3 år. Man kan ikke frasige sig børnepenge, hvis man ikke ønsker dem.

Anmeld

12. maj 2010

XXSS

MoarHvidovre skriver:

Jeg tror at I snakker fordi hinanden med børnepengene. ALLE får børnepenge fra fødslen, men de falder når de fylder 3 år. Man kan ikke frasige sig børnepenge, hvis man ikke ønsker dem.

Det tror jeg også at vi gjorde. Men jeg har styr på det nu så det fjong  tak

Anmeld

12. maj 2010

CamiRon

mor_sabina skriver:

Tja jeg har ingen erfaring, men håber på det bliver godt for dem at få en søskend at kunne sparre med, og pga af alderen på den største, at man kan nå udenom den værste jalousi.

Jeg tror det bliver fantastisk for jer! Så godt den anden dag at du venter dig igen!  Tillykke!

Anmeld

12. maj 2010

CamiRon

Hej alle sammen!

Tusind tak for alle jeres svar - jeg syntes bestemt det lyder som om at selvom det er hårdt at få børnene tæt, så er det det værd!  

Vi har Emma på knap 11 mdr. og overvejer hvornår vi skal have den næste. ´

Jeg tænker meget på det med at transportere begge unger på en gang, hvor den mindste måske skal sove og den store er vågen. Kan se at der er flere af jer der taler om en tvillinge/søskende-klapvogn - er det løsningen?

Må jeg evt. se billeder?

Anmeld

12. maj 2010

CamiRon

Soap skriver:

15 mdr mellem mine de yngste som er 3 og 4 år nu 

Hårdt i starten da du ikke regne med at sove sammen med babyen som du evt kunne med det første barn 

Jeg vil også anbefale en "søskende/tvillingevogn" evt med blød lift i starten så du kan komme omkring med begge børn , det var vi i hvert fald glade for 

De har SÅ meget glæde af hinanden og vi har ikke fortrudt et sekund 

Er der noget specifikt du gerne vil vide så spørg endeligt løs også på pb hvis du ikke har lyst til at gøre det her 

Må jeg evt. se et billede af din tvillingevogn?

Har der været noget jalouxi fra din ældste, da du fik din yngste?

Anmeld

12. maj 2010

Soap

Uhh jeg har ikke vognen mere og har lige hurtigt kigget billeder igennem og der er ikke nogen hvor man ka se rigtigt men det var den her vi havde : http://www.brio.net/BRIO_NET/Danmark/?url=http:%2f%2fwww.brio.net%2fBRIO_NET%2fDanmark%2fStrollers%2fSTROLLERS%2fTwin+Prams%2fProducts%2f36672.htm?b=3

Vi har ikk oplevet den store jalousi, der vil altid være lidt men oftest har det været fra den lille mod den store

Jeg har gjort et stort arbejde i at lade den ældste være med til det han ville og fået lov (med hjælp) at holde helt fra nyfødt og sådanne nogle små ting i hverdagen, da jeg tror på det betyder enormt meget 

Og da han var lidt over et år og hun et par måneder kravlede han op i kravlegården og lå og legede med hende og ved siden af 

Idag leger de rigtig godt sammen og hver for sig , passer på hinanden hvis andre børn driller dem, for ingen skal drille deres bror eller søster, det skal de nok selv klare

Anmeld

12. maj 2010

Plysbjørnen

Hejsa... Jeg har 2 børn med 16 mdr i mellem en dreng og en pige... Så de kan ikke arve tøj fra hinanden... Men de har så meget glæde af hinanden og det er vel det der er hovedsagen... De leger så fint sammen...

Med hensyn til rabat så fik jeg i hvert fald søskende rabat selvom begge gik i dagpleje....

Betina

Anmeld

12. maj 2010

Soap

Her er Bonnie og Clyde (Skulle jeg næsten ændre deres navne til) 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.