Jeg syntes også det er synd for barnet at blive vækket, og ville også stille mig en smule på bagbenene hvis en mor ønskede det i vg, da jeg simpelthen ikke kan se hvad det skulle gøre godt for, måske handler det mere om jeres adfærd, altså at I i weekenderne er mere afslappet og har tid end i hverdagen. Da børns søvnmønster skifter konstant ville jeg selv forsøge at afhjælpe problemet inden jeg ville afbryde søvnen om dagen (denne lur er jo mindre end om natten) min datter gjorde det i perioder, og jeg kunne mærke at jeg stressede enorm meget over det og det hjalp selvfølgelig ikke, men nu er der ingen problemer.. Hvis min datter virkelig falder sent i søvn, jamen så får hun en formiddagslur ved dp og en sen middagslur, og så falder hun nemmere i søvn næste aften, måske jeres barn bare har brug for en ekstra lur, når det bliver en sen aften.
Misforstå mig ikke, jeg mener I som forældre har ret til at kræve jeres barn op når I vil, men når utallige undersøgelser viser at vi som voksne har bedst af en ikke afbrudt søvn, så gør det sig vel også gældende for børn, og der tror jeg det er langt mere sandsynlig at I kan opnå det resultat derhjemme end de kan i en vuggestue, hvor arbejdsvilkårerne allerede er presset, og man måske føler det er virkelig synd for barnet at skulle få en dårlig oplevelse af at være i vuggestue fordi det bliver vækket midt i søvnen.
Anmeld