Jeg kan snart ikke mere...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2010

baby2010

Anna-jonas skriver:

Giv brysterne et par fridage......................malk ud ( der kan lejes fine brystpumper hos falck), giv knægten af flaske eller ske. Få podet fra bryst-sårene....................for stafylikokker, svamp og streptokokker.

Tal med en veninde eller en fra mødregruppen, som har eller har haft et godt ammeforløb. Men husk...............det gode moderskab sidder IKKE i brysterne.

Håber at alt løser dig og bettemanden...........;-)

Jeg har en malkemaskine, det gør desværre næsten ligeså ondt... Jeg vil prøve at tale med min læge om podning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2010

baby2010

Caroline86 skriver:

øv søde!

Først og fremmest det er sgu ikke sjovt når man ikke kan få det til at køre når man så gerne vil!

Jeg ammer med suttebrikker og er bare SÅ glad for det! Jeg har oplevet at "gå i stykker" 2 gange i alt (Laura er 11 uger nu) og det var lige i starten. Jeg bruger suttebrikker fra Pigeon, men du skal helt klart se på nogle forskellige for at finde nogen som passer til dig! Nogen har det bedst med de helt runde, andre med sommerfugle og andre igen med de måneformede.

Det er svært med suttebrikker i starten, men tro mig, I skal nok lære det, hvis I er ihærdige

Jeg håber det løser sig for dig!

Knus Caroline

Det er ikke kun sårene, tror jeg... Desværre. Hvis det bare var det - med al respekt for alle dem som har fået sår på brystvorterne, så er det altså vand ved siden af svamp - det føles som knive i brysterne og gør også stjerneondt imellem amningerne. 

Anmeld

4. maj 2010

baby2010

Tulle28 skriver:

Jeg har ikke læst hele tråden, så måske er der allerede en der har foreslået det - men har du prøvet ammenet.dk? Der sidder altså nogle hardcore kvinder med forstand på amning og som tager dig seriøst! De kan helt sikkert hjælpe dig.

Ellers vil jeg sige, at hvis du ender med at kaste håndklædet i ringen og gå over til flaske, så er det bestemt ikke et nederlag i mine øjne. Du er ikke en dårligere mor eller mindre kvinde af den årsag!

Stakkels dig - det er bare ikke sjovt at amning skal være forbundet med smerter, det burde jo være hyggetid!!

Stort knus og håber du finder en løsning.

Jeg må lige ind og kigge på det ammenet - tak for det

Anmeld

4. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
baby2010 skriver:

Det er ikke kun sårene, tror jeg... Desværre. Hvis det bare var det - med al respekt for alle dem som har fået sår på brystvorterne, så er det altså vand ved siden af svamp - det føles som knive i brysterne og gør også stjerneondt imellem amningerne. 

av av av.. har slet ikke lyst til at forestille mig den smerte

Hmm... ved ikke hvad jeg skal råde dig til Lyder jo som om du har prøvet det meste! Er der ikke noget der hedder ammenet.dk? der må være nogen der som kan svarene på ALT der handler om amning og de dertil hørende problemer!?

God bedring i hvert fald!!

Anmeld

4. maj 2010

baby2010

Mumto3 skriver:

Ok, hvis du ikke allerede har gjort det, så vil jeg gå over til bomuld. Ingen trusseindlæg til dig! Skift dine egne trusser 2 gange om dagen. Klip et gammel lagen op, og læg små stofklude ind i din bh. Skift dem ved hver amning. Skift ofte ble dit barn, og brug bretan både oralt og i skridte (tal med lægen om det!) på dit barn, så I ikke bliver ved med at smitte hinanden. Se på de andre i famlilie, er der nogen der kan have svamp der, så I bliver gensmittet derfra. Hvad med din kæreste? Mænd har nogen gange ingen symptomer, men hvis han smitter dig ved samleje, så nytter det jo ikke noget at du gør alt for at bekæmpe svampen.

(Jeg går ud fra at du ved at det er den samme svamp man har på brysterne, i barnet mund, i vagina, på penis osv.)

