Er det for meget forlangt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Luka sover længere til middag i weekenderne herhjemme, men det er det samme show om aften. Så jeg tror helt bestemt, at det er en periode. Hun ligger jo ikke og skriger, så længe, at hun "bare" snakker/synger så gør det vel ikke så meget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2010

Hansen97

MoarHvidovre skriver:

Luka sover længere til middag i weekenderne herhjemme, men det er det samme show om aften. Så jeg tror helt bestemt, at det er en periode. Hun ligger jo ikke og skriger, så længe, at hun "bare" snakker/synger så gør det vel ikke så meget?

Altså her i weekenderne får hun ikke mere end 1½ time til middag og så kan jeg sagtens få hende til at falde i søvn.. nej selvfølgelig gør det ikke noget hvis hun synger og snakker.. men 2 timer syntes jeg lige er i overkanten og hun er lysvågen.. men jeg vil ikke lade hende være længere oppe af den grund.. holder fast i at rytmen er vigtig...

Anmeld

3. maj 2010

eliasogmor

112233 skriver:

Ja at jeg vil have dem til at vække min pige fra middagssøvnen når hun har sovet 1½time til middag??

Hun er fra november 2007. Hun falder først i søvn kl. 21 - 21.30 om aftenen og er jo forståeligt nok træt om morgenen af den grund.

Det har stået på i næsten 3 uger nu og jeg tager hende ikke op af sengen eller ud af værelset.. hun bliver lagt i seng kl. 19.15 - 19.30 og ligger så og snakker/synger osv indtil jeg hører hende/er inde ved hende sidste gang kl. 21 - 21.30.

Deres holdning er at sådan er det bare at have børn... men når det nu fungerer i weekenden med 1½ time uden at hun er pyldret eller noget og fint falder i søvn om aftenen.. er det så mig den er gal med??

Ja søger nogle svar for jeg syntes det er ved at være frustrerende og træls for hende at hun ligger derinde så længe... og vi har en dreng i forvejen på 7 år som sover kl. 19.30 - 20.00.

Den frustrerede

altså..jeg vækker næsten aldrig min søn når han sover middagslur...og arbejder selv i en Børnehave. og vi vækker ikke de børn der har brug for luren... min personlige mening er, at det er synd..prøv at forestille dig alle de indtryk man får i løbet af en formiddag...og prøv du at forstil dig pædagogen der skal tage dit barn op?? ved ikke hvordan hun reageren når hun bliver vækket..men vil aldrig bede min dagpleje mor om at vække mit barn...det ville være synd for HENDE....jeg tænker også lidt, når man selv bliver vækket ,når man er træt..det er da ikke rart... og med hensyn til at hun så ikke vil sove om aftenen, så vil jeg også tro det andler om tilvæning og måske hun er overtræt?? men er hverken expert eller prof.. men "bare" en mor og en pæd stud....

Anmeld

3. maj 2010

Loa

112233 skriver:

Nej var også derfor jeg lidt bankede i bordet her til morgen men det eneste svar jeg fik var: "Vi skal nok PRØVE at vække hende men hvis vi ikke kan så gør vi ikke mere ved det" og "Sådan er det jo at have børn".

Jeg overvejer at gå videre med det for føler jeg bare bliver tromlet ned ...

Jeg vil mene det er bedre med en lang sammenhængende søvn om natten i forhold til at tage den om dagen...

Syntes i hvert fald det er en meget mærkelig melding at få fra nogle proffessionelle der skal passe dit barn....

Dem vi havde i vuggestuen som blev vækket, de skulle da bare lige siddet et øjeblik og vågne op, så er det jo det samme om de bliver vækket af en pædagog, eller af andre børn der larmer på legepladsen..... (Vores børn sov uden for) Det er jo ikke fordi barnet bliver flået op af barnevognen og tvunget til leg, altså, de får jo lov at vågne stille og roligt, og så lege/spise eftermiddagsfrugt når det passer dem......

Tror klart også jeg ville have det på samme måde som dig, at det trods alt er vigtigere med den lange nattesøvn derhjemme...... (Lyder lidt som om de bare ikke gider "sorteper" tjansen at vække dit barn)

Anmeld

3. maj 2010

N&J

Jeg syntes også det er synd for barnet at blive vækket, og ville også stille mig en smule på bagbenene hvis en mor ønskede det i vg, da jeg simpelthen ikke kan se hvad det skulle gøre godt for, måske handler det mere om jeres adfærd, altså at I i weekenderne er mere afslappet og har tid end i hverdagen. Da børns søvnmønster skifter konstant ville jeg selv forsøge at afhjælpe problemet inden jeg ville afbryde søvnen om dagen (denne lur er jo mindre end om natten) min datter gjorde det i perioder, og jeg kunne mærke at jeg stressede enorm meget over det og det hjalp selvfølgelig ikke, men nu er der ingen problemer.. Hvis min datter virkelig falder sent i søvn, jamen så får hun en formiddagslur ved dp og en sen middagslur, og så falder hun nemmere i søvn næste aften, måske jeres barn bare har brug for en ekstra lur, når det bliver en sen aften.

Misforstå mig ikke, jeg mener I som forældre har ret til at kræve jeres barn op når I vil, men når utallige undersøgelser viser at vi som voksne har bedst af en ikke afbrudt søvn, så gør det sig vel også gældende for børn, og der tror jeg det er langt mere sandsynlig at I kan opnå det resultat derhjemme end de kan i en vuggestue, hvor arbejdsvilkårerne allerede er presset, og man måske føler det er virkelig synd for barnet at skulle få en dårlig oplevelse af at være i vuggestue fordi det bliver vækket midt i søvnen.  

