Er det for meget forlangt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2010

LinLin

NaFe skriver:

Ja det syntes jeg da også er helt fair...

Vi har desværre ingen sofa...så de bliver faktisk sat op til bordet lige med det samme, eller lige sidder og putter hos en voksen nogle minutter...det skal jo heller ikke være tortur..smiler...

Hos nogle af dem grænser det sig til omsorgssvigt, fx når forældrene ikke vil have de sover i vuggestuen, for så sover de ikke så længe om morgen -  men det er en anden diskussion...

Men godt at høre det ikke er HELT tortur hos Jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2010

Loa

Mor til David skriver:

Jeg kender ikke trådstarter, men nogle af de forældre vi har, kan ikke finde ud af at det er dem, der er de voksne, der skal bestemme hvornår barnet skal i seng (AT DE SKAL VÆRE KONSEKVENTE!) og er overbeviste om, at hvis barnet enten ikke sover eller max 1 time så er det meget nemmere om aftenen. Det medfører at vi indimellem har nogle meget trætte og pylrede børn om eftermiddagen, fordi de ikke får lov at sove det de har brug for! Og sjovt nok er har der ikke været noget om natten,når de kommer næste dag, hvis der står på tavlen at barnet har sovet 1 time, selvom vi har ladet det sove 1½ time, fordi vi har vurderet at det havde brug for det! -underligt...

Der er altså i øvrigt også stor forskel for barnet på at være blandt min. 12 andre børn + voksne og så være hjemme i weekend med mor, far og evt søskende! I hverdagene falder min dreng på 3½ nogle gange i søvn på sofaen kl 17.30 - det gør han ALDRIG i weekenden!

Som sagt er jeg hverken mor endnu, eller pædagog, så jeg kan hverken sige om det er rigtig eller forkert at gøre det ene eller andet.....

Taler kun ud fra den erfaring jeg havde i vuggestuen.... Om det søvnrytmen kan ændres/påvirkes på andre måder, kan jeg slet ikke udtale mig om....

Men uanset hvad det omhandlede så finder jeg det lidt mærkeligt at man ikke kan bede en pædagog om at gøre noget og så forvente det bliver gjort.....

Anmeld

4. maj 2010

Barbamama

112233 skriver:

Nej kan jeg ikke... det er ikke en vuggestue som sådan. Det er en småbørnsgruppe i en børnehave og de må ikke få morgenmad efter kl. 7.30 og hun bliver afleveret kl. 7.30 - 7.45. Jeg har jo også den store at tænke på om morgenen.. Han skal være i skole kl. 7.55...

Nå ja så er det heller ikke nemt.....

Anmeld

4. maj 2010

businesstigger

I Alexanders institution er det helt almindeligt at man kan bede om at barnet max må sove så og så længe til middag. Det bliver så skrevet fast på deres møde seddel sådan så selv vikarer og afløsere kan se at Alexander fx max skal sove 2,5 t.

Det skulle jo gerne være et samarbejde om hvad der er bedst for barnet. At de i jeres institution står så hårdnakket på ikke at gøre noget virker ikke særlig tiltalende synes jeg. Og heller ikke særlig fagligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.