Dernæst så nedsæt dit sukkerforbrug mest muligt!

-alt dette SAMTIDIG med at du får piller fra lægen! -så burde du få has på den svamp!

Jeg går med brysterne bare hele dagen - kun med en bomuldst-shirt løst over - som jeg skifter hele tiden og koger ved 60 grader. Jeg har heldigvis ikke svamp i underlivet og min søn har ikke svamp bagi. Men jeg er gået i gang med at smøre ham med Brentan i munden også. Samleje er så usandsynligt som noget kan være, da jeg har så stærke smerter, at jeg aldrig nogensinde kan forestille mig det.

Du har ret i det med sukkerforbruget! Det må jeg gøre noget ved!

Anmeld

4. maj 2010

baby2010

Caroline86 skriver:

av av av.. har slet ikke lyst til at forestille mig den smerte

Hmm... ved ikke hvad jeg skal råde dig til Lyder jo som om du har prøvet det meste! Er der ikke noget der hedder ammenet.dk? der må være nogen der som kan svarene på ALT der handler om amning og de dertil hørende problemer!?

God bedring i hvert fald!!

Jeg må ind og kigge på ammenet. Lige nu er min læge ved at få nye forslag til hvad det kan være gennem nogle brystlæger. Hun er nemlig også løbet tør for ideer, for ja, vi har prøvet stortset alt

Anmeld

4. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
baby2010 skriver:

Jeg må ind og kigge på ammenet. Lige nu er min læge ved at få nye forslag til hvad det kan være gennem nogle brystlæger. Hun er nemlig også løbet tør for ideer, for ja, vi har prøvet stortset alt

jeg krydser for I finder ud af hvad det er, og får det behandlet så det ikke skal være så pinefuldt for dig!

Anmeld

4. maj 2010

N&J

baby2010 skriver:

Ja, jeg har en pumpe og det gør næsten ligeså ondt som ved amning - hvad er det du mener i forhold til dette? At det må være sårene, som giver smerterne?

Jeg må prøve det e-vitamin creme - ned i Matas med det samme!

Og så må jeg insistere på at min mælk bliver podet og jeg generelt bare kan få taget nogle flere prøver, så vi kan finde ud af hvad det er.

Jeg vil også prøve din smarte ammestilling! Det kan jo være det ikke gør så ondt i det mindste.

ja, jeg tænkte først på om det kunne være en kombination af sutteteknikken og sårene, blandet med svamp, jeg havde ondt indtil mine var helet helt op, og det gjorde fandes ondt, men jeg kunne efter et par uger efter at sårene var faldet af godt mærke at det blev bedre, det kunne vel egentlig også være brystbetændelse??, men altså så længe der er sår/åben sår på brystvorterne så gør det bare ondt, men det kan virkeligt være mange ting, men syntes så som de andre at man selvfølgelig ikke skal amme for enhver pris, men havde det selv lidt sådan at jeg bare ikke gad at de første mange ugers smerte skulle være forgæves... jeg ville bare så gerne amme, og så var der en der sagde at efter 2 mdr, ville det begynde at gå i den rigtige retning, så det var lidt et mål at jeg kunne håndtere.

Håber for dig at det går i orden så du kan få lov at nyde de stunder..  

Anmeld

4. maj 2010

baby2010

N&J skriver:

ja, jeg tænkte først på om det kunne være en kombination af sutteteknikken og sårene, blandet med svamp, jeg havde ondt indtil mine var helet helt op, og det gjorde fandes ondt, men jeg kunne efter et par uger efter at sårene var faldet af godt mærke at det blev bedre, det kunne vel egentlig også være brystbetændelse??, men altså så længe der er sår/åben sår på brystvorterne så gør det bare ondt, men det kan virkeligt være mange ting, men syntes så som de andre at man selvfølgelig ikke skal amme for enhver pris, men havde det selv lidt sådan at jeg bare ikke gad at de første mange ugers smerte skulle være forgæves... jeg ville bare så gerne amme, og så var der en der sagde at efter 2 mdr, ville det begynde at gå i den rigtige retning, så det var lidt et mål at jeg kunne håndtere.

