Erfaringer med at få nr. 1 og nr. 2 tæt på hinanden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2010

XXSS

Soap skriver:

Det er altså ens i alle kommuner med søskende rabatten og det er jeg 100 % sikker på 

Det er det ikke her. Bor i lyngby-taarbæk og på deres hjemmeside skriver de at der ikke er rabat når det hedder vuggestue og vuggestue, så det er knap så fedt, især når man så også tænker på, at ydelsen bliver sat ned når Olivia fylder 2 år. (jan.)

Men ja vi snakkede om det i går på mit studie og det er åbenbart ret forskelligt, hvordan tilbuddene udbydes.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2010

XXSS

Tanja78 skriver:

Det er det ikke her. Bor i lyngby-taarbæk og på deres hjemmeside skriver de at der ikke er rabat når det hedder vuggestue og vuggestue, så det er knap så fedt, især når man så også tænker på, at ydelsen bliver sat ned når Olivia fylder 2 år. (jan.)

Men ja vi snakkede om det i går på mit studie og det er åbenbart ret forskelligt, hvordan tilbuddene udbydes.

Men hvis du kan finde anden relevant dokumentation der siger noget anderledes så er jeg helt klart med på den  jo mere at spare jo bedre for økonomien.

Anmeld

12. maj 2010

XXSS

nutche skriver:

hold op det er da mærkeligt jeg har boet i flere forskellige kommuner og der har altid været søskende rabbat. så jeg troede bare det var sådan over alt. men ja, så bliver det da en noget større udgift.

Det troede jeg også - lige indtil vi fik det tjekket.  Synes hellere ikke selv, at det lige hænger sammen, når det er sådan de fleste steder.

Anmeld

12. maj 2010

Soap

Der er da et eller andet du har misforstået fuldstændig 

Se her link til din kommune : 

http://www.ltk.dk/composite(556).htm

Så hvis du ikke får det syns jeg da lige du skal gribe fat på din kommune for det har du krav på 

Anmeld

12. maj 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har en dreng og pige, hvor der er 17 mdr. imellem.

Vi har begge i vs, men heldigivs får vi halv pris på den ene plads. Vi har måtte købe nyt tøj til nr. 2, da de er hvert sit køn. Derudover har vi ikke skulle købe så meget andet nyt. Vi har dog valgt, at købe en tvillingeklapvogn og den har været alle pengene værd. Vi har haft arvet en tremmeseng, så det skulle vi heller ikke bruge penge på.

Jeg synes, at det er fantastisk, at have dem så tæt på hinanden og vi kan rigtig se nu, at de er begyndt, at få rigtig meget glæde af hinanden. Luka er vild med sin lillesøster.

Det har selvfølgelig også været hårdt ind imellem og især da Lina var helt lille og skulle ammes. Men vi fandt altid en løsning, så Luka ikke skulle føle sig tilsidesat.

Kh.

Katja

Anmeld

12. maj 2010

Soap

Tanja78 skriver:

Men hvis du kan finde anden relevant dokumentation der siger noget anderledes så er jeg helt klart med på den  jo mere at spare jo bedre for økonomien.

Bar så jeg er sikker på du ser det : 

For du har altså krav på søskende rabat 

Det er ikke noget kommunerne selv bestemmer, det er vedtaget af regeringen og er ens over hele Danmark så de kan bar få givet dig noget søskende rabat og med tilbage virkende kraft når du ikke har fået det 

Anmeld

12. maj 2010

XXSS

Soap skriver:

Bar så jeg er sikker på du ser det : 

For du har altså krav på søskende rabat 

Det er ikke noget kommunerne selv bestemmer, det er vedtaget af regeringen og er ens over hele Danmark så de kan bar få givet dig noget søskende rabat og med tilbage virkende kraft når du ikke har fået det 

Tak . Skal lige have ringet til dem for at være sikker, men det kunne da hjælpe lidt

Anmeld

12. maj 2010

Louise mortil4

Vi har 4 piger med 3 år og næsten 2 mdr mellem ælste og yngste så hvis der er noget du gerne vil vide om at få børn tæt på hinanden er du velkommen til at skrive til mig

Knus Louise mor til Freja 170206, Lærke og Liv 240707 og Nanna 150409

Anmeld

12. maj 2010

bagger26

Tanja78 skriver:

Ydelsen, er der børnepengene du mener.. De falder da først når de bliver 3, i hvert fald her i aalborg kommune..

Anmeld

12. maj 2010

XXSS

bagger26 skriver:

Ydelsen, er der børnepengene du mener.. De falder da først når de bliver 3, i hvert fald her i aalborg kommune..

ja børnepenge, det modtager vi fra fødslen og har modtaget hvert kvartal siden hun blev født  ikke fra de er 3 år  her i hvert fald.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.