Så ramte jeg muren...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2010

MM1987

Hej...

Jeg har ikke så mange kloge ord...

Men synes kun det lyder som en naturlig reaktion...og at det kommer til at gå over nu hvor du får åbnet op for følelserne...

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Pyha ja, jeg må også indrømme at graviditeten og fødslen var VAND i forhold til den første tid med bebs. Det er utrolig hårdt både fysisk og psykisk fordi man jo så gerne vil gøre ALT perfekt men det kan INGEN.. Det er med at tage en dag ad gangen og, som du selv siger, fokusere på de positive stunder når det hele lige pludselig brænder på..
Kan stadig huske da jeg snakkede med en medstuderende til en julefrokost da Gustav var et par måneder gammel.. Hendes søn var 1½ år gammel og hun udbrød bare "Neeej, hvor jeg savner den tid hvor han var så lille og nem.. Det bliver kun værre derfra hvor Gustav er nu..."  WHAT?! Sku det forestille at være NEMT nu i starten? Hvad dælen venter der så? Fik et kæmpe chok, men alle børn er jo forskellige og man vokser altså med opgaven.  Det tager tid, men det kommer. Hver dag bringer nye udfordringer og nogle dage er hårdere end andre men man bliver virkelig overrasket over hvor meget man egentlig kan klare. Hvis nogen for et år siden havde fortalt mig hvad jeg skulle gennemgå, havde jeg ikke troet jeg ville kunne klare det. Men man tager det med "baby-steps" (høhø,) og så klarer man det sgu alligevel  Good luck

Ja det er faktisk rigtigt - jeg tror jeg er bange for alt det der kan forværre situationen; kolik, dårlige søvnvaner, sygdom osv osv fordi jeg bare ikke føler jeg har overskud til mere end lige akkurat det der sker lige nu... Jeg tænker hele tiden på hvordan jeg skal klare det hvis det bliver meget meget værre - som alle de andre mødre så gerne vil advare en om...

Det komplicerer også tingene at Niklas' forældre er her weekenden over og selvom de sover et andet sted så er de her jo meget af tiden og har købt billetter for 10.000kr for at få lov at være lidt med her i Jonathans første dage, så jeg nænner ikke at "smide dem  ud". De er nu også bare enormt søde og hensynsfulde og hjælpsomme, så vi overlever sagtens Men jeg glæder mig nu alligevel til de skal afsted i morgen

Men nu havde jeg så en helt fantastisk nat med lillemusen i nat og fik sovet næsten 9 timer, dog afbrudt, og fik en dejlig time med øjenkontakt og hyggenus - og en lang gåtur med min veninde her til formiddag hvor jeg fik tudet lidt i hendes arme og bare snakket og "bøvset"...Så alting ser lidt lysere ud i dag, alt i alt....

Kh

Rosa

Anmeld

9. maj 2010

Lise

Hej Rosa,

Har lige skrevet en masse, som jeg har slettet igen, da det lød så belærende... essensen af det var at jeg genkender det meste fra fødslen + den første tid med min første søn, og at det bare er en lillebitte kort periode hvor man har det sådan, og snart kan det være du finder dig selv med en cafe latte i solen med en sød sovende Jonathan i vognen ved siden af.

Kh. Lise

Anmeld

9. maj 2010

Tulle28

kram til dig!! Jeg har været mor i 6 uger nu, og helt ærligt så synes jeg ikke det var spor fedt at være mor de første par uger. Alle de usikkerheder man har, mangel på søvn, hormoner der suser rundt i kroppen, amningen som ikke kører... Men det bliver bedre!! Tro på at du er en god mor som gør det bedste for din søn. Som dagene går lærer du hans signaler og lyde at kende. Man vænner sig mere eller mindre (utroligt, men sandt) til den afbrudte søvn og hvis du har brug for at tude, så tud!! Bare kom ud med det (tit aner man jo ikke hvorfor man tuder - det hele er bare overvældende).

Ingen kan forberede en på det man føler når man er nybagt mor, det kom virkelig bag på mig. Og alle hiver og trækker i en for at få lov til at se og røre vidunderet.

Mit råd til dig er: lyt til dig selv, gør kun det du har lyst til og sig fra overfor familie og venner. Nu handler det om at du kommer ovenpå igen fysisk og alt dit overskud skal bruges på at lære lillemanden kende og få amningen ordentligt igang. Vi havde huset fyldt med gæster den første halvanden uge, hvilket til sidst resulterede i at jeg sad hver aften og stortudede af hormoner og træthed.