Håber for dig at det går i orden så du kan få lov at nyde de stunder..  

Jeg har faktisk haft to gange brystbetændelse netop fordi der var åbne sår på. Nu er sårene helet så meget, at jeg ikke tror der kan trænge noget ind. Det er mere rødligt og arret - den ene brystvorte har en stor revne ned igennem sig, ikke just flatterende. Jeg håber det heler pænere med tiden.

Jeg har det præcis som dig, at jeg ikke gider disse måneders kamp er forgæves. Jeg vil føle det som et personligt nederlag at give op. En ting er at man vælger amning fra, det respekterer jeg helt, men jeg personligt kan ikke overskue at skulle stoppe. Hver gang jeg ville kigge ned på mine bryster ville jeg tænke negativt. Jeg ville bare føle at jeg havde givet op pga. sygdom. Jeg har desuden stadig håbet om et "lykkeligt" ammeforløb. Så jeg er vildt glad for du siger, at det efter 2 måneder ville gå bedre, det er så godt at høre!

Hvad skete der for dig efter de 2 måneder? Kunne du nyde det? Jeg har aldrig prøvet at nyde en amning, for jeg har aldrig været smertefri

Anmeld

4. maj 2010

N&J

Jeg har faktisk haft to gange brystbetændelse netop fordi der var åbne sår på. Nu er sårene helet så meget, at jeg ikke tror der kan trænge noget ind. Det er mere rødligt og arret - den ene brystvorte har en stor revne ned igennem sig, ikke just flatterende. Jeg håber det heler pænere med tiden.

Jeg har det præcis som dig, at jeg ikke gider disse måneders kamp er forgæves. Jeg vil føle det som et personligt nederlag at give op. En ting er at man vælger amning fra, det respekterer jeg helt, men jeg personligt kan ikke overskue at skulle stoppe. Hver gang jeg ville kigge ned på mine bryster ville jeg tænke negativt. Jeg ville bare føle at jeg havde givet op pga. sygdom. Jeg har desuden stadig håbet om et "lykkeligt" ammeforløb. Så jeg er vildt glad for du siger, at det efter 2 måneder ville gå bedre, det er så godt at høre!

Hvad skete der for dig efter de 2 måneder? Kunne du nyde det? Jeg har aldrig prøvet at nyde en amning, for jeg har aldrig været smertefri

Det begyndte at gå bedre langt om længe, jeg fik mindre smerter og fandt ud af at min datter ikke havde suttet ordentlig (jeg havde jo fulgt hvordan der var blevet sagt at hun skulle sutte derinde og hvordan hun skulle lægges til, og fandt ud af at jeg skulle nærmest hive mit bryst lige over det brune, så det blev aflangt, så kunne hun nemmere tage ved, og jeg skulle så bare vippe hendes underste læbe ned, så var den der.. ) men tror også at dit er mange flere ting end mit var, som tros alt var begrænset til de meget smertefulde sår, men jeg mærkede en forskel fra den ene dag til den anden, 1 uge efter så mærkes det faktisk okey, og så var det herefter at det blev hyggeligt. Kan sagtens følge dig i det med ikke at ville give op, altså man tænker jo bare, prøv og tænk alle de kvinder der har ammet gennem tiden, hvorfor f.... kan jeg så ikke, men det er en helt speciel oplevelse når man er i stand til at give ens barn mad i alle situationer, jeg endte med at kunne stå i en forretning og amme under et tørklæde, det blev bare lettere, men syntes stadig du skal insitere på at blive podet for både strabtokokker, og stafilikokker, for selvfølgelig kan der gøres noget, du vil jo netop gerne amme, så er det da træls at noget fysisk, som man ikke selv er herre over skal afholde en fra det.

Håber på at du skriver en opdate herinde om at det bare går super godt med amningen og om ikke alt for længe.. Jeg savner det indimellem, men da hun begyndte at bide, var det altså slut.. ;O) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.