Jeg kan snart ikke mere...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.272 visninger
32 svar
0 synes godt om
4. maj 2010

baby2010

Hej piger, 

jeg er ved at være helt smadret i kroppen af at amme. Jeg har haft problemer fra dag 1 og min søn er nu 2 måneder gammel. Jeg har smurt med salve (også ham), skyllet med danskvand og har været igennem utallige pillekure, men jeg har bare stadig sår og store smerter, som sidder helt om i ryggen.

Jeg er nu i behandling med piller mod svamp, men jeg har stadig stærke smerter ved amning og imellem amningerne.

Kan jeg fejle noget andet end svamp, som jeg har overset? Jeg har en meget sød læge, men hun er vist ikke så skarp på dette område...

Håber nogen har erfaringer de har lyst til at dele ud, da jeg snart løbet tør for overskud... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2010

Patrick07

Da jeg ammede min dreng, fik jeg en stort så på venstre bryst, jeg snakkede med min SP om det og hun sagde jeg skulle ringe til vagtlægen med det samme, for jeg havde staflikokker (staves) i brystet... Jeg havde også smerte, men mest sådan at når jeg ammede krummede jeg tær og bed tænder sammen men pu ha da.. Ved evt. ikke om det måske kunne være sådan noget.

Knus og god bedering

Anmeld

4. maj 2010

Mettemus

Først - !!!

Nå, men ammeerfaring har jeg ikke noget af, men en af mine rigtig gode veninder var ved at falde fra hinanden i de første to måneder fordi hun bare ikke kunne få amningen til at køre, den lille skreg og hun fik aldrig sovet. Til sidst gik hun over til modermælkserstatning efter en del overvejelser om "hun nu også var en god mor når hun ikke kunne amme sit barn" - og hendes livskvalitet steg med 1000% på ingen tid. Hun nævner det selv som det bedste hun gjorde for sig selv, sit barn og sin kæreste. Så var der tid og overskud til at nyde i stedet for at de alle tre tudede af udmattelse hele tiden.

Og så igen -

Anmeld

4. maj 2010

Mumto3

Jeg ville ringe til en ammerådgiver. De kender symptomer på alt, og ved alt hvad man kan fejle.  Du kan finde deres telefonnumre på Forædre og Fødsels hjemmeside www.fogf.dk

-og jeg tænker: du har chekket han ikke har for kort tungebånd og derfor sutter dig i stykker?

Anmeld

4. maj 2010

lotte32

årh hvor kan jeg godt huske hvor ondt det kan gøre, så sender lige et STORT  

jeg havde selv problemer med at begge mine børn suttede store sår, og jeg stortudede tit når de skulle ammes, lige indtil der var en venlig lægesekræter der foreslog at jeg købte nogle ammeskjold/brikker, ved ikke om du kender dem, det er sådan nogle silikone skjold man lægger over brystvorten  nu ved jeg ikke om du har prøvet dem, men de var geniale til mig i hvert fald, skånede mine brystvorter indtil de var helet op, og så droppede jeg dem igen  de reddede min amning og jeg ammede fuldt til børnene var 6 mdr.  så måske var det et forsøg værd

held og lykke med amningen

knus Lotte

Anmeld

4. maj 2010

baby2010

Patrick07 skriver:

Da jeg ammede min dreng, fik jeg en stort så på venstre bryst, jeg snakkede med min SP om det og hun sagde jeg skulle ringe til vagtlægen med det samme, for jeg havde staflikokker (staves) i brystet... Jeg havde også smerte, men mest sådan at når jeg ammede krummede jeg tær og bed tænder sammen men pu ha da.. Ved evt. ikke om det måske kunne være sådan noget.

Knus og god bedering

Jeg har også sår, men de er ikke betændte, så det kan ikke være det. Både SP og min læge har kigget på dem, og de ser "rigtig fine" ud - ja, bortset fra at de ikke rigtig vil hele 

Anmeld

4. maj 2010

baby2010

Mettemus skriver:

Først - !!!

Nå, men ammeerfaring har jeg ikke noget af, men en af mine rigtig gode veninder var ved at falde fra hinanden i de første to måneder fordi hun bare ikke kunne få amningen til at køre, den lille skreg og hun fik aldrig sovet. Til sidst gik hun over til modermælkserstatning efter en del overvejelser om "hun nu også var en god mor når hun ikke kunne amme sit barn" - og hendes livskvalitet steg med 1000% på ingen tid. Hun nævner det selv som det bedste hun gjorde for sig selv, sit barn og sin kæreste. Så var der tid og overskud til at nyde i stedet for at de alle tre tudede af udmattelse hele tiden.

Og så igen -

Ja, jeg har også bestemt overvejet det - mange gange! Jeg er bare igen og igen nået frem til, at det ikke er vejen for mig. Det er jo ikke fordi jeg ikke KAN amme, men det er fordi jeg fejler noget - som jo må kureres og så kan jeg vel en dag få et normalt ammeforløb...

Anmeld

4. maj 2010

baby2010

Mumto3 skriver:

Jeg ville ringe til en ammerådgiver. De kender symptomer på alt, og ved alt hvad man kan fejle.  Du kan finde deres telefonnumre på Forædre og Fødsels hjemmeside www.fogf.dk

-og jeg tænker: du har chekket han ikke har for kort tungebånd og derfor sutter dig i stykker?

Jeg har talt med 5 forskellige ammerådgivere, men de mener alle det er svamp - hvilket det jo ikke kan være, da jeg spiser piller. Både lægen og SP har tjekket tungebåndet, og det er ikke kort...

Anmeld

4. maj 2010

baby2010

lotte31 skriver:

årh hvor kan jeg godt huske hvor ondt det kan gøre, så sender lige et STORT  

jeg havde selv problemer med at begge mine børn suttede store sår, og jeg stortudede tit når de skulle ammes, lige indtil der var en venlig lægesekræter der foreslog at jeg købte nogle ammeskjold/brikker, ved ikke om du kender dem, det er sådan nogle silikone skjold man lægger over brystvorten  nu ved jeg ikke om du har prøvet dem, men de var geniale til mig i hvert fald, skånede mine brystvorter indtil de var helet op, og så droppede jeg dem igen  de reddede min amning og jeg ammede fuldt til børnene var 6 mdr.  så måske var det et forsøg værd

held og lykke med amningen

knus Lotte

Jeg har prøvet 2 slags suttebrikker, men de gør amningen meget ineffektiv for mig, og jeg synes det stortset gør ligeså ondt som når jeg ikke har dem på...

Anmeld

4. maj 2010

Mumto3

baby2010 skriver:

Jeg har talt med 5 forskellige ammerådgivere, men de mener alle det er svamp - hvilket det jo ikke kan være, da jeg spiser piller. Både lægen og SP har tjekket tungebåndet, og det er ikke kort...

ØV! Det var da også mange forskellige at snakke med. Men omvendt hvis 'alle' mener det er svamp, så er det jo nok rigtigt.

Det lyder godt nok til at du har meget svært ved at komme af med det.

Du har sikkert fået mere end rigeligt af alle mulige gode råd, så det skal jeg nok lade være med. Så du får en krammer her fra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.