Hvis du har spørgsmål eller problemer med amningen, så brug selvfølgelig ammeambulatoriet der, hvor du har født og så kan jeg virkelig anbefale hjemmesiden ammenet.dk. Der sidder nogle hardcore kvinder som ved alt om amning. Den side har hjulpet mig rigtig meget.

I starten var vores pige også meget urolig og vi kunne ikke finde ud af hvorfor. Men det handlede bare om at hendes verden med eet var blevet større og farlig. Det eneste og bedste du kan give din dreng er tryghed og nærhed - bare lad ham være tæt på dig og lad ham amme så meget han vil. Babserne klarer det meste har jeg erfaret

Knus Tulle

Anmeld

9. maj 2010

Moderator

Endnu en gang tusind tak for jers kloge svar. Det er skønt at høre at det bliver nemmere, for jeg synes oftest man hører det modsatte - kolik, kolik, kolik, mellemørebetændelse og atter kolik

Anmeld

9. maj 2010

MyBaby

Kære Rosa!

Du får også lige en kæmpe kram herfra - jeg ved præcist, hvad du går igennem! Det er SÅ stor en omvæltning at blive mor - først gennemgår man fødslen og når overhovedet ikke at komme sig ovenpå sådan en omgang (og du har jo så bare være rigtig meget andet igennem også) og så står man der med ansvaret for dette lille menneske, som man slet ikke kender endnu, men som man dog vil gøre ALT for!

Min datter er 4 uger gammel nu og jeg havde faktisk rigtig mange dage, som var rigtig hårde lige i starten - men efter de første 14 dage er gået, synes jeg, det begyndte at vende. Så bare hæng i, det bliver bedre og du vil hurtigt komme til at kende din lille søn!

Jeg sender dig lige en masse varme tanker og kram!

Nina

Anmeld

9. maj 2010

Lady Marion <3

Rosa skriver:

Endnu en gang tusind tak for jers kloge svar. Det er skønt at høre at det bliver nemmere, for jeg synes oftest man hører det modsatte - kolik, kolik, kolik, mellemørebetændelse og atter kolik

Kolik, kolik , møb og kolik overlever man også   Du er kun et menneske og mor   Vi har alle været der , det er ikke bare idyll og romantik

Anmeld

9. maj 2010

businesstigger

Det er helt okay at synes at det ikke bare er fantastisk men også benhårdt. For det er det bare. Det er så skældsætetnde stort at blive forældre og ikke mindre når man som dig har måtte igennem 2 operationer over i og tabt en masse blod. Det slider bare ekstra.

Det skal nok blive bedre! Selvom man kører meget på underskud i starten ind til man får lidt mere styr på det med amningen og skiftningen om natten. Jeg lå som regel ned og ammede om natten for så kunne jeg sove videre mens at Alexander fik mælk. Men det gælder jo om at finde ud af at arbejde sammen om at finde ud af hvad der fungerer for jer som familie. Lære hinanden at kende og lære gråden at kende - for den er bare genetisk kodet ind til at stresse jer - hvornår betyder det det ene og det andet. Nogle gange er det jo også bare for at blive holdt tæt i den nye store skræmmende verden han er kommet ud i. Og noget som jeg selv måtte huske mig på ind i mellem - det er ikke dit job at han aldrig skal græde, for det gør babyer, men at give ham så trygge rammer som muligt når han har brug for at græde, så han hurtigere kan falde til ro igen.

Og derudover lærer man at klarer sig med MEGET mindre søvn end man før troede muligt

Anmeld

9. maj 2010

Moderator

Endnu en gang - dejlige brugbare og beroligende svar - tak for dem!

Har kun en arm til rådighed (og hvad der føles som en hjernecelle) så jeg uddyber svaret i nat eller en anden dag

Men TAK - hvert eneste svar bliver nærlæst og gemt!!!

Anmeld

9. maj 2010

LISBETH:-)

Du får også lige et kæmpe af mig!!!

Kunne skrive en masse, men alle de andre kloge og dejlige kvinder herinde har allerede sagt det!!!

Jeg var selv indlagt i 8 dage efter fødslen, havde et barn der skreg 12 timer i døgnet de første 3 måneder, afbrudt nattesøvn i evigheder osv osv. og der har været perioder hvor jeg bare har haft lyst til at smide hende i skraldespanden!!! Men det bliver bedre og man kommer igennem det!!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.