Erfaringer med at få nr. 1 og nr. 2 tæt på hinanden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.327 visninger
44 svar
0 synes godt om
11. maj 2010

CamiRon

Hej Piger.

Ville gerne høre lidt om jeres erfaringer med at få ungerne tæt på hinanden? Praktisk, økonomisk osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2010

CamiRon

Anyone??

Anmeld

12. maj 2010

mor_sabina

Tja jeg har ingen erfaring, men håber på det bliver godt for dem at få en søskend at kunne sparre med, og pga af alderen på den største, at man kan nå udenom den værste jalousi.

Anmeld

12. maj 2010

XXSS

Nu skriver du tæt på hinanden - hvor tæt mener du så?

Min datter bliver lige præcis 18 mdr. den dag vi skal have nr. to.

Rent økonomisk bliver det hårdere for en stund med hensyn til at vi skal have to der går i vuggestue. I LTK, er der ingen rabatordning når det er vuggestue og vuggestue, først når det er vuggestue og børnehave  - så på den måde vil det sætte sine begrænsninger og vi skal spare andre steder.

Hvad angår tøj - så ved vi ikke hvad der bliver endnu, vi har en pige nu og hvis vi får en dreng, er vi selvfølgelig nødt til at skulle spæde noget nyt tøj til efter str. 68 vil jeg mene (vi har noget hvidt fra fødslen og måneder opefter).

Rent madmæssigt, vil jeg ikke tro, at netop vi skal bruge flere penge - da jeg i forvejen laver mad nok til 4 og flere dage - så der vil vi nok kunne spare lidt. Der skal selvfølgelig købes noget mere frugt.

Er det noget specifikt du tænker på???

Vi har købt en søskende/tvillinge klapvogn, som så skal kunne bringe og hente begge børn samtidigt - vi fik den endda rigtig billigt fra ny en Brio.

Hilsen Tanja som tager det med oprejst pande

Anmeld

12. maj 2010

Soap

15 mdr mellem mine de yngste som er 3 og 4 år nu 

Hårdt i starten da du ikke regne med at sove sammen med babyen som du evt kunne med det første barn 

Jeg vil også anbefale en "søskende/tvillingevogn" evt med blød lift i starten så du kan komme omkring med begge børn , det var vi i hvert fald glade for 

De har SÅ meget glæde af hinanden og vi har ikke fortrudt et sekund 

Er der noget specifikt du gerne vil vide så spørg endeligt løs også på pb hvis du ikke har lyst til at gøre det her 

Anmeld

12. maj 2010

Lone Jakobsen

jeg har 2 med 18 mdr. mellemrum, og jeg vil sige at det faktisk er utroligt så lidt det påvirker økonomien. selvfølgelig er der bleer osv, men da mine var 2 drenge, arvede den ene praktisk talt alt fra den anden. jeg købte en tvillinge klapvogn hvor sæderne ku ligges helt ned, men brugte den utroligt lidt. så jeg havde et søskende sæde jeg brugte mere. da den yngste blev lidt større, sad de i hver sin ende af barnevognen, og det havde de meget sjov med.

der er jo søskende rabat i dagpleje osv, så det er heller ikke her det bliver et stort problem.

mine drenge har et helt enestående forhold, og selv om det var hårdt, ville jeg elske at gøre det igen

Anmeld

12. maj 2010

XXSS

nutche skriver:

jeg har 2 med 18 mdr. mellemrum, og jeg vil sige at det faktisk er utroligt så lidt det påvirker økonomien. selvfølgelig er der bleer osv, men da mine var 2 drenge, arvede den ene praktisk talt alt fra den anden. jeg købte en tvillinge klapvogn hvor sæderne ku ligges helt ned, men brugte den utroligt lidt. så jeg havde et søskende sæde jeg brugte mere. da den yngste blev lidt større, sad de i hver sin ende af barnevognen, og det havde de meget sjov med.

der er jo søskende rabat i dagpleje osv, så det er heller ikke her det bliver et stort problem.

mine drenge har et helt enestående forhold, og selv om det var hårdt, ville jeg elske at gøre det igen

Jeg tror ikke at det er alle kommuner der har søskenderabat i vuggestue/dagpleje f.eks. har min kommune ikke, først når det hedder vuggestue/børnehave. Bare for ikke lige at generalisere  for det presser da økonomien lidt i de måneder/halve år det står på..

Tanja

Anmeld

12. maj 2010

Lone Jakobsen

Tanja78 skriver:

Jeg tror ikke at det er alle kommuner der har søskenderabat i vuggestue/dagpleje f.eks. har min kommune ikke, først når det hedder vuggestue/børnehave. Bare for ikke lige at generalisere  for det presser da økonomien lidt i de måneder/halve år det står på..

Tanja

hold op det er da mærkeligt jeg har boet i flere forskellige kommuner og der har altid været søskende rabbat. så jeg troede bare det var sådan over alt. men ja, så bliver det da en noget større udgift.

Anmeld

12. maj 2010

Soap

Det er altså ens i alle kommuner med søskende rabatten og det er jeg 100 % sikker på 

Anmeld

12. maj 2010

Soap

Man betaler for den dyreste og så er det halv pris på mener det er op til 3 børn 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.