Lene-Oliver skriver:
Jeg har fået en god snak med hans farmor og hun er gået med til at prøve og hjælpe mig med at lave sådan et album, både med billeder fra hans far var helt lille (så han kan se hvordan han ligner ham) men det med historien syntes jeg lyder rigtig spændende og det vil jeg helt sikkert også tage med i det.
Jeg vil gerne være åben overfor Oliver omkring og han skal ku komme til mig med alle spørgsmål når han bliver større. det jeg syntes der er svært er at han er 2 år så han er så stor han godt ved at der er noget der hedder far, men han er alligevel så lille at man ikke kan forklare det helt store. så billeder vil nok blive den bedste løsning her.
Hvor er det bare dejligt, det er noget af det jeg mangler, fik heldigvis nuppet (med hans tilladelse) billederne fra hans fb, inden vi stoppede med at tale sammen og så har han set nikita 2 gange, hvor jeg begge gange har spurgt om jeg måtte tage billeder, så dem har jeg heldigvis...
Mht til det med at alle har en far, jamen alle har en far, det har han jo også, men eksempelvis i afrika så lever mange børn uden deres fædre, det gør de jo også herhjemme, er helt sikker på at man kan finde historier der beskriver netop den konstallation, ellers må vi jo skrive dem, jeg tror mere det handler om at børnene spejler sig i andre og hvis vi kan vise dem eksempler på familier som er anerledes eller ligesom vores egen, så er det nemmere at forholde sig til sin egen situation, dermed ikke sagt at et barn ikke kan savne en far, men det er jo ikke præcist biofar som de savner i den alder, men det en far står for, så må man jo se om det ikke kan opfyldes på en anden måde, morfar måske kan tage barnet med på fisketur eller ligende, håber det gav mening, for det blev lidt kringlet i mit hoved, menjeg tænker også at det er nemt nok for mig at sidde og sige det her nu når min datter ikke er ældre, men håber lidt på at der er nogen der lige vil minde mig om det når jeg står der om et års tid eller to... 
Anmeld