Er det for meget forlangt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2010

Hansen97

Mor til David skriver:

Jeg kender ikke trådstarter, men nogle af de forældre vi har, kan ikke finde ud af at det er dem, der er de voksne, der skal bestemme hvornår barnet skal i seng (AT DE SKAL VÆRE KONSEKVENTE!) og er overbeviste om, at hvis barnet enten ikke sover eller max 1 time så er det meget nemmere om aftenen. Det medfører at vi indimellem har nogle meget trætte og pylrede børn om eftermiddagen, fordi de ikke får lov at sove det de har brug for! Og sjovt nok er har der ikke været noget om natten,når de kommer næste dag, hvis der står på tavlen at barnet har sovet 1 time, selvom vi har ladet det sove 1½ time, fordi vi har vurderet at det havde brug for det! -underligt...

Der er altså i øvrigt også stor forskel for barnet på at være blandt min. 12 andre børn + voksne og så være hjemme i weekend med mor, far og evt søskende! I hverdagene falder min dreng på 3½ nogle gange i søvn på sofaen kl 17.30 - det gør han ALDRIG i weekenden!

Jeg ER konsekvent ... som skrevet før så tager jeg hende IKKE op.. men det er da frustrerende at hun ligger derinde i 2 timer vågen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2010

LinLin

112233 skriver:

Men hvorfor skal manglen på søvn absolut defineres omkring middagssøvnen.. altså jeg skal jo også vække hende om morgenen.. hvorfor er det bedre end om eftermiddagen??? Forstår jeg ikke helt...

Og det er ikke fordi hun ikke VIL hun kan ikke.... jeg tager hende ikke op men syntes da ikke det er rart at høre hende ligge vågen derinde i 2 timer mindst...

Ved ikke hvornår hun kommer ud at sove i vuggestuen, men du kunne jo snakke med dem om at lægge hende ud noget tidligere - så kunne hun sove noget længere, men det ville være længere tid siden hun havde sovet, når hun så skal i seng om aftenen...

Anmeld

3. maj 2010

LinLin

112233 skriver:

Jeg ER konsekvent ... som skrevet før så tager jeg hende IKKE op.. men det er da frustrerende at hun ligger derinde i 2 timer vågen...

Jeg skrev heller ikke om dig! Jeg skrev om nogle af de forældre der er i den vuggestue jeg arbejder i!!!

Anmeld

3. maj 2010

Hansen97

Mor til David skriver:

Ved ikke hvornår hun kommer ud at sove i vuggestuen, men du kunne jo snakke med dem om at lægge hende ud noget tidligere - så kunne hun sove noget længere, men det ville være længere tid siden hun havde sovet, når hun så skal i seng om aftenen...

Hun bliver lagt ud kl. 11.40.. de gør det ikke før da de skal spise først...

Anmeld

3. maj 2010

NaFe

Jeg arb os i en vuggestue... Der vækker vi altså børnene vis det er det vi får besked på... Der os mange af børnehavebørnene der kun må sove en time..tror vi har 6 der bliver vækket efter en time...

Syntes bare du skal stå fast ved det....

Anmeld

3. maj 2010

LinLin

Jeg arb os i en vuggestue... Der vækker vi altså børnene vis det er det vi får besked på... Der os mange af børnehavebørnene der kun må sove en time..tror vi har 6 der bliver vækket efter en time...

Syntes bare du skal stå fast ved det....

Vi vækker dem også og tager dem op! Men hvis de falder i søvn igen på sofaen (eller gulvet!) lader vi dem altså ligge!

Synes heller ikke 1½ time lyder unfair for en pige på 2½ - men hun kan jo (nogle dage) have brug for mere, når hun skal tidligt op.

Anmeld

3. maj 2010

NaFe

Mor til David skriver:

Vi vækker dem også og tager dem op! Men hvis de falder i søvn igen på sofaen (eller gulvet!) lader vi dem altså ligge!

Ja det syntes jeg da også er helt fair...

Vi har desværre ingen sofa...så de bliver faktisk sat op til bordet lige med det samme, eller lige sidder og putter hos en voksen nogle minutter...det skal jo heller ikke være tortur..smiler...

Anmeld

3. maj 2010

Pikku Myy

Hvis din datter sover længere en 1 1/2 time lige pt, må det være fordi hun har brug for det. Og du har nok ret i at det skyldes at hun sover for sent om aftenen, men jeg tror ikke den bedste løsning er at vække hende.

Jeg ikke lige fået læst hele tråden igennem, men vi har været igennem noget lignende med vores søn, som dog er knap et år yngre.

Vi fandt ud af at det for ham ikke handlede så meget om lurens længde, men mere om at han skulle have været vågen en hvis længde inden han var klar til at sove igen. Hvis han kom op fra lur senere end 15, var han træt ved sengetid, men simpelthen ikke søvning...

Måske kan det hele løser sig ved at din datter bliver puttet til lur lidt før, sover den mængde hun selv styrer, kommer tidligere op, og så, forhåbentlig, er klar til at sove når det passer til hvornår hun skal op om morgenen.

Giver det mening?

Anmeld

3. maj 2010

TbCp

Vi har været igennem det samme, altså at hun bare ikke faldt i søvn før ent om aftenen.
Vi startede med at de skulle prøve at droppe hendes middagslur, det gik ikke, for hun var for træt.... herhjemme i weekenden kan hun godt undvære middagsluren, men der sker nok knap så meget som i dagplejen.
Så aftalte vi at de skulle vække hende efter max 1 1/2 time og det gjorde de så en periode.... hendes nattesøvn blev bare værre og værre (vi har dog altid haft problemer med hendes nattesøvn) og vi var ved at gå helt ned med flaget.
Så var der en der kom med det kloge spørgsmål, om hun måske var alt for træt, altså overtræt og det måske blev værre og værre for hver dag.... så det var det der ødelagde det hele...

Det tog jeg til mig og nu får hun lov at sove så længe hun vil både i dagplejen og herhjemme i weekenden.... Og faktisk er der sket en kæmpe ændring!

F.eks. søndag... hun stod op kl. 7, sov 2 1/2 time til middag, blev puttet kl. 20 og sov 20.30..... jeg var så desværre nødt til at vække hende kl. 6.15 imorges, selvom hun kunne have sovet længere.
Men for pokker en ændring der er sket... hun sover også meget bedre om natten nu, vågner max 1 gang. og oveni har vi fået den gladeste og mest friske pige når hun kommer hjem fra dagpleje.

Det var bare lige min erfaring med hvad der kan ske hvis man cutter i den middagslur de har brug for.

Anmeld

3. maj 2010

TbCp

Derudover vil jeg dog lige tilføje at hvis du beder dem vække hende før tid så synes eg da de skal gøre det.

De kan sagtens komme med gode råd osv. men det er trods alt dit barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.