Anmeld

3. maj 2010

Barbamama

Jeg har hørt at det faktisk giver børn en dårligere søvn om natten hvis de ikke får lov til at sove det de har brug for når de sover om dagen. Man skal ikke vække børn. Jeg tænker også bare lidt hvis det var os selv der skulle vækkes når vi sov. Det ville være ubehageligt. Og altså hvis hun nu kan sove når hun har behov for det sker der vel ikke noget ved at hun falder sent i søvn? Så kan hun jo bare få den/de lure hun har brug for i løbet af dagen. Jeg tror det vil gøre en forskel...

Anmeld

3. maj 2010

Hansen97

N&J skriver:

Jeg syntes også det er synd for barnet at blive vækket, og ville også stille mig en smule på bagbenene hvis en mor ønskede det i vg, da jeg simpelthen ikke kan se hvad det skulle gøre godt for, måske handler det mere om jeres adfærd, altså at I i weekenderne er mere afslappet og har tid end i hverdagen. Da børns søvnmønster skifter konstant ville jeg selv forsøge at afhjælpe problemet inden jeg ville afbryde søvnen om dagen (denne lur er jo mindre end om natten) min datter gjorde det i perioder, og jeg kunne mærke at jeg stressede enorm meget over det og det hjalp selvfølgelig ikke, men nu er der ingen problemer.. Hvis min datter virkelig falder sent i søvn, jamen så får hun en formiddagslur ved dp og en sen middagslur, og så falder hun nemmere i søvn næste aften, måske jeres barn bare har brug for en ekstra lur, når det bliver en sen aften.

Misforstå mig ikke, jeg mener I som forældre har ret til at kræve jeres barn op når I vil, men når utallige undersøgelser viser at vi som voksne har bedst af en ikke afbrudt søvn, så gør det sig vel også gældende for børn, og der tror jeg det er langt mere sandsynlig at I kan opnå det resultat derhjemme end de kan i en vuggestue, hvor arbejdsvilkårerne allerede er presset, og man måske føler det er virkelig synd for barnet at skulle få en dårlig oplevelse af at være i vuggestue fordi det bliver vækket midt i søvnen.  

Kan jeg godt se.. men hvad så om morgen hvor jeg næsten ikke kan vække hende?? Jeg kan ikke bare lade hende sove for skal jo på arbejde og sådan...

Det er lidt der jeg er i vildrede...

Min dreng havde ikke det vilde søvnbehov i den alder heller...'Jeg føler bare lidt det er en ond cirkel vi er kommet i ... og jeg stresser ikke om aftenen ved det...

Anmeld

3. maj 2010

Barbamama

112233 skriver:

Kan jeg godt se.. men hvad så om morgen hvor jeg næsten ikke kan vække hende?? Jeg kan ikke bare lade hende sove for skal jo på arbejde og sådan...

Det er lidt der jeg er i vildrede...

Min dreng havde ikke det vilde søvnbehov i den alder heller...'Jeg føler bare lidt det er en ond cirkel vi er kommet i ... og jeg stresser ikke om aftenen ved det...

Kan du evt pakke hende forsigtigt ind og lægge hende i barnevognen og så køre hende over til vuggstuen??? Måske vågner hun på vej derover??? Så kunne hun måske spise morgenmad der?

Anmeld

3. maj 2010

Karo

112233 skriver:

Ja at jeg vil have dem til at vække min pige fra middagssøvnen når hun har sovet 1½time til middag??

Hun er fra november 2007. Hun falder først i søvn kl. 21 - 21.30 om aftenen og er jo forståeligt nok træt om morgenen af den grund.

Det har stået på i næsten 3 uger nu og jeg tager hende ikke op af sengen eller ud af værelset.. hun bliver lagt i seng kl. 19.15 - 19.30 og ligger så og snakker/synger osv indtil jeg hører hende/er inde ved hende sidste gang kl. 21 - 21.30.

Deres holdning er at sådan er det bare at have børn... men når det nu fungerer i weekenden med 1½ time uden at hun er pyldret eller noget og fint falder i søvn om aftenen.. er det så mig den er gal med??

Ja søger nogle svar for jeg syntes det er ved at være frustrerende og træls for hende at hun ligger derinde så længe... og vi har en dreng i forvejen på 7 år som sover kl. 19.30 - 20.00.

Den frustrerede

Nej det er ikke for meget forlangt. Min søn som er 20 mdr begyndte pludselig at sove 3 - 3 1/2 time til middag i vuggestuen. Vi bad dem derfor om at vække ham efter 2 1/2 time da han simpelthen ikke kunne ville sove til normal tid om aftenen længere. Der var heller ingen problemer med det i vuggestuen overhovedet. De kunne sagtens forstå os og vi fik hurtig Marcus til at sove til normal tid igen.

Anmeld

3. maj 2010

Hansen97

michella80 skriver:

Kan du evt pakke hende forsigtigt ind og lægge hende i barnevognen og så køre hende over til vuggstuen??? Måske vågner hun på vej derover??? Så kunne hun måske spise morgenmad der?

Nej kan jeg ikke... det er ikke en vuggestue som sådan. Det er en småbørnsgruppe i en børnehave og de må ikke få morgenmad efter kl. 7.30 og hun bliver afleveret kl. 7.30 - 7.45. Jeg har jo også den store at tænke på om morgenen.. Han skal være i skole kl. 7.55...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.