Er det for meget forlangt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2010

quity

Undskyld mig, men jeg er nok lidt egen i min holdning. Så her kommer den.

Det er dit barn ergo det er dig der bestemmer. Vil du have at dit barn bliver vækket efter 1½ time så burde de gøre det. Lænegere er den ik.

For mig lyder det til at din datter er kommet ind i en ond cirkel hvad soverytmen. Selvfølgelig er hun meget træt om morgen og selvfølgelig vil det smitte af til middagsluren og igen om aftenen. Jeg kan udemærket forstå at du gerne vil prøve og se om hun kan få en anden rytme. Jeg synes heller ikke at det at vække hende efter 1½ times søvn er helt urimelig. Det var noget andet hvis det var efter feks.½ time.

Så mit råd: Hold fast i dit ønske og forlang at de i en periode vækker hende som du ønsker. Om ikke andet, så hvis du ved de bliver puttet kl 12, så ring kl 13.30 og tjek om hun er blevet vækket. 

Dette er sikkert kun i en periode og efter kort tid, kan det jo let være hun kan få lov til at sove længere igen.

Held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2010

Hansen97

quity skriver:

Undskyld mig, men jeg er nok lidt egen i min holdning. Så her kommer den.

Det er dit barn ergo det er dig der bestemmer. Vil du have at dit barn bliver vækket efter 1½ time så burde de gøre det. Lænegere er den ik.

For mig lyder det til at din datter er kommet ind i en ond cirkel hvad soverytmen. Selvfølgelig er hun meget træt om morgen og selvfølgelig vil det smitte af til middagsluren og igen om aftenen. Jeg kan udemærket forstå at du gerne vil prøve og se om hun kan få en anden rytme. Jeg synes heller ikke at det at vække hende efter 1½ times søvn er helt urimelig. Det var noget andet hvis det var efter feks.½ time.

Så mit råd: Hold fast i dit ønske og forlang at de i en periode vækker hende som du ønsker. Om ikke andet, så hvis du ved de bliver puttet kl 12, så ring kl 13.30 og tjek om hun er blevet vækket. 

Dette er sikkert kun i en periode og efter kort tid, kan det jo let være hun kan få lov til at sove længere igen.

Held og lykke

Tak for svaret og de andre svar...

Jeg må høre dem ad når jeg henter hende i dag hvordan det er gået derhenne.. og så må jeg tage den derfra..

Men det er da lidt frygteligt at man kan risikere at træde nogen over tæerne ved at "kræve" det man selv syntes er det rigtige for ens barn... man kommer jo hurtigt til at tænke om de så bruger min modstand i mod hende selvom det gør de jo ikke...

Anmeld

3. maj 2010

N&J

112233 skriver:

Kan jeg godt se.. men hvad så om morgen hvor jeg næsten ikke kan vække hende?? Jeg kan ikke bare lade hende sove for skal jo på arbejde og sådan...

Det er lidt der jeg er i vildrede...

Min dreng havde ikke det vilde søvnbehov i den alder heller...'Jeg føler bare lidt det er en ond cirkel vi er kommet i ... og jeg stresser ikke om aftenen ved det...

Jeg har ingen mirakelkure, tror bare at man skal forsøge sig med forskellige ting derhjemme (et bad inden godnattid, eller en ekstra godnathistorie eller ligende) og hvis det ene ikke virker, jamen så prøve sig med noget andet..  men held og lykke

Anmeld

3. maj 2010

N&J

Hov glemte at skrive at det måske vlle hjælpe hvis I kunne gøre værelset mere mørkt når hun skal sove, mine mørklægningsgardiner virker nemlig ikke optimal når det er sovetid, så jeg bruger et mørkt lagen oveni, tror der er mange børn der har svært ved at falde i søvn om aftenen nu hvor det er blevet så lyst.. 

Anmeld

3. maj 2010

Hansen97

N&J skriver:

Hov glemte at skrive at det måske vlle hjælpe hvis I kunne gøre værelset mere mørkt når hun skal sove, mine mørklægningsgardiner virker nemlig ikke optimal når det er sovetid, så jeg bruger et mørkt lagen oveni, tror der er mange børn der har svært ved at falde i søvn om aftenen nu hvor det er blevet så lyst.. 

Hmm... det kunne måske være en god ide... at få hængt et dynebetræk eller noget op der kan tage lyset... må jeg få gjort... jeg er villig til at prøve alt...

Anmeld

3. maj 2010

LinLin

Loa skriver:

Syntes i hvert fald det er en meget mærkelig melding at få fra nogle proffessionelle der skal passe dit barn....

Dem vi havde i vuggestuen som blev vækket, de skulle da bare lige siddet et øjeblik og vågne op, så er det jo det samme om de bliver vækket af en pædagog, eller af andre børn der larmer på legepladsen..... (Vores børn sov uden for) Det er jo ikke fordi barnet bliver flået op af barnevognen og tvunget til leg, altså, de får jo lov at vågne stille og roligt, og så lege/spise eftermiddagsfrugt når det passer dem......

Tror klart også jeg ville have det på samme måde som dig, at det trods alt er vigtigere med den lange nattesøvn derhjemme...... (Lyder lidt som om de bare ikke gider "sorteper" tjansen at vække dit barn)

Jeg synes IKKE det er en mærkelig udmelding! Vi har børn i vuggestue der ikke er til at vække! Så vi tager dem op og sætter dem på sofaen - hvis de falder i søvn igen lader vi dem gøre det - og tolker det sådan at de ikke har sovet nok!!! (vi har en del børn der "Ikke vil i seng om aftenen" - LÆS: forældrene lader dem bestemme om de vil! - og det er altså børn under 3 år, vi snakker om!)

Jeg tror ikke på at man kan spare søvn op!

Læs i øvrigt (om hvad mangel på søvn kan gøre):

http://www.metroxpress.dk/dk/article/2009/11/25/23/1807-83/index.xml

Anmeld

3. maj 2010

Loa

Mor til David skriver:

Jeg synes IKKE det er en mærkelig udmelding! Vi har børn i vuggestue der ikke er til at vække! Så vi tager dem op og sætter dem på sofaen - hvis de falder i søvn igen lader vi dem gøre det - og tolker det sådan at de ikke har sovet nok!!! (vi har en del børn der "Ikke vil i seng om aftenen" - LÆS: forældrene lader dem bestemme om de vil! - og det er altså børn under 3 år, vi snakker om!)

Derfor kan jeg da stadig ikke se hvordan det giver en pædagog ret til at bestemme over en andens barn......

Der var da også nogle ansatte i den vuggestue jeg var i, som syntes det var synd at vække børnene, men gjorde det da alligevel, hvis forældrene bad dem om det......

Forældrene gør det jo nok ikke for at være lede ved børnene, det er jo formodentlig fordi de mener det er det bedste for dem.....

Anmeld

3. maj 2010

Malthesmoar

112233 skriver:

Ja at jeg vil have dem til at vække min pige fra middagssøvnen når hun har sovet 1½time til middag??

Hun er fra november 2007. Hun falder først i søvn kl. 21 - 21.30 om aftenen og er jo forståeligt nok træt om morgenen af den grund.

Det har stået på i næsten 3 uger nu og jeg tager hende ikke op af sengen eller ud af værelset.. hun bliver lagt i seng kl. 19.15 - 19.30 og ligger så og snakker/synger osv indtil jeg hører hende/er inde ved hende sidste gang kl. 21 - 21.30.

Deres holdning er at sådan er det bare at have børn... men når det nu fungerer i weekenden med 1½ time uden at hun er pyldret eller noget og fint falder i søvn om aftenen.. er det så mig den er gal med??

Ja søger nogle svar for jeg syntes det er ved at være frustrerende og træls for hende at hun ligger derinde så længe... og vi har en dreng i forvejen på 7 år som sover kl. 19.30 - 20.00.

Den frustrerede

Vækker også min Malthe, han er 3½ og ku sove 3timer men får "kun" lov at sove fra kl 14-15 bliver lagt kl 20 og sover til kl 07

Mvh

Anmeld

3. maj 2010

Hansen97

Mor til David skriver:

Men hvorfor skal manglen på søvn absolut defineres omkring middagssøvnen.. altså jeg skal jo også vække hende om morgenen.. hvorfor er det bedre end om eftermiddagen??? Forstår jeg ikke helt...

Og det er ikke fordi hun ikke VIL hun kan ikke.... jeg tager hende ikke op men syntes da ikke det er rart at høre hende ligge vågen derinde i 2 timer mindst...

Anmeld

3. maj 2010

LinLin

Loa skriver:

Derfor kan jeg da stadig ikke se hvordan det giver en pædagog ret til at bestemme over en andens barn......

Der var da også nogle ansatte i den vuggestue jeg var i, som syntes det var synd at vække børnene, men gjorde det da alligevel, hvis forældrene bad dem om det......

Forældrene gør det jo nok ikke for at være lede ved børnene, det er jo formodentlig fordi de mener det er det bedste for dem.....

Jeg kender ikke trådstarter, men nogle af de forældre vi har, kan ikke finde ud af at det er dem, der er de voksne, der skal bestemme hvornår barnet skal i seng (AT DE SKAL VÆRE KONSEKVENTE!) og er overbeviste om, at hvis barnet enten ikke sover eller max 1 time så er det meget nemmere om aftenen. Det medfører at vi indimellem har nogle meget trætte og pylrede børn om eftermiddagen, fordi de ikke får lov at sove det de har brug for! Og sjovt nok er har der ikke været noget om natten,når de kommer næste dag, hvis der står på tavlen at barnet har sovet 1 time, selvom vi har ladet det sove 1½ time, fordi vi har vurderet at det havde brug for det! -underligt...

Der er altså i øvrigt også stor forskel for barnet på at være blandt min. 12 andre børn + voksne og så være hjemme i weekend med mor, far og evt søskende! I hverdagene falder min dreng på 3½ nogle gange i søvn på sofaen kl 17.30 - det gør han ALDRIG i weekenden!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.