Er det for meget forlangt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.367 visninger
43 svar
0 synes godt om
3. maj 2010

Hansen97

Ja at jeg vil have dem til at vække min pige fra middagssøvnen når hun har sovet 1½time til middag??

Hun er fra november 2007. Hun falder først i søvn kl. 21 - 21.30 om aftenen og er jo forståeligt nok træt om morgenen af den grund.

Det har stået på i næsten 3 uger nu og jeg tager hende ikke op af sengen eller ud af værelset.. hun bliver lagt i seng kl. 19.15 - 19.30 og ligger så og snakker/synger osv indtil jeg hører hende/er inde ved hende sidste gang kl. 21 - 21.30.

Deres holdning er at sådan er det bare at have børn... men når det nu fungerer i weekenden med 1½ time uden at hun er pyldret eller noget og fint falder i søvn om aftenen.. er det så mig den er gal med??

Ja søger nogle svar for jeg syntes det er ved at være frustrerende og træls for hende at hun ligger derinde så længe... og vi har en dreng i forvejen på 7 år som sover kl. 19.30 - 20.00.

Den frustrerede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2010

Kvindemin

Altså jeg syntes da det ville være ærgeligt at skulle tage hende op, men kan samtidig godt se dit dilemma, ved at det kører sådan i weekenderne.
Du siger 3 uger, kan det ikke bare være en periode?
Eller kan du ikke forsøge med noget andet, inden du tager noget af hendes lur fra hende.

Knus

Anmeld

3. maj 2010

Hansen97

Chritinap skriver:

Altså jeg syntes da det ville være ærgeligt at skulle tage hende op, men kan samtidig godt se dit dilemma, ved at det kører sådan i weekenderne.
Du siger 3 uger, kan det ikke bare være en periode?
Eller kan du ikke forsøge med noget andet, inden du tager noget af hendes lur fra hende.

Knus

Ved bare ikke hvad jeg skal forsøge med??

Vi er nødt til at stå op kl. 6.30 om morgenen og nogen gange kan det tage mig 20 min at vække hende.. det er da synd syntes jeg... og det er fordi hun falder i søvn for sent...

Tror ikke bare det er en periode desværre...

Er i vildrede...

Anmeld

3. maj 2010

Loa

Nu har jeg ikke selv personlig erfaring, da jeg ikke har barn endnu, men da jeg arbejdede i en vuggestue, var der da flere af forældrene der gerne ville have deres børn blev vækket, da de ellers kunne sove 2-3 timer til middag, og det så påvirkede dem når de skulle sove om aftenen.

Jeg ved ikke selv om jeg er "for eller imod" at vække børn, men et eller andet sted tænker jeg når de har fået 1 1/2 time, så er det vel bedre for barnet at blive vækket, og så få en ordenlig aften rytme.......

Men bortset fra det, er det vel ikke pædagogernes valg om dit barn skal vækkes?

Anmeld

3. maj 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Luka er fra oktober 2007. Han kommer i seng kl. 19.30 og han kan også ligge og snakke/synge. Samtidig står han også ud af sin seng. Han græder ikke. Nogen dage sover han hurtigt og andre dage kan kl godt blive 21. Jeg tror, at det er en periode som de skal igennem.

I vores institution er de gået væk fra at vække børn, da Sundhedsstyrelsen fraråder dette. Vi har fået en piece med hjem fra vuggestuen. Jeg kan dog pt ikke lige finde den inde på deres hjemmeside.

Kh.

Katja

Anmeld

3. maj 2010

Mikkelmusen

Det kan nemt være en periode. Jeg tror ikke det vil være bedst at vække hende. Jeg tror helt automatisk det bliver bedre, om ikke andet så når barnet skal i børnehave.

Anmeld

3. maj 2010

Hansen97

Loa skriver:

Nu har jeg ikke selv personlig erfaring, da jeg ikke har barn endnu, men da jeg arbejdede i en vuggestue, var der da flere af forældrene der gerne ville have deres børn blev vækket, da de ellers kunne sove 2-3 timer til middag, og det så påvirkede dem når de skulle sove om aftenen.

Jeg ved ikke selv om jeg er "for eller imod" at vække børn, men et eller andet sted tænker jeg når de har fået 1 1/2 time, så er det vel bedre for barnet at blive vækket, og så få en ordenlig aften rytme.......

Men bortset fra det, er det vel ikke pædagogernes valg om dit barn skal vækkes?

Nej også det jeg tænker.. men hvis de ikke vil så gør de det jo ikke... altså.. jeg står jo ikke på nakken af dem og kan se hvad de gør og ikke gør...

Det svar jeg får er at de vil PRØVE og hvis ikke hun vågner ja så lader de hende sove...

Anmeld

3. maj 2010

Loa

112233 skriver:

Nej også det jeg tænker.. men hvis de ikke vil så gør de det jo ikke... altså.. jeg står jo ikke på nakken af dem og kan se hvad de gør og ikke gør...

Det svar jeg får er at de vil PRØVE og hvis ikke hun vågner ja så lader de hende sove...

Ej lyder altså lidt mærkeligt... Det er jo dit barn........

Som sagt er jeg hverken ekspert eller noget, og kender ikke til om det er skidt eller ej for børnene at blive vækket, men hvis man beder dem om det, så kan jeg simpelthen ikke se/forstå at de kan tillade sig ikke at gøre det...... Det er jo heller ikke gavnligt for din datter, hvis hun slet ikke kan komme i seng og få en ordenlig rytme derhjemme.....

Anmeld

3. maj 2010

Hansen97

Mikkelmusen skriver:

Det kan nemt være en periode. Jeg tror ikke det vil være bedst at vække hende. Jeg tror helt automatisk det bliver bedre, om ikke andet så når barnet skal i børnehave.

Ved godt at det kan være en periode men når det fungere i weekenden med kun 1½ time ja så tillægger jeg det ikke at det er en periode...

Og hun er i børnehaven i en småbørnsgruppe og den bliver hun ved med at være i til hun er 3 ½ ca.... for at lave en glidende overgang.. det er en lille børnehave med 2 stuer og den ene stue er småbørn...

Så at det er en periode mener jeg ikke... baseret på weekenderne...

Og det er mit 2. barn så har prøvet det før

Anmeld

3. maj 2010

Hansen97

Loa skriver:

Ej lyder altså lidt mærkeligt... Det er jo dit barn........

Som sagt er jeg hverken ekspert eller noget, og kender ikke til om det er skidt eller ej for børnene at blive vækket, men hvis man beder dem om det, så kan jeg simpelthen ikke se/forstå at de kan tillade sig ikke at gøre det...... Det er jo heller ikke gavnligt for din datter, hvis hun slet ikke kan komme i seng og få en ordenlig rytme derhjemme.....

Nej var også derfor jeg lidt bankede i bordet her til morgen men det eneste svar jeg fik var: "Vi skal nok PRØVE at vække hende men hvis vi ikke kan så gør vi ikke mere ved det" og "Sådan er det jo at have børn".

Jeg overvejer at gå videre med det for føler jeg bare bliver tromlet ned ...

Jeg vil mene det er bedre med en lang sammenhængende søvn om natten i forhold til at tage den om dagen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.