Jeg kan snart ikke mere...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2010

N&J

Har du en pumpe?? for jeg ville prøve at pumpe mælk ud ind imellem måltiderne, for at se om det også gjorde lige så ondt, mit gjorde stadig ondt indtil sårene var helet op, jeg brugte så bare e-vitamin creme (da jeg også havde hørt det skulle være effektivt mod strækmærker ) som kan købes i matas, men jeg har altså også hørt den med staflikokker, så det ville jeg nok insitere på at blive tjekket for, og så må du simpelhen prøve og en anden måde at sidde på kan hjælpe, jeg havde mindst ondt når jeg lå ned og ammede og når jeg bøjede mig indover hende på et bord, hvor hun lå omvendt, ved ikke hvorfor det var, men jeg havde ekstra mange problemer med det ene bryst da min "vorte" var delt, hvis man kan sige det sådan, så netop det bryst var det værste, men fandt hurtigt ud af at hvis jeg lige sørgede for at malke lidt ud, så hjalp det på hendes sutteteknik og på mine smerter.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2010

baby2010

Mumto3 skriver:

ØV! Det var da også mange forskellige at snakke med. Men omvendt hvis 'alle' mener det er svamp, så er det jo nok rigtigt.

Det lyder godt nok til at du har meget svært ved at komme af med det.

Du har sikkert fået mere end rigeligt af alle mulige gode råd, så det skal jeg nok lade være med. Så du får en krammer her fra

Nej det er netop godt med gode råd! Sig endelig til hvis du har nogle, for jeg er selv løbet tør for ideer og har sådan brug for at det bliver løst det her...

Anmeld

4. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
baby2010 skriver:

Jeg har prøvet 2 slags suttebrikker, men de gør amningen meget ineffektiv for mig, og jeg synes det stortset gør ligeså ondt som når jeg ikke har dem på...

øv søde!

Først og fremmest det er sgu ikke sjovt når man ikke kan få det til at køre når man så gerne vil!

Jeg ammer med suttebrikker og er bare SÅ glad for det! Jeg har oplevet at "gå i stykker" 2 gange i alt (Laura er 11 uger nu) og det var lige i starten. Jeg bruger suttebrikker fra Pigeon, men du skal helt klart se på nogle forskellige for at finde nogen som passer til dig! Nogen har det bedst med de helt runde, andre med sommerfugle og andre igen med de måneformede.

Det er svært med suttebrikker i starten, men tro mig, I skal nok lære det, hvis I er ihærdige

Jeg håber det løser sig for dig!

Knus Caroline

Anmeld

4. maj 2010

anna-jonas

Giv brysterne et par fridage......................malk ud ( der kan lejes fine brystpumper hos falck), giv knægten af flaske eller ske. Få podet fra bryst-sårene....................for stafylikokker, svamp og streptokokker.

Tal med en veninde eller en fra mødregruppen, som har eller har haft et godt ammeforløb. Men husk...............det gode moderskab sidder IKKE i brysterne.

Håber at alt løser dig og bettemanden...........;-)

Anmeld

4. maj 2010

baby2010

N&J skriver:

Har du en pumpe?? for jeg ville prøve at pumpe mælk ud ind imellem måltiderne, for at se om det også gjorde lige så ondt, mit gjorde stadig ondt indtil sårene var helet op, jeg brugte så bare e-vitamin creme (da jeg også havde hørt det skulle være effektivt mod strækmærker ) som kan købes i matas, men jeg har altså også hørt den med staflikokker, så det ville jeg nok insitere på at blive tjekket for, og så må du simpelhen prøve og en anden måde at sidde på kan hjælpe, jeg havde mindst ondt når jeg lå ned og ammede og når jeg bøjede mig indover hende på et bord, hvor hun lå omvendt, ved ikke hvorfor det var, men jeg havde ekstra mange problemer med det ene bryst da min "vorte" var delt, hvis man kan sige det sådan, så netop det bryst var det værste, men fandt hurtigt ud af at hvis jeg lige sørgede for at malke lidt ud, så hjalp det på hendes sutteteknik og på mine smerter.. 

Ja, jeg har en pumpe og det gør næsten ligeså ondt som ved amning - hvad er det du mener i forhold til dette? At det må være sårene, som giver smerterne?

Jeg må prøve det e-vitamin creme - ned i Matas med det samme!

Og så må jeg insistere på at min mælk bliver podet og jeg generelt bare kan få taget nogle flere prøver, så vi kan finde ud af hvad det er.

Jeg vil også prøve din smarte ammestilling! Det kan jo være det ikke gør så ondt i det mindste.

Anmeld

4. maj 2010

Patrick07

Altså jeg havde heller ikke betændelse i mit sår på brystet.. Det ville bare ikke hele også var det mega rød og åbent.. og min læge så kun på det i to sek. også sagde han det var det... Men man kan evt. få en salve som "bedøver" brystvorten men så må man self. ikke amme på det bryst.. men det hjalp mig, så mit bryst kunne få lidt og og lov til at hele lidt op...

Anmeld

4. maj 2010

MyBaby

Åh Søde! Hvor er det altså bare træls for jer. Jeg har tænkt så meget på dig og håbede sådan, at det gik bedre! Jeg har jo desværre ingen erfaringer at dele ud af eller gode råd at give dig!

Jeg startede jo op med ammebrikkerne, fordi mine brystvorter er så små og korte - men mine brystvorter gik helt i stykker alligevel, så da hun havde fået suttet dem lidt længere, stoppede jeg med brikkerne og det betød en anden ammeteknik og derfor kunne jeg starte forfra med ømme brystevorter! Synes dog det går lidt bedre nu, men puha hvor gør det stadig ondt!

Så altså - jeg kan slet ikke forestille mig, hvor ondt du må have!  

Jeg håber rigtig meget, du snart finder en løsning!

Kæmpe kram

Anmeld

4. maj 2010

Tulle28

baby2010 skriver:

Hej piger, 

jeg er ved at være helt smadret i kroppen af at amme. Jeg har haft problemer fra dag 1 og min søn er nu 2 måneder gammel. Jeg har smurt med salve (også ham), skyllet med danskvand og har været igennem utallige pillekure, men jeg har bare stadig sår og store smerter, som sidder helt om i ryggen.

Jeg er nu i behandling med piller mod svamp, men jeg har stadig stærke smerter ved amning og imellem amningerne.

Kan jeg fejle noget andet end svamp, som jeg har overset? Jeg har en meget sød læge, men hun er vist ikke så skarp på dette område...

Håber nogen har erfaringer de har lyst til at dele ud, da jeg snart løbet tør for overskud... 

Jeg har ikke læst hele tråden, så måske er der allerede en der har foreslået det - men har du prøvet ammenet.dk? Der sidder altså nogle hardcore kvinder med forstand på amning og som tager dig seriøst! De kan helt sikkert hjælpe dig.

Ellers vil jeg sige, at hvis du ender med at kaste håndklædet i ringen og gå over til flaske, så er det bestemt ikke et nederlag i mine øjne. Du er ikke en dårligere mor eller mindre kvinde af den årsag!

Stakkels dig - det er bare ikke sjovt at amning skal være forbundet med smerter, det burde jo være hyggetid!!

Stort knus og håber du finder en løsning.

Anmeld

4. maj 2010

Mumto3

baby2010 skriver:

Nej det er netop godt med gode råd! Sig endelig til hvis du har nogle, for jeg er selv løbet tør for ideer og har sådan brug for at det bliver løst det her...

Ok, hvis du ikke allerede har gjort det, så vil jeg gå over til bomuld. Ingen trusseindlæg til dig! Skift dine egne trusser 2 gange om dagen. Klip et gammel lagen op, og læg små stofklude ind i din bh. Skift dem ved hver amning. Skift ofte ble dit barn, og brug bretan både oralt og i skridte (tal med lægen om det!) på dit barn, så I ikke bliver ved med at smitte hinanden. Se på de andre i famlilie, er der nogen der kan have svamp der, så I bliver gensmittet derfra. Hvad med din kæreste? Mænd har nogen gange ingen symptomer, men hvis han smitter dig ved samleje, så nytter det jo ikke noget at du gør alt for at bekæmpe svampen.

(Jeg går ud fra at du ved at det er den samme svamp man har på brysterne, i barnet mund, i vagina, på penis osv.)

Dernæst så nedsæt dit sukkerforbrug mest muligt!

-alt dette SAMTIDIG med at du får piller fra lægen! -så burde du få has på den svamp!

Anmeld

4. maj 2010

patella

Jeg brugte Panthenol creme fra apoteket til mine brystvorter der heller ikke ville hele... var ved at få spat af at bruge hormoncreme der alligevel ikke virkede, og som også skulle vaskes af hver gang han skulle spise. En veninde anbefalede Panthenolcremen (som fås på apoteket, er svanemærket og allergitestet og fås i håndkøb) og 1½ uge senere var de genstridige huller helet... sikke en lettelse..

Held og lykke med det - jeg føler med dig, for det gør forbandet ondt